Jubilejní desátá sezona vytrvalostního mistrovství světa sportovních vozů FIA WEC odstartovala tisícimílovým závodem na americkém Sebringu. Po dramatickém průběhu oslavil vítězství francouzský Alpine.
Alpine, který ve WEC startuje se starším prototypem A480 Gibson #36 třídy LMP 1, měl závod pod kontrolou po celou jeho první polovinu. Nicolas Lapierre, Matthieu Vaxiviere i Andre Negrao byli za volantem jasně rychlejší než jediný Glickenhaus a obě Toyoty GR010 Hybrid, který byly vinou přísného nastavení Balance of Performance značně omezeny ve využívání hybridního pohonu.
Hladký průběh závodu v polovině osmihodinového limitu narušil až Jose Maria Lopez. Člen posádky úřadujících mistrů světa z Toyoty #7 na trati kolidoval s pomalejším vozem Porsche Juliena Andlauera z týmu Dempsey-Proton Racing a narazil do bariéry.
Argentinec se však se svým hypervozem brzy vrátil na trať a rychle se snažil dojet ke svým mechanikům. Při jízdě s poškozeným vozem však neodhadl rozsah poškození, s neovladatelnou Toyotou vyletěl z trati a po tvrdém nárazu do bariéry skončil jeho vůz GR010 Hybrid vzhůru nohama. Trojnásobný mistr světa cestovních vozů naštěstí vyvázl bez zranění, pro poškozenou bariéru však musel být závod zastaven červenou vlajkou.
K restartu došlo tři hodiny a čtyřicet minut před koncem. Díky pitstopu Toyoty #8 Alpine znovu převzal vedení a francouzský tým si opět začal budovat náskok. Bezproblémového dojetí do cíle se však fanoušci nedočkali.
Během poslední hodiny byl závod dvakrát přerušen kvůli blížící se bouřce. Blesky totiž představují nebezpečí pro kameramany na svých postech a rovněž pro americké diváky sledující závod ze střech karavanů. Podle pravidel na Floridě musí být v takové situaci závod pozastaven a všichni si hledají úkryt.
Následný pokus o restart byl poté neúspěšný a když nebylo možné závod znovu rozjet ani na druhý pokus, začalo se u Alpinu slavit. Francouzská stáj získala ve WEC první vítězství v absolutním pořadí. Druhé místo patří Toyotě #8 zásluhou trojice Sébastien Buemi, Brendon Hartley, Rjo Hirakawa. Velká spokojenost panuje u Glickenhausu, americký tým se svým hypervozem 007 LMH získal třetí pozici a tím pádem první pódium ve WEC. O něj se zasloužili Ryan Briscoe, Romain Dumas a Olivier Pla.
Mládí vpřed
Ve třídě LMP 2 se závod nesl ve znamení soubojů týmů United Autosports, WRT, Prema a JOTA Sport.
Ke konci byli nejsilnější jezdci stáje Zaka Browna a Richarda Deana. S prototypem Oreca 07 Gibson #23 v klasických barvách United Autosports zvítězili Paul di Resta, Oliver Jarvis a teprve šestnáctiletý Američan Joshua Pierson. Nováček u týmu se letos v červnu stane historicky nejmladším jezdcem v Le Mans.
Loňští šampioni z týmu WRT získali druhé místo v obměněné posádce. S Robinem Frijnsem se letos střídají René Rast a Sean Gelael. Belgická stáj získala i třetí místo s druhým vozem, který startuje pod hlavičkou Realteam by WRT. V něm se střídají Ferdinand Habsburg, Rui Andrade a Norman Nato.
V rámci LMP 2 Pro-Am vyhrálo AF Corse, které letos nově startuje i s prototypem. V Orece #83 se střídají Francois Perrodo, Nicklas Nielsen a Alessio Rovera. Na posledním čtvrtém místě v rámci LMP 2 Pro-Am skončil slovenský tým ARC Bratislava a jeho posádka Miro Konopka, Mathias Beche, Tijmen van der Helm.
Ve třídě LMGTE – PRO nakonec těsnou bitvu vyhráli pro sebe jezdci Porsche Michael Christensen a Kevin Estre, kteří s vozem #92 porazili Tommyho Milnera a Nicka Tandyho a jejich Chevrolet Corvette C8.R #64.
Druhé tovární Porsche Gianmarii Bruniho a Richarda Lietze dojelo třetí, zklamáním bylo tempo Ferrari. Oba vozy 488 GTE skončili v LMGTE – PRO beznadějně na dvou posledních místech.
V rámci LMGTE – AM se radovaly týmy s vozy Aston Martin. Paul Dalla Lana, David Pittard a exmistr světa LMGTE – PRO Nicki Thiim vyhráli s vozem Vantage #98 v barvách Northwest AMR před Benem Keatingem, Florianem Latorrem a dalším bývalým šampion „profesionální“ kategorie Marcem Sorensenem, kteří se střídají v Astonu #33 stáje TF Sport.
Sezona vytrvalostního mistrovství světa bude pokračovat 7. května šestihodinovým závodem ve Spa.