Díky Nasrovi je teď ze mě lepší jezdec, říká Ericsson

Marcus Ericsson je rád, že jeho týmovým kolegou u Sauberu byl v posledních dvou letech Felipe Nasr. Díky Brazilci se podle jeho slov stal lepším pilotem.
Díky Nasrovi je teď ze mě lepší jezdec, říká Ericsson

Ericsson s Nasrem spolu soupeřili už v šampionátu GP2, poslední dvě sezóny jsou ale týmovými kolegy u Sauberu ve formuli 1. Nasr přitom zatím vychází ze vzájemného porovnání úspěšněji, když jak vloni, tak letos dokázal Ericssona v konečném hodnocení porazit.

„Myslím, že jsme si s Felipem sedli, protože jsme navzájem tlačili toho druhého,“ řekl Ericsson pro Motorsport.com. „I když si myslím, že jsem byl lepší než on, stále to mezi námi bylo velmi těsné. Vždy jsme spolu sváděli pěkné souboje a oba jsme se navzájem dost tlačili vpřed.“

„Není pochyb o tom, že jsme mezi sebou měli nějaké neshody a problémy, stále však věřím, že to byly dva velmi pozitivní roky. Co se týče věcí, co se staly, dokázali jsme je hodit za hlavu a posunout se. Není to tak, že bychom měli incident a nebavili se spolu. Oba jsme dost profesionální na to, abychom to hodili za hlavu a posunuli se.“

S Nasrem nejsme nejlepší kamarádi, přiznává Ericsson

S Nasrem nejsme nejlepší kamarádi, přiznává Ericsson

„Nevím, co se stane příští rok. Pokud Felipe zůstane, budu šťastný. Když ale přijde někdo jiný, nebude mi to vadit. Pro mě je důležité mít vedle sebe někoho silného, s kým se můžete navzájem tlačit a posouvat tým vpřed.“

26letý Švéd zároveň zhodnotil letošní rok, kdy se podle svých slov zlepšil v několika oblastech.

„Zlepšil jsem se po mentální stránce a dokážu nyní podávat dobré výkony v okamžiku, kdy se to počítá, tedy v kvalifikaci a závodě.“

„Vloni jsem se snažil vytěžit maximum z každé jízdy na trati a byl jsem ve stresu, když se mi nedařilo v tréninku. Teď vím, že záleží hlavně na sobotním a nedělním odpoledni a to, co se stane v trénincích, je jen příprava na tyto části víkendu.“

Ve hře o poslední tři sedačky je řada jmen

Ve hře o poslední tři sedačky je řada jmen

„Ve druhém volném tréninku to může být o ničem, my ale víme, že to bylo proto, že jsme testovali tohle a tohle. Nejste kvůli tomu ve stresu a jen pokračujete v práci s inženýry a do sobotního odpoledne se tam dostanete. To je podle mě ta největší změna.“

„Během víkendu vím, na čem musím pracovat s inženýry, abych v kvalifikaci odvedl dobrou práci.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: S motory Renault může Toro Rosso skončit páté, věří Sainz

18:46 | Kvůli dvoudennímu víkendu v Imole se musela měnit pravidla a další věci. Méně bude i pneumatik. Místo 13 sad jen 10: dvě sady tvrdých, dvě střední a šest měkkých. Tři sady musí být po tréninku vráceny.
18:15 | Roman Staněk byl odpoledne v Jerezu nejrychlejší v testech... formule 3 měla v datech chybu. Opravujeme to...
10:55 | Testy F3 online: odkaz

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink 10.00–11.30
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10