Di Montezemolo: Formule 1 by se měla v některých ohledech změnit

Luca di Montezemolo se sešel v Maranellu s prezidentem FIA Jeanem Todtem a šéfem F1 Berniem Ecclestonem, aby společně prodiskutovali budoucnost královny motorsportu.
Di Montezemolo: Formule 1 by se měla v některých ohledech změnit

Podle prezidenta Ferrari nastal nyní ten správný čas na to, aby se formule 1 zamyslela nad případnou změnou některých pravidel. Jedná se především o oblast snižování nákladů a jejich možného kontrolování. Peníze by se měly investovat rozumně a hlavně tak, aby to bylo přínosné pro sport jako takový.

"Chceme F1 s menšími náklady. Řekněte mi, proč musíme utrácet velké množství nákladů na to, že budeme čtyřiadvacet hodin v aerodynamickém tunelu, abychom vyrobili malou klapku přítlačného křídla, která má z hlediska veřejnosti nulovou cenu, z hlediska televizní sledovanosti nulovou cenu a která má pro mě jakožto výrobce silničních vozů cenu nižší než nula, protože ji nikdy na silničním voze nepoužijeme?" ptá se di Montezemolo.

Zároveň je nutné, aby zde byla jasná pravidla, jež budou diktovat maximální výši finančních prostředků investovaných do jednotlivých oblastí. Něco takového ve formuli 1 v minulosti scházelo. Týmy mezi sebou sice určité dohody měly, ne všichni je ale podle di Montezemola dodržovaly.  

"Když řeknete, že v této (oblasti) můžete utratit jen tolik peněz, jak to můžete kontrolovat? Myslím si, že v tomhle v nedávné minulosti někteří podváděli. Takže preferuji, abychom měli jasná pravidla, která přikazují (týmům) utrácet méně, zejména v něčem, co není důležité pro diváky nebo závodění samotné."

Prezident Ferrari se také pozastavuje nad formátem závodního víkendu. Závody jsou podle jeho slov dlouhé: "Možná se pletu, ale myslím si, že bychom se měli velmi pečlivě podívat na to, jak můžeme show F1 vylepšit. Dám vám jeden příklad, hodina a půl je pro mladé lidi dlouhá doba; možná je dobré mít místo toho závody rozdělené na dvě části. Možná je to chyba, ale musíme o něčem popřemýšlet. Nemůže to být pořád stejné. Musíme být inovativní, ale tak, aby F1 neztratila svoji DNA."

Co se týče závodního víkendu, navrhuje Ital, aby se přihlédlo k tomu, kde se závod koná a podle toho se upravil jeho časový harmonogram. "Nemyslím si, že je dobré závodit v červenci a v srpnu ve dvě hodiny odpoledne, když jsou lidi u moře nebo na dovolené. Fotbal se také hraje v šest, v sedm nebo v osm hodin večer," uzavírá.  

Další článek: Vettel s Hornerem mají na penalizaci jiný názor než komisaři

20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.
13. června | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
12. června | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
12. června | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00