Díky super formuli se udržím ve formě, říká Kazuki Nakadžima

Bývalý pilot formule 1 a dlouholetý člen továrního týmu Toyota pro světový vytrvalostní šampionát FIA WEC Kazuki Nakadžima patří do široké skupiny závodníků, kterým koronavirová epidemie značně okleštila závodní kalendář v první polovině roku 2020. Dvojnásobný vítěz Le Mans tráví „karanténní“ období doma v Japonsku, kde dění na závodních okruzích zatím zcela neutichlo.
Díky super formuli se udržím ve formě, říká Kazuki Nakadžima

Kazuki Nakadžima je doma na japonských ostrovech stálým účastníkem tamních prestižních šampionátů Super GT a Super Formula. Zatímco v Super GT letos Nakadžima závodit nebude, v sérii Super Formula by měl nastoupit do své jubilejní desáté sezóny.

Pro japonské piloty i další závodníky z celého světa, kteří mají svá angažmá právě v Japonsku, je důležité, že předsezónní testování šampionátů Super GT i Super Formula zatím běží pode plánu, byť na tribuny nejsou vpouštěni diváci.

Z možnosti usednout do závodní sedačky alespoň v Japonsku má kromě dalších jezdců radost pochopitelně i Nakadžima, který o minulém víkendu přišel spolu s Toyotou o zrušený závod WEC na Sebringu. Za volant prototypu TS050 Hybrid navíc jen tak neusedne, protože zatím na neurčito byl odložen šestihodinový podnik WEC ve Spa a 24 hodin Le Mans se místo června pojede až v září.

Závod WEC na Sebringu byl zrušen kvůli koronaviru

Závod WEC na Sebringu byl zrušen kvůli koronaviru

O víkendu startující předsezónní testy série Super Formula jsou tak vítanou příležitostí, jak se udržet v jezdecké formě.

„Bylo vážně těžké připravit se, jak fyzicky, tak i mentálně. Je obtížné předpovídat, co se stane,“ rozpovídal se Nakadžima před startem testů monopostů Super Formula pro web sportscar365.com.

„Testujeme o tomto víkendu a poté během prvního týdne v dubnu, můžeme se tak udržet v dobré kondici a posílit naše zdraví.“

„Testování Super GT rovněž probíhá. Tam sice letos nezávodím, je ale dobře, že aspoň v Japonsku se teď trochu něco děje, i když bez diváků. Můžeme řídit, takže si nemůžeme tolik stěžovat.“

„V Japonsku je aktuální situace o něco lepší než v Evropě, takže doufám, že nanejvýš v květnu se vrátím zpět k závodění. Nikdy ale nevíte.“

„Je skvělé mít příležitost pilotovat monopost Super Formula. V tuhle chvíli tady nepanuje příliš mnoho omezení, snažíme se ale nepořádat společenské události.“

Fotogalerie: Slunce, déšť, sníh a vítězství Toyoty 8 ve Spa

Fotogalerie: Slunce, déšť, sníh a vítězství Toyoty 8 ve Spa

Účastník šestatřiceti velkých cen formule 1 a mistr světa WEC ze sezóny 2018/2019 v rozhovoru pro sportscar365.com popsal i aktuální podmínky v Japonsku v souvislosti s epidemií koronaviru. Z Nakadžimových slov vyplývá, že situace v ostrovním císařství v současné době není ve vztahu k obyvatelům tolik restriktivní, jako v některých evropských státech.

„Nyní tady není tolik zákazů. Stále můžeme žít normální život a třeba si zajít někam ven na jídlo. Některá místa jsou zavřená, třeba posilovny, více méně ale můžeme vést normální život.“

„V podstatě jsou otevřená venkovní místa. Takže si na příklad stále můžete zajít na motokáry.“

Kazuki Nakadžima se tak aktuálně chystá na testování ve Fudži, kde se potká i s týmovým kolegou z Toyoty Kamujem Kobajašim. I Kobajašiho čeká sezóna v šampionátu Super Formula, kde budou v roce 2020 s japonskými hvězdami měřit síly jezdci jako Sergio Sette Camara, Jüri Vips, Sacha Fenestraz či Tatiana Calderón. Ve startovní listině nechybí ani loňský šampion Novozélanďan Nick Cassidy, který patří do skupiny jezdců kombinujících závodění v Super GT a v Super Formula.

Start sezóny šampionátu Super Formula je aktuálně naplánován na 17. května, kdy by se mělo závodit v Autopolis. Vedení série bude muset hledat nové termíny pro dva odložené závody v Suzuce a ve Fudži.

Nakadžima a Kobajaši se v těchto dnech dostanou za volant jako jediní dva členové tovární stáje Toyota pro kampaň ve WEC, jejich týmoví kolegové takové štěstí nemají. Brit Mike Conway zůstal v USA, Sébastien Buemi je doma ve Švýcarsku, Jose Maria Lopez pro změnu doma v Argentině a Brendon Hartley odletěl do své vlasti na Novém Zélandu.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Další článek: McLaren bude moci udělat úpravy šasi kvůli přechodu na motory Mercedes

18:23 | Novou smlouvu má mít také Spa... nejméně do roku 2022.
12:23 | Roger Penske potvrdil, že se Ferrari zajímá o vstup do IndyCar od roku 2022, kdy budou zavedeny hybridní motory.
4. června | Ross Brawn také potvrdil, že po Monze jsou zatím více méně jisté jen závody v Bahrajnu a Abú Dhabí na konci roku.
4. června | Podle odkaz FIA připouští, že není nutné splnit podmínku závodů alespoň na třech kontinentech, aby mohl být udělen titul (je to podmínka, aby byla F1 WORLD championship. Teoreticky tak může o titulu rozhodnout osm naplánovaných závodů.