Dennis: Rozpočtový strop by byl nekontrolovatelný

Ačkoliv se formule 1 předběžně dohodla na zavedení rozpočtového stropu v příštím roce, Ron Dennis ho odmítá s tím, že je nereálný.
Dennis: Rozpočtový strop by byl nekontrolovatelný

Parametry rozpočtového stropu musí formule 1 teprve definovat a zatím ani není jisté, zda by se do něj počítaly úplně všechny výdaje týmů.

"Problémem není koncept rozpočtového stropu, problémem je nemožnost monitorovat dodržování rozpočtového stropu," cituje Dennisovo odmítavé stanovisko Autosport.

Podle šéfa skupiny McLaren by bylo v první řadě nesmírně komplikované sepsat finanční pravidla rozpočtového stropu. A i kdyby se to podařilo, tak by automobilová federace neměla prostředky na kontrolování jejich dodržování.

"Představme si, že by to chtěla nějaká společnost obejít. Řekněme, že by to bylo třeba Daihatsu nebo Toyota. Nevím jak vy, ale já mám za to, že trvá roky, než se naučíte psát a číst v těchto jazycích."

"Takže je by FIA mohla jít do těchto společností a udělat audit výdajů na vývoj nebo dodavatele? Dokážete si představit, jak by se tohle kontrolovalo? Je to nereálné."

Navíc Dennis nevidí potřebu náklady týmů regulovat. "Pokud si nemůžete dovolit být ve formuli 1, nebuďte ve formuli 1. Je tu mnoho dalších motoristických kategorií, ve kterých můžete závodit."

"Tak to je od úplného začátku. Ferrari roky dominovalo formuli 1, protože mělo víc peněz. Věci se mění. Najednou čelilo automobilkám, které měly stejné množství peněz."

K tomu šéf McLarenu nedokáže pochopit, proč se za rozpočtový strop postavila FIA, která zavedením nových pohonných jednotek způsobila velký nárůst nákladů.

"Kromě komplexnosti jsou to nejdražší motory v historii motorsportu. Nakonec sklízíte, co jste zaseli, a ti lidé, kteří nás přivedli na tuto cestu, pak jdou jinou cestou a říkají, jak budeme snižovat náklady... Dobrý Bože, jak nelogické to je."

Diskuze (23) Další článek: Pirelli se s týmy dohodlo na termínech testování pneumatik
21:17 | Vypadá to, že Arrivabene x Binotto zatím 1:0. Binotto podle italských médií nedorazil do Austinu.
18:43 | TOP 5 jezdců v historii F1 podle Alonsa: Schumacher, Prost, Fangio, Senna a Hamilton.
15:20 | Potvrzeno... Schumacher i Ticktum se zúčastní prestižního závodu F3 v Macou... přesně za měsíc.
13:16 | Potvrzen harmonogram testů. Pojede se opět v Katalánsku a to od 18. do 21. února a od 26. února do 1. března.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10