Jediným jezdcem z týmů ze středu pole, který se zúčastnil sobotních závěrečných bojů na trati v Montrealu, byl Paul di Resta z Force Indie. Spoustu důvodů k zamyšlení mají naopak u Williamsu.
Force India
Skotský pilot předvedl velmi povedený výkon a za své úsilí si vysloužil start ze čtvrté řady. "S osmým místem můžeme být dnes velmi spokojení. Staví nás to do dobré pozice pro závod. Možná tu bylo ve voze více rychlosti. V mém posledním kole v Q3 jsem šikany projížděl s příliš velkým nasazením, ale nemyslím si, že by to udělalo nějaký velký rozdíl oproti mé startovní pozici. Dosud jsme ve všech jízdách ukázali, jak konkurenceschopný vůz je, obzvláště během dlouhých stintů, takže si myslím, že můžeme být sebevědomí, co se zisku bodů týče," sdělil di Resta. "Nemyslím si, že třináctá pozice reflektuje výkon, který dnes vůz měl. V Q1 jsme vypadali velmi silně a s vozem jsem byl opravdu spokojený, obzvláště potom co jsme provedli změny mezi třetím volným tréninkem a kvalifikací," pochvaloval si Nico Hülkenberg. Ten ale následně doplatit na žluté vlajky, které na okruhu zavlály, když jeden ze sauberů vyjel mimo trať v osmé zatáčce. Svoje rychlé kolo musel přerušit a do Velké ceny Kanady tak odstartuje až ze sedmé řady.
Sauber
Ani jeden z vozů švýcarského týmu se v závěrečné části montrealské kvalifikace na trati neobjevil. Nutno ale podotknout, že Kamuji Kobajašimu k tomu chybělo opravdu velmi málo. Nakonec odstartuje jako jedenáctý. "Dnes to bylo velmi vyrovnané. Q3 jsem minul o osm tisícin vteřiny. Nicméně, myslím si, že v pátek ve volném tréninku, kdy bylo chladněji, jsme vypadali více konkurenceschopní než dnes. Včera bylo vyvážení vozů dobré a (přes noc) jsme na něm nic nezměnili. Mé nejrychlejší kolo bylo také dobré. Žádné chyby tam nebyly. Myslím, že dnes jsem víc dosáhnout nemohl," poznamenal Kobajaši. Zatímco japonský pilot mohl být relativně spokojen, u kolegy Sergia Péreze převládalo spíše zklamání. "V mém prvním kole během posledního stintu jsem si při brzdění do zatáčky číslo osm udělal na super měkkých pneumatikách plošku. Poté auto velmi vibrovalo, což znamenalo, že jsem stěží mohl vidět brzdné body," vysvětlil Mexičan.
Toro Rosso
Lepší z dvojice jezdců Toro Rosso byl v sobotním souboji s časem Daniel Ricciardo. Ten do Velké ceny Kanady odstartuje ze čtrnáctého místa, které bylo podle jeho slov dnešním maximem. "Vzhledem k tomu, jaký výkon jsme předváděli v dosavadním průběhu víkendu, není výsledek až tak špatný. Čtrnácté místo bylo pravděpodobně to nejlepší, které jsme si tu mohli vyjet, protože ztráta na třinácté místo je tři desetiny sekundy. Podařilo se mi kvalifikovat se lépe než některým našim obvyklým soupeřům," nechal se slyšet Daniel Ricciardo. To Jean-Eric Vergne byl po kvalifikaci, v níž skončil už v její první části, poněkud zklamaný. Francouz litoval především ranní nehody, po které musel své působení ve volném tréninku předčasně ukončit, aniž by zajel jediné měřené kolo. Přišel tak o drahocenný čas na trati, což se později ukázalo jako klíčový faktor jeho kvalifikačního neúspěchu. "Moje malá chyba ve třetím tréninku mě stála hodně. Dnes ráno jsem si vůbec nezajezdil. Za celé odpoledne se mi nepodařilo zajet čisté kolo, narazil jsem na velký provoz, a tudíž je to velké zklamání. K tomu všemu byl můj vůz ve srovnání se včerejškem docela jiný, takže v těch několika málo kolech v Q1 nebylo nejjednodušší se tomu přizpůsobit. V závodě máme vždycky dobrý vůz, takže si počkáme a uvidíme, o kolik míst se budeme moci zítra posunout vpřed," řekl Vergne.
Williams
Poněkud za očekáváním zůstali oba jezdci týmu z Grove. Brunno Senna doplatil na ztrátu přilnavosti a připsal si až šestnáctý nejrychlejší čas, Pastor Maldonado odstartuje hned za ním. "V Q1 jsme vypadali slibně a zvládli jsme poskládat dohromady několik dobrých kol. Vyvíjející se podmínky na trati nás ale trochu nachytaly. V Q2 jsem prostě neměl žádnou přilnavost. Je frustrující být na šestnáctém místě. Dnes jsme se ale hodně přiučili a jsem si jistý, že zítra budeme v závodě rychlejší, protože vůz vypadá během celého víkendu při dlouhých jízdách velmi silně," připomněl Senna. Pastor Maldonado vykazoval v druhé části kvalifikace slibnou rychlost a chvílemi to vypadalo, že by se mu mohlo podařit proklouznout mezi nejlepších deset. Jeho snaha ale byla až příliš velká, když svým vozem narazil do zdi šampiónů a musel předčasně odstoupit. "V mém posledním kole jsem prostě příliš najel na obrubník a skončilo to nárazem do zdi, což je škoda, protože jsem měl rozjeté dobré kolo, které mě mohlo dostat do Q3," zalitoval překvapivý vítěz španělského závodu. "Vůz vypadá líp, než jak napovídá kvalifikace. Máme dobrou závodní rychlost, takže budeme mít zítra dobrou šanci posunout se o několik pozic vpřed."