Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

 Foto: Getty Images / Clive Rose

Foto: Getty Images / Clive Rose

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Foto: Getty Images / Vladimir Rys

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Robert Cianflone
 Foto: Getty Images / Clive Rose
 Foto: Getty Images / Clive Mason
 Foto: Getty Images / Vladimir Rys
6
Fotogalerie

Dennis si řekl v roce 2009 o tajná data Brawn GP. A dostal je, prozradil Fry

Nick Fry ve své knize odhalil zajímavé podrobnosti o sezóně 2009.

Sezóna 2009 patřila týmu Brawn GP, který získal oba tituly. Tým poté koupil Mercedes.

Nick Fry ve své knize Survive. Drive. Win. vzpomíná, jak ho Ron Dennis v tomto roce požádal o pomoc. Chtěl tajné informace o výkonu jejich vozu.

Brawn vyhrál šest z prvních sedmi závodů. McLaren získal v roce 2008 titul s Hamiltonem, ale v prvních šesti závodech další sezóny skončil nejlépe čtvrtý. Zlomilo se až ve druhé polovině sezóny, kdy vylepšený MP4-24 zaznamenal dvě vítězství a čtyři pole position. 

Fry uvedl, že mu Dennis v roce 2009 zavolal. „Chtěl jsem požádat o laskavost,“ řekl tehdy Dennis.

Podle Frye mu řekl, že šasi McLarenu výrazně ztrácí, ale jeho inženýři říkají, že aerodynamický balíček je dobrý. „Jde o to, že jim prostě nevěřím,“ řekl Dennis.

Šéf McLarenu „chtěl vědět, jak dobrý je náš aerodynamický balíček a jaká čísla jsme viděli při testování v aerodynamickém tunelu,“ vzpomíná Fry.

Dennisova žádost přišla dva roky poté, co McLaren dostal pokutu 100 milionů dolarů po slavné kauze „Spygate,“ kdy bylo zjištěno, že ve Wokingu použili citlivé informace od Ferrari. Fry však uvedl, že Dennisova žádost se týkala spíše výkonu vozu než jeho designu.

„Byl nápomocný v tom, že nám dovolil používat motory Mercedes,“ píše Fry, kterého cituje RaceFans. „Souhlasil s tím a vzdal se svého veta, přestože jako hlavní zákazník měl McLaren právo zastavit spojení Mercedesu s někým jiným.“

Ačkoli Fry připustil, že „vyžádání dat od konkurenčního týmu prostě není otázkou, na kterou byste se normálně ptali“, rozhodl se sdílet informace s Dennisem, který odpověděl „ohromeným tichem.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud