Foto: Getty Images / Lars Baron

Foto: Getty Images / Lars Baron

 Foto: Getty Images / Lars Baron

Foto: Getty Images / Lars Baron

 Foto: Getty Images / Lars Baron

Foto: Getty Images / Lars Baron

 Foto: Getty Images / Lars Baron

Foto: Getty Images / Lars Baron

 Foto: Getty Images / Lars Baron

Foto: Getty Images / Lars Baron

 Foto: Getty Images / Dan Mullan

Foto: Getty Images / Dan Mullan

 Foto: Getty Images / Dan Mullan

Foto: Getty Images / Dan Mullan

 Foto: Getty Images / Lars Baron

Foto: Getty Images / Lars Baron

 Foto: Getty Images / Lars Baron
 Foto: Getty Images / Lars Baron
 Foto: Getty Images / Lars Baron
 Foto: Getty Images / Lars Baron
8
Fotogalerie

Di Resta: Tým mě za hodinu a půl připravil nejlépe jak mohl

Paul di Resta přiznal, že jej vyděsilo, když musel před kvalifikací na Velkou cenu Maďarska vystřídat v kokpitu Williamsu Felipeho Massu.

Brazilec nastoupil do obou pátečních tréninků. V pátek večer však musel zamířit do medical centra a následně i do nemocnice, jelikož si stěžoval na to, že mu není dobře.

Massa nakonec dostal zelenou pro účast v závěrečném volném tréninku. Ten však nedokončil, neboť jeho problémy přetrvávaly, a Williams se tak rozhodl jej pro zbytek víkendu nahradit svým rezervním jezdcem di Restou.

Di Resta, který naposledy ve formuli 1 závodil v roce 2013 v barvách Force Indie, a v posledních letech několikrát testoval, se tak s letošním vozem poprvé svezl až v první části kvalifikace.

Ve svém druhém pokusu v Q1 přitom dokázal časem 1:19.868 rozdělit piloty Sauberu a v kvalifikaci obsadil devatenácté místo. Na svého týmového kolegu Lance Strolla přitom ztratil osm desetin.

Di Resta letos závodí v DTM, ale působí také jako expert v britské televizní stanici Sky Sports. Po kvalifikaci svým kolegům novinářům řekl: „Skočit do toho přímo, nebudu vám lhát, měl jsem strach, byl jsem nervózní, znepokojený...“

„Tyhle auta jsem neřídil tři a půl roku, kromě deseti kol, co jsem odjel s vozem z roku 2014. Pak jste vhozeni přímo do kvalifikace, což je nejhlubší ze všech hlubin. Myslím, že je to jako skákat z útesu a zjistit, jak dokážete bojovat o přežití.“

„Nakonec mě tým připravil nejlépe, jak mohl. Během hodiny a půl,“ řekl s úsměvem. „Byl jsem si velmi jistý v rychlých zatáčkách, na výjezdech, zadní pneumatiky jsem nevyužil tak, jak bych měl.“

„Plynový pedál jsem mohl sešlápnout trochu rychleji, ale délka pedálu je mnohem větší, než na co jsem zvyklý. Musíte podřadit ještě o dva stupně, než na co jsem zvyklý z DTM.“

„Upřímně, celkem rychle jsem se cítil docela dobře. Když jsem vypnul omezovač rychlosti v boxech, tak to tam bylo. V každém kole jsem se pak zlepšoval o půl sekundy.“

Foto: Getty Images / Lars Baron, Dan Mullan

Doporučujeme

Články odjinud