Di Resta: Tým mě za hodinu a půl připravil nejlépe jak mohl

Paul di Resta přiznal, že jej vyděsilo, když musel před kvalifikací na Velkou cenu Maďarska vystřídat v kokpitu Williamsu Felipeho Massu.

Brazilec nastoupil do obou pátečních tréninků. V pátek večer však musel zamířit do medical centra a následně i do nemocnice, jelikož si stěžoval na to, že mu není dobře.

Massa nakonec dostal zelenou pro účast v závěrečném volném tréninku. Ten však nedokončil, neboť jeho problémy přetrvávaly, a Williams se tak rozhodl jej pro zbytek víkendu nahradit svým rezervním jezdcem di Restou.

Di Resta, který naposledy ve formuli 1 závodil v roce 2013 v barvách Force Indie, a v posledních letech několikrát testoval, se tak s letošním vozem poprvé svezl až v první části kvalifikace.

Ve svém druhém pokusu v Q1 přitom dokázal časem 1:19.868 rozdělit piloty Sauberu a v kvalifikaci obsadil devatenácté místo. Na svého týmového kolegu Lance Strolla přitom ztratil osm desetin.

Di Resta letos závodí v DTM, ale působí také jako expert v britské televizní stanici Sky Sports. Po kvalifikaci svým kolegům novinářům řekl: „Skočit do toho přímo, nebudu vám lhát, měl jsem strach, byl jsem nervózní, znepokojený...“

„Tyhle auta jsem neřídil tři a půl roku, kromě deseti kol, co jsem odjel s vozem z roku 2014. Pak jste vhozeni přímo do kvalifikace, což je nejhlubší ze všech hlubin. Myslím, že je to jako skákat z útesu a zjistit, jak dokážete bojovat o přežití.“

„Nakonec mě tým připravil nejlépe, jak mohl. Během hodiny a půl,“ řekl s úsměvem. „Byl jsem si velmi jistý v rychlých zatáčkách, na výjezdech, zadní pneumatiky jsem nevyužil tak, jak bych měl.“

„Plynový pedál jsem mohl sešlápnout trochu rychleji, ale délka pedálu je mnohem větší, než na co jsem zvyklý. Musíte podřadit ještě o dva stupně, než na co jsem zvyklý z DTM.“

„Upřímně, celkem rychle jsem se cítil docela dobře. Když jsem vypnul omezovač rychlosti v boxech, tak to tam bylo. V každém kole jsem se pak zlepšoval o půl sekundy.“

Foto: Getty Images / Lars Baron, Dan Mullan

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.
14. srpna | Před 29 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Guenther Steiner si nemyslí, že nové partnerství mezi Sauberem a Ferrari ovlivní vztah mezi Haasem a Ferrari.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 94 N/A
Räikkönen: Rychlost stále mám

Räikkönen: Rychlost stále mám

Kimi Räikkönen si myslí, že má stále rychlost na to závodit na čele startovního pole formule 1.

16.  8.  2017 | | 49 N/A
Alonso nevylučuje odchod z F1, rozhodnutí o budoucnosti odkládá

Alonso nevylučuje odchod z F1, rozho…

Fernando Alonso se chce rozhodnout o své budoucnosti do prosince. Odchod z formule 1 nevyloučil.

18.  8.  2017 | | 155 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A
McLaren představil plány na domácí GP Wokingu

McLaren představil plány na domácí G…

McLaren dnes představil plán na uspořádání velké ceny formule 1 v ulicích Wokingu, kde stáj sídlí.

15.  8.  2017 | | 26 N/A