Deset událostí, které se nakonec letos nestaly

Ne vždy vyjdou všechny prognózy, ne vždy se splní všechny sliby a prohlášení. Britský Autosport vyhlásil deset největších letošních událostí, které se nakonec nestaly. Na jejich základě vznikl tento článek.

1. BMW Sauber bude v roce 2009 silný

Šéf BMW Motorsport Mario Theissen před sezonou vyhlásil, že BMW ve formuli 1 postupně plní své cíle a letos chce získat titul. Na vývoj vozu F1.09 se dokonce zaměřili ještě v době, kdy měl Robert Kubica šanci stát se mistrem světa roku 2008. Dalo se očekávat, že letos BMW skutečně o titul bude bojovat. Jenže stačilo pár chybných rozhodnutí, zaměření na KERS, který nakonec nepracoval správně, a najednou se ambiciózní tým ocitl v poli poražených. Mnichovské automobilce brzy došla trpělivost a v červenci oznámila odchod z formule 1. I ten nakonec pěkně zpackala, když tým nejdříve nechtěla prodat Peteru Sauberovi za rozumnou cenu, přišla o místo na roštu a hrozilo, že všichni zaměstnanci ze základny ve švýcarském Hinwillu přijdou o práci. Nakonec tým stejně skončil u Petera Saubera a díky odchodu Toyoty získal pro příští rok i místo na roštu.

2. Donington bude po přestavbě hostit GP Velké Británie

Od příštího roku se měla Velká cena Velké Británie jezdit v britském Donington Parku. I přes opakované ujišťování představitelů okruhu, že se veškerá přestavba i budování nové infrastruktury včas stihne, se nakonec celou akci nepodařilo finančně zajistit a Bernie Ecclestone, který dlouho vehementně tvrdil, že britská velká cena se pojede buď v Doningtonu, nebo nikde, nakonec uzavřel novou dohodu se Silverstone.

3. Toyota zůstane ve formuli 1

Prezident Toyota Motor Corporation Kacuaki Watanabe v lednu prohlásil, že Toyota zůstane ve formuli 1 i v době snižování nákladů. Ve třetím čtvrtletí tým sdělil svým jezdcům Jarnovi Trullimu a Timo Glockovi, že si mohou hledat nové angažmá, což naznačovalo chystaný odchod. Prezident týmu John Howett sice v té době tvrdil, že tým vyjednává s Kimim Räikkönenem, ale ve skutečnosti už stáj, která v F1 od roku 2002 utratila stovky milionů dolarů, skutečně pomalu balila kufry.

4. Loeb si vyzkouší velkou cenu

Sébastien Loeb již šestým rokem dominuje rallye a spekulovalo se o jeho nazasení v Abú Zabí za volantem Toro Rosso vlastněným Loebovým sponzorem Red Bull. Po jasném posledním místě při testu GP2 v Jerezu FIA šampiónovi v rallye neudělila superlicenci pro závody formule 1, což učinilo všem plánům přítrž.

5. Schumacherův návrat v roce 2009

Felipe Massa se zranil v kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska. Ideální náhradník v týmu Ferrari? No, přece Michael Schumacher. Ten slíbil, že se o návrat pokusí. Novináři měli nosné téma pro měsíční přestávku. Německý šampión už začal testovat se starším monopostem F2007, ale nakonec mu start v závodě neumožnili lékaři. Na vině byl poraněný krk po pádu z motocyklu na začátku roku. V Massově voze se tak bez bodového zisku vystřídali Luca Badoer a Giancarlo Fisichella. Schumacher by se měl návratu přesto dočkat. S Mercedesem podepsal tříletou smlouvu.

6. Williams a Renault budou znovu spolupracovat

Už to vypadalo, že od příští sezony se obnoví partnerství Williamsu a Renaultu, které v devadesátých letech oběma přineslo čtyři jezdecké a pět konstruktérských titulů. Tým se rozešel s Toyotou a začal jednat s francouzským výrobcem. Díky nejisté budoucnosti Renaultu v F1 se však rozhodl pro Cosworth, se kterým získal na začátku osmdesátých let dva tituly mezi jezdci i konstruktéry.

7. Fanoušci budou mít větší přístup k jezdcům
O tom se mluví již dlouho, ale zatím celkem skutek utek. Sice o závodních víkendech přibyl čas na autogramiády, ale podle svědků se konaly v místech, kam většina fanoušků stejně nemá přístup.

8. Red Bull bude používat motory Mercedes

Red Bull s Mercedesem skutečně jednal o dodávkách motorů pro rok 2010, ale nakonec byl proti McLaren. Red Bull tak zůstává u motorů Renault.

9. Prodrive vstoupí do F1 společně s Aston Martinem

Bývalý šéf Benettonu a BAR David Richards, majitel společnosti Prodrive chce do formule 1 již dlouho. Poté, co mu to nevyšlo díky zrušení zákaznických týmů, se spojil se automobilkou Aston Martin, pro kterou připravuje vozy na vytrvalostní závody, a přihlásil se do výběrového řízení na volná místa na startovním roštu pro rok 2010. Licenci nezískal.

10. Rosberg k BMW

Nico Rosberg již delší dobu hovořil o odchodu ze stáje Williams. Jako každý jezdec i on chce auto, se kterým by mohl vyhrávat, a Williams to podle něj není. Spekulovalo se o McLarenu, ale největším favoritem na smlouvu s ním byl prý BMW Sauber. Ten nakonec oznámil odchod a Rosberg podepsal kontrakt s Mercedesem. Uvidíme, jak se prosadí vedle vracejícího se Michaela Schumachera.

Doporučujeme

Články odjinud