Deset událostí, které se nakonec letos nestaly

Ne vždy vyjdou všechny prognózy, ne vždy se splní všechny sliby a prohlášení. Britský Autosport vyhlásil deset největších letošních událostí, které se nakonec nestaly. Na jejich základě vznikl tento článek.

1. BMW Sauber bude v roce 2009 silný

Šéf BMW Motorsport Mario Theissen před sezonou vyhlásil, že BMW ve formuli 1 postupně plní své cíle a letos chce získat titul. Na vývoj vozu F1.09 se dokonce zaměřili ještě v době, kdy měl Robert Kubica šanci stát se mistrem světa roku 2008. Dalo se očekávat, že letos BMW skutečně o titul bude bojovat. Jenže stačilo pár chybných rozhodnutí, zaměření na KERS, který nakonec nepracoval správně, a najednou se ambiciózní tým ocitl v poli poražených. Mnichovské automobilce brzy došla trpělivost a v červenci oznámila odchod z formule 1. I ten nakonec pěkně zpackala, když tým nejdříve nechtěla prodat Peteru Sauberovi za rozumnou cenu, přišla o místo na roštu a hrozilo, že všichni zaměstnanci ze základny ve švýcarském Hinwillu přijdou o práci. Nakonec tým stejně skončil u Petera Saubera a díky odchodu Toyoty získal pro příští rok i místo na roštu.

2. Donington bude po přestavbě hostit GP Velké Británie

Od příštího roku se měla Velká cena Velké Británie jezdit v britském Donington Parku. I přes opakované ujišťování představitelů okruhu, že se veškerá přestavba i budování nové infrastruktury včas stihne, se nakonec celou akci nepodařilo finančně zajistit a Bernie Ecclestone, který dlouho vehementně tvrdil, že britská velká cena se pojede buď v Doningtonu, nebo nikde, nakonec uzavřel novou dohodu se Silverstone.

3. Toyota zůstane ve formuli 1

Prezident Toyota Motor Corporation Kacuaki Watanabe v lednu prohlásil, že Toyota zůstane ve formuli 1 i v době snižování nákladů. Ve třetím čtvrtletí tým sdělil svým jezdcům Jarnovi Trullimu a Timo Glockovi, že si mohou hledat nové angažmá, což naznačovalo chystaný odchod. Prezident týmu John Howett sice v té době tvrdil, že tým vyjednává s Kimim Räikkönenem, ale ve skutečnosti už stáj, která v F1 od roku 2002 utratila stovky milionů dolarů, skutečně pomalu balila kufry.

4. Loeb si vyzkouší velkou cenu

Sébastien Loeb již šestým rokem dominuje rallye a spekulovalo se o jeho nazasení v Abú Zabí za volantem Toro Rosso vlastněným Loebovým sponzorem Red Bull. Po jasném posledním místě při testu GP2 v Jerezu FIA šampiónovi v rallye neudělila superlicenci pro závody formule 1, což učinilo všem plánům přítrž.

5. Schumacherův návrat v roce 2009

Felipe Massa se zranil v kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska. Ideální náhradník v týmu Ferrari? No, přece Michael Schumacher. Ten slíbil, že se o návrat pokusí. Novináři měli nosné téma pro měsíční přestávku. Německý šampión už začal testovat se starším monopostem F2007, ale nakonec mu start v závodě neumožnili lékaři. Na vině byl poraněný krk po pádu z motocyklu na začátku roku. V Massově voze se tak bez bodového zisku vystřídali Luca Badoer a Giancarlo Fisichella. Schumacher by se měl návratu přesto dočkat. S Mercedesem podepsal tříletou smlouvu.

6. Williams a Renault budou znovu spolupracovat

Už to vypadalo, že od příští sezony se obnoví partnerství Williamsu a Renaultu, které v devadesátých letech oběma přineslo čtyři jezdecké a pět konstruktérských titulů. Tým se rozešel s Toyotou a začal jednat s francouzským výrobcem. Díky nejisté budoucnosti Renaultu v F1 se však rozhodl pro Cosworth, se kterým získal na začátku osmdesátých let dva tituly mezi jezdci i konstruktéry.

7. Fanoušci budou mít větší přístup k jezdcům
O tom se mluví již dlouho, ale zatím celkem skutek utek. Sice o závodních víkendech přibyl čas na autogramiády, ale podle svědků se konaly v místech, kam většina fanoušků stejně nemá přístup.

8. Red Bull bude používat motory Mercedes

Red Bull s Mercedesem skutečně jednal o dodávkách motorů pro rok 2010, ale nakonec byl proti McLaren. Red Bull tak zůstává u motorů Renault.

9. Prodrive vstoupí do F1 společně s Aston Martinem

Bývalý šéf Benettonu a BAR David Richards, majitel společnosti Prodrive chce do formule 1 již dlouho. Poté, co mu to nevyšlo díky zrušení zákaznických týmů, se spojil se automobilkou Aston Martin, pro kterou připravuje vozy na vytrvalostní závody, a přihlásil se do výběrového řízení na volná místa na startovním roštu pro rok 2010. Licenci nezískal.

10. Rosberg k BMW

Nico Rosberg již delší dobu hovořil o odchodu ze stáje Williams. Jako každý jezdec i on chce auto, se kterým by mohl vyhrávat, a Williams to podle něj není. Spekulovalo se o McLarenu, ale největším favoritem na smlouvu s ním byl prý BMW Sauber. Ten nakonec oznámil odchod a Rosberg podepsal kontrakt s Mercedesem. Uvidíme, jak se prosadí vedle vracejícího se Michaela Schumachera.

Váš názor Další článek: Todt: Týmy se občas chovají jako slepé a ignorují dění ve světě
13:34 | Ferrari bude mít v Suzuce 10 sad superměkkých pneumatik. odkaz
24. září | Giovinazzi nahradí Ericssona. Zatím tedy jen pro FP1 v Soči.
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.

GP Ruska 2018

Pátek 28. září 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. září 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. září 2018
Závod 13.10