Di Montezemolo chce konec hádek, Mosley se omluvy zřejmě nedočká

Prezident Ferrari si přeje pracovat na lepší formuli 1.
Prezident FIA Max Mosley žádá po týmech FOTA omluvu za nepravdivé informování veřejnosti o dohodě mezi oběma stranami a varoval, že můžou přijít další potíže, včetně obnovené hrozby konkurenčního šampionátu. Prezident FOTA Luca di Montezemolo ale na tato vyjádření odmítl reagovat, podle něj mají hádek už všichni dost, počínaje fanoušky, a věnoval se jen dohodě s federací.

"Jsem velmi potěšen tímto výsledkem a také dobrou atmosférou, která panovala ve Světové radě FIA v Paříži," řekl di Montezemolo. "Myslím, že jsme společně s FIA uzavřeli dobrou dohodu s výhledem do budoucna. Z lásky k formuli 1 ukončeme veškerou polemiku. Nechceme přispívat k tomu..., aby z formule 1 zmizelo její kouzlo a unikátní vlastnosti."

Max Mosley varoval FIA před automobilkami, které podle něj budou chtít ovlivňovat veškeré její rozhodování a mohly by se o to pokusit i prostřednictvím spřízněného prezidenta. Proto federaci doporučil, aby si v říjnu vybrala silného a nezávislého kandidáta.

John Howett přitom na tiskové konferenci FOTA prohlásil, že týmy nechtějí volbu nijak ovlivňovat, ale zároveň si nepřejí, aby se prezidentem FIA stal někdo, kdo s týmy je nebo byl nějak spojen.

Formule 1 ale potřebuje podle di Montezemola mír, stabilitu a transparentnost. Proto se Mosley reakcí na svá vyjádření zřejmě nedočká.

"Myslím, že jsme dosáhli tří důležitých věcí: stability, nižších nákladů - ty se vrátí na úroveň z devadesátých let - a co je nejdůležitější, formule 1 zůstane formulí 1 a nestane se z ní formule 3. To je pro nás klíčové," pokračoval prezident Ferrari.

"Samozřejmě je třeba zlepšit vše, a proto se chceme více zapojit do rozhodování o tomto sportu, protože chceme více diváků na tratích, levnější vstupenky, protože ty jsou dnes moc drahé, a mít lepší podívanou."

"Některé týmy nebo možná všechny by mohly mít možnost nasazovat třetí vůz, mělo by být snazší předjíždění, ale také by se měl zlepšit technologický vývoj, extrémní výkony a soutěžení obecně."
Další článek: Zákaz tankování v roce 2010 platit nejspíš bude