Ani v Německu týmy nemohly řádně otestovat novou tvrdou směs Pirelli. Kdy ji dostanou příště, není jisté, ale do závodů s největší pravděpodobností nasazena letos nebude.
Sportovní šéf Pirelli Paul Hembery od začátku říkal, že se mu nechce měnit nabídku pneumatik v průběhu roku, aby neovlivnil šampionát. Dodal však, že pokud většina týmů bude chtít novou tvrdou směs v závodech, je Pirelli připraveno se podřídit.
Jenomže kvůli počasí týmy stále neví, jak se nová směs chová. V Británii ji nemohly nasadit vůbec, v Německu jen na chvíli. "Odjeli jsme pár kol, ale nezjistili jsme v podstatě vůbec nic," konstatoval Hembery.
Zatím tedy není možné ani uvažovat o zařazení nových pneumatik do závodní nabídky. A vzhledem k tomu, že další testy proběhnou nejdříve na podzim, je téměř jisté, že nová směs zůstane pro letošek experimentální.
"Ideálně bychom ji přivezli do Suzuky a vyzkoušeli ji tam, jestli je stihneme včas vyrobit. Pokud ne, tak určitě v Brazílii nebo tak někdy na konci roku. V Monze to nemá moc smysl a před Spa máme málo času," dodal Hembery.
Po pátečních trénincích komentoval novou směs veřejně jen Sergio Pérez a podle něj bylo těžké ji zahřát, přitom to mělo být přesně naopak. Pro Pirelli proto bude důležité především zjistit, co způsobuje rozdíly mezi výsledky jeho testů a testy s aktuálními vozy.
Italský výrobce totiž disponuje dva roky starým monopostem Renault. Ten sice je upravený podle letošních pravidel, ale pneumatiky se na něm chovají trochu jinak než na letošních vozech.
"Rozdíly mezi teplotou předních a zadních pneumatik nemáme tak velké, jako některé vozy tady. Možná jsme nevěděli, jak jsou některé vozy citlivé. Nicméně auta se velmi rychle vyvíjejí a možná to začíná být vyvážené podobně jako loni. Očekáváme, že se v příštích závodech bude pořadí měnit obvyklým způsobem," uzavřel Hembery.