Di Resta atakoval pódium, ostatní jezdci týmů středu pole nebodovali

Di Resta se dlouho držel na pódiových pozicích, ale čtvrté místo považuje v této chvíli za maximum. Sutila z bojů o body vyřadil defekt z úvodu. Williams, Sauber i Toro Rosso na body ztrácely.
Di Resta atakoval pódium, ostatní jezdci týmů středu pole nebodovali

Force India
Nejlepším jezdcem z týmů středu pole byl při Velké ceně Bahrajnu na okruhu Sakhir Paul di Resta, který také jako jediný bodoval. Dlouho byl ve hře o stupně vítězů a cílem projel na čtvrtém místě. Skot vyrovnal svůj nejlepší výkon kariéry z loňské Velké ceny Singapuru. "Závod byl pravděpodobně mým nejlepším v kariéře. Pódium bylo velmi blízko, ale s naší strategií jsme byli zranitelní až do konce, zejména před Grosjeanem, který měl dvě čerstvé sady středních pneumatik," vysvětloval a pochvaloval si svůj první stint. "Ukázali jsme dnes naši skutečnou rychlost, ale čtvrté místo bylo naším maximem. Jednou se na pódium dostaneme, doufejme, že brzy, ale teď můžeme být spokojeni s body, které jsme dnes získali. Moc děkuji celému týmu." Závod Adriana Sutila ovlivnil hned v úvodu defekt pneumatiky. Němec skončil třináctý a byl pochopitelně zklamaný. "Můj start proběhl čistě, závodil jsem s Massou o čtvrté místo. Byl jsem na vnějšku, nechal jsem mu dost prostoru, ale byl mimo stopu a dostal se do kontaktu s mou pravou zadní pneumatikou. Nevím, co přesně dělal, ale měl jsem okamžitě defekt," litoval. Cítil, že má k dispozici rychlý vůz, ale jeho stíhací jízda na body nestačila. Majitel týmu Vidžaj Mallya byl s výkonem a rychlostí svých vozů spokojen, litoval, že Sutil hned v úvodu nabral ztrátu. "Ukázali jsme, že můžeme závodit vepředu a porazit některé z elitních týmů," pochvaloval si.

Williams
Tým z Grove zůstal těsně za body. Pastor Maldonado dojel jedenáctý a podle svých slov dostal z auta sto procent. "Dnes se vše dařilo, pracovali jsme dobře jako tým, starali se o pneumatiky a jedenácté místo bylo maximum, čeho jsme mohli dosáhnout," uvedl Venezuelan, který už se těší na další závod, kde by měl být vidět další pokrok. Zdůrazňuje, že v náročných chvílích, kdy Williams letos ještě nebodoval, je důležité, aby tým zůstal soudržný. Valtteri Bottas dojel čtrnáctý. Kvůli četným soubojím v prvních dvou stintech nemohl příliš šetřit zadní pneumatiky. "Poslední dva stinty byly lepší, měl jsem před sebou volnou trať a mohl snížit ztrátu na vozy před sebou. Teď musíme pracovat na úpravách, které nám pomohou v dalších závodech," řekl odhodlaně. Technický ředitel Mike Coughlan si pochvaloval, jak fungovala strategie, a uvedl, že závod splnil očekávání, protože vozy byly lepší než v kvalifikaci. Inženýr dodal, že kdyby Bottas neměl problémy při zastávkách, dojel by na úrovni Maldonada. Laurent Debout z Renaultu považuje za pozitivní, že Williams bojoval ve středu pole o místa v první desítce. Věří, že se tam může v dalších závodech znovu vrátit.

Sauber
Body dnes nezískal ani tým z Hinwillu. Nico Hülkenberg dojel dvanáctý. "Od začátku bylo jasné, že nejsme dostatečně rychlí a že to bude výzva. Scházela nám rychlost a zadní pneumatiky rychle odcházely. Do boxů jsme zajeli celkem pozdě, protože jsme mysleli, že s lehčím autem budeme mít ještě větší problémy, to jsme nakonec neměli. Stálo nás to minimálně jednu pozici," zhodnotil Němec a zdůraznil, že na zlepšení situace budou v Barceloně potřeba nové díly. Esteban Gutiérrez dojel osmnáctý. Startoval z posledního místa, navíc musel po kontaktu v prvním kole měnit přední křídlo. Také on mluvil o nedostatku rychlosti. "V prvním kole jsem měl v desáté zatáčce kontakt, kterému se bylo těžké vyhnout. Jinak šlo vše OK, ale podobný výsledek pochopitelně nestačí. Musíme se zlepšit, analyzovat strategii a doufejme, že do Barcelony přivezeme dobré úpravy," věří Mexičan. Spokojena nebyla ani šéfka týmu Monisha Kaltenbornová. "Věděli jsme, že tato trať bude pro naše auta obtížná, ale na to se nemůžeme vymlouvat," uvedla a pochválila německého jezdce za výkon v závodě. "Teď je na nás, abychom mu poskytli rychlejší auto."

Toro Rosso
Po vydařené Velké ceně Číny dojel tentokrát Daniel Ricciardo až šestnáctý. "Měl jsem slušný start, dostal jsem se před Grosjeana. Pak jsem zablokoval kola a ztratil jednu nebo dvě pozice. Celé odpoledne jsme se trápili s rychlostí. V prvním stintu jsme měli problémy se zahříváním pneumatik a na brzdách jsem hodně ztrácel. I když jsme při zastávkách zkusili změnit vyvážení, nevypořádali jsme se s tím. Musíme zjistit, co přesně bylo špatně, protože jsme měli problémy s přítlakem," zhodnotil Australan. Jean-Eric Vergne dnes jako jediný nebyl klasifikován. "Byl jsem postrčen Bottasem, kterého jsem ve čtvrté zatáčce předjel vnějškem. Nechal jsem mu trochu místa a došlo ke kontaktu. Van der Garde byl bohužel v nesprávnou dobu na nesprávném místě, byl to tvrdý náraz, který mi dost poničil auto, měl jsem defekt a ztratil jsem velkou část podlahy. Po zastávce jsem zkusil zjistit, jak se auto bude chovat. Měl jsem problémy s aerodynamikou a tým viděl, že se poškozený vůz nebezpečně přehřívá," vysvětloval Francouz příčiny svého odstoupení. Doufá, že v Evropě se mu bude dařit lépe. Šéf týmu Franz Tost považuje problémy s Ricciardovým vozem za záhadu, kterou je třeba rozluštit.

Další článek: Ferrari: Zadní křídlo možná Alonsovi ukradlo vítězství

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.
8. srpna | Mexiko zůstane ve F1 nejméně do roku 2022.
8. srpna | Robert Kubica dokončil všechny letošní závody. Přesto odjel o 23 kol méně než Verstappen a Hamilton. #F1Fakt