Dennis: Rozpočtový strop by byl nekontrolovatelný

Ačkoliv se formule 1 předběžně dohodla na zavedení rozpočtového stropu v příštím roce, Ron Dennis ho odmítá s tím, že je nereálný.
Dennis: Rozpočtový strop by byl nekontrolovatelný

Parametry rozpočtového stropu musí formule 1 teprve definovat a zatím ani není jisté, zda by se do něj počítaly úplně všechny výdaje týmů.

"Problémem není koncept rozpočtového stropu, problémem je nemožnost monitorovat dodržování rozpočtového stropu," cituje Dennisovo odmítavé stanovisko Autosport.

Podle šéfa skupiny McLaren by bylo v první řadě nesmírně komplikované sepsat finanční pravidla rozpočtového stropu. A i kdyby se to podařilo, tak by automobilová federace neměla prostředky na kontrolování jejich dodržování.

"Představme si, že by to chtěla nějaká společnost obejít. Řekněme, že by to bylo třeba Daihatsu nebo Toyota. Nevím jak vy, ale já mám za to, že trvá roky, než se naučíte psát a číst v těchto jazycích."

"Takže je by FIA mohla jít do těchto společností a udělat audit výdajů na vývoj nebo dodavatele? Dokážete si představit, jak by se tohle kontrolovalo? Je to nereálné."

Navíc Dennis nevidí potřebu náklady týmů regulovat. "Pokud si nemůžete dovolit být ve formuli 1, nebuďte ve formuli 1. Je tu mnoho dalších motoristických kategorií, ve kterých můžete závodit."

"Tak to je od úplného začátku. Ferrari roky dominovalo formuli 1, protože mělo víc peněz. Věci se mění. Najednou čelilo automobilkám, které měly stejné množství peněz."

K tomu šéf McLarenu nedokáže pochopit, proč se za rozpočtový strop postavila FIA, která zavedením nových pohonných jednotek způsobila velký nárůst nákladů.

"Kromě komplexnosti jsou to nejdražší motory v historii motorsportu. Nakonec sklízíte, co jste zaseli, a ti lidé, kteří nás přivedli na tuto cestu, pak jdou jinou cestou a říkají, jak budeme snižovat náklady... Dobrý Bože, jak nelogické to je."

Další článek: Pirelli se s týmy dohodlo na termínech testování pneumatik

22. července | Bývalý poradce Ricciarda od něj chce 10 milionů liber jako podíl ze mzdy a dalších smluvních prvků. Australan se bude u soudu bránit. odkaz
20. července | Závod W Series v Assenu vyhrála Emma Kimiläinen.
18. července | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
18. července | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).

GP Německa 2019

Pátek 26. července 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. července 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. července 2019
Závod 15.10