Den zlomu už zítra! Formuli 1 čeká krvavý pátek

Formuli 1 čeká velmi důležitý den. Zatímco se budou jezdci potit na trati v Bahrajnu, šéfové týmů se budou podstatně více potit v zákulisí. Chase Carey jim představí plány pro rok 2021.
Den zlomu už zítra! Formuli 1 čeká krvavý pátek

Chase Carey podle Auto Motor und Sport v pátek v 10:00 místního času představí týmům formule 1 plány pro rok 2021.

V loni spatřil světlo světa nástin pravidel a zejména Mercedes a Ferrari nebyly dvakrát nadšené. Sergio Marchionne od té doby kudy chodí, tudy mluví o možném odchodu Ferrari z F1. V zákulisí se o zítřku mluví jako o „krvavém pátku“.

Wolff varuje před Marchionnem! Raději ho moc neprovokujte, říká

Wolff varuje před Marchionnem! Raději ho moc neprovokujte, říká

Hlavním tématem jsou sice na první pohled motory, ale jablek svárů bude tolik, že by si Carey mohl založit moštárnu.

Půjde také o peníze. Nová koncepce má za cíl poskytnout pobídky společnostem, jako jsou Porsche, Lamborghini nebo Aston Martin, aby zvážily vstup do formule 1 za přiměřené náklady.

Jak toho dosáhnout? Spravedlivějším rozdělení příjmů (konec velkých bonusů) a snížení nákladů – patrně zavedením rozpočtového stropu.

Rozpočtový strop by mohl být už za dva roky. Takhle může vypadat

Rozpočtový strop by mohl být už za dva roky. Takhle může vypadat

Nové pohonné jednotky (verze říjen 2017)

  • 1,6 l, V6 hybrid turbo
  • Zvýšení otáček o 3000 za minutu pro zlepšení zvuku.
  • Budou definovány interní konstrukční parametry kvůli snížení nákladů.
  • Odstranění MGU-H (rekuperace tepelné energie z výfuku).
  • Silnější MGU-K – jezdec bude moci s energií více pracovat. Bude ji moci několik kol šetřit a poté ji využít. Měl by to být nový taktický prvek v rukou jezdce.
  • Standardizovaná baterie a řadicí elektronika. 
  • Jedno turbo s omezenými rozměry a hmotností
  • Prozkoumají se pravidla ohledně paliv a počtu použitých paliv.
  • Plug-And-Play: vysoká úroveň vnější předepsané konstrukce. Přechod na jiné motory, šasi a převodovky bude snadnější.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (19) Další článek: Většina jezdců pojede v Bahrajnu na dvě zastávky, věří Pirelli
16:32 | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
10:49 | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.
21. ledna | HWA bude spolupracovat ve F2 s týmem Arden. Šance pro juniory Mercedesu...
20. ledna | Objevují se spekulace, že manažerem Micka Schumachera bude N. Todt.