Díky trestu za překročení rozpočtového limitu jsme získali motivaci, říká Horner

Za překročení rozpočtového stropu v sezoně 2021 letos Red Bull pyká tím, že má omezený čas práce ve větrném tunelu. Podle šéfa týmu Christiana Hornera to Red Bullu dává novou motivaci a nutí ho být efektivní.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Díky trestu za překročení rozpočtového limitu jsme získali motivaci, říká Horner | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Red Bull v roce 2021 nedodržel pravidla rozpočtového stropu, která tehdy platila prvním rokem.

Rakouský tým za to byl potrestán pokutou v hodnotě sedmi milionů dolarů a především desetiprocentním omezením času (vůči původní alokaci) pro práci ve větrném tunelu a s CFD (počítačové simulace proudění kapalin). 

Jak ukázaly výsledky úvodního závodu sezony v Bahrajnu, tým z Milton Keys zatím tento trest nikterak nepoškodil. Lze však předpokládat, že jej může dostihnout v další fázi letošního ročníku – tedy ve chvíli, kdy se bude blížit vyčerpání časové alokace pro vývoj.

Red Bull během zimy prohlašoval, že se jedná o přísný trest, který tým přibrzdí. 

Šéf stáje Christian Horner nicméně nyní přiznává, že má časová penalizace pro vývoj monopostu i pozitivní vedlejší účinky – naučila tým efektivněji pracovat ve větrném tunelu. 

„Myslím si, že trest zvyšuje naše soustředění a zlepšuje efektivitu. Co jsme ztratili snížením času ve větrném tunelu, jsme získali na motivaci,“ citoval Hornera web Autosportu.

Musíme být i nadále efektivní

Přesto si zkušený týmový principál myslí, že z dlouhodobého hlediska Red Bull na trest doplatí.

„Jde o něco, na co se musíte koukat v kontextu 12 měsíců. Nejde jen o letošní vůz, ale i o ten pro příští rok. Myslím, že pro nás je opravdu pozitivní, že nyní neřešíme zásadní problém, který by nás stál hodně prostředků a času,“ vysvětlil šéf Red Bullu.

„Bylo pro nás životně důležité, abychom se s touto penalizací dokázali vyrovnat a měli solidní výchozí pozici. Toho se týmu podařilo dosáhnout,“ uvedl Horner a s výhledem na nejbližší budoucnost dodal:

„Máme před sebou ještě osm, devět měsíců. Znamená to, že budeme muset být velmi selektivní a extrémně efektivní ve vývoji nejen současného vozu, ale i toho pro příští rok.“

Další článek: Bývalý technický šéf Renaultu má namířeno k Andrettimu

Témata článku: , ,