Difuzory jsme mohli vyřešit již loni, ostatní ale odmítli, říká Brawn

Nejasnosti v pravidlech byly zřejmé na první pohled.
Ross Brawn si byl vědom nejasností v technických regulích pro rok 2009 již loni, proto ostatním týmům nabídl úpravy, které by zajistily jednoznačný výklad pravidel. Tím by se mimo jiné zabránilo i vyšším difuzorům, o kterých bude příští týden rozhodovat odvolací soud.

"Nabídl jsem to v březnu 2008. Pokud mám být upřímný, tak jsem neřekl: ´Poslouchejte, my uděláme takový a takový difuzor, pokud tato pravidla neakceptujete.´ Ale vysvětlil jsem, že podle mého názoru je zapotřebí mít jiná pravidla, abychom vše zjednodušili," řekl Ross Brawn pro Autosport.

"Nabídl jsem jim to a oni odmítli, takže svědomí mám čisté. A ta pravidla, která jsem tehdy předložil, by zabránila mnoha věcem. Zarazila by ty difuzory, všechna ta svislá křídla na přední části vozu a vozy by byly celkem čistší."

"Bylo totiž jasné, když jsme s těmi pravidly začali pracovat, že je možné udělat určité věci a možná bylo zapotřebí vše vyjasnit, ale nikdo neměl zájem. Teď už zájem mají."

Proti difuzorům, které používají týmy Brawn GP, Williams a Toyota, protestovaly již stáje Ferrari, Renault, Red Bull Racing a BMW Sauber. Stewardi v Austrálii a Malajsii tyto protesty vždy zamítli a konečné slovo bude mít Mezinárodní odvolací soud FIA, který v této záležitosti zasedne 14. dubna v Paříži.

Brawnovi nevadí, že konkurenční týmy podaly protest a následně i odvolání, nelíbí se mu však některá vyjádření, která pronesl například Flavio Briatore z Renaultu.

"Nelíbí se mi některé komentáře některých šéfů týmů, ale oni jsou nepoučení a neinformovaní. Kdyby se podívali na fakta, uvědomili by si to. Ale já jsem se vždy snažil oblékat dva dresy. V jednom řeším, co je nejlepší pro formuli 1 a nosím ho po určité období. Pak si ho svléknu a vezmu si ten druhý, kdy se zabývám tím, co je dobré pro můj tým, ať už je to Ferrari nebo někdo jiný," pokračoval Brawn.

"Jsou doby, kdy velmi rád říkám, co je dobré pro formuli 1, ale ty končí asi rok až 18 měsíců před tím, než začneme pracovat na novém voze. Co by bylo nejlepší? Když navrhujeme a vytváříme vůz, nemůžeme udělat krok zpět a říct: ´Objevili jsme tuto skvělou novinku, ale raději bychom ji neměli použít.´ V tu dobu už nosíte jiný dres."

"A doufám, že ve formuli 1 to dělají všichni stejně. Když je dostatek času, snažíte se pravidla co nejlépe naformulovat. Jakmile jsou pravidla definována, musíte se do toho opřít a postavit co nejlepší vůz v rámci těchto pravidel."
Další článek: Massa: Musíme se zlepšit, ale záleží také na difuzorech

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.