Délka víkendu se nezmění, nové motory budou možná až za pět let

Délka víkendu se nezmění, nové motory budou možná až za pět let

Formule 1 chystá změny. Některé ale možná nebudou tak velké, jiné nenastanou možná vůbec.

Formule 1 už delší dobu diskutuje a zkoumá případné změny formátu závodního víkendu. Podle Rosse Brawna ale zůstane třídenní závodní víkend. Chtějí to tak okruhy i televize.

Liberty se chce místo toho podívat na formát kvalifikace nebo bodový systém. 

„Dostali jsme zpětnou vazbu od fanoušků,“ řekl Brawn. „Mají pocit, že od desátého místa nikdo nebojuje a týmy možná šetří auta kvůli omezenému počtu pohonných jednotek a převodovek. Týmy tvrdí opak a osobně s tím souhlasím, ale fanoušci to tak vnímají.“

„Zkoumáme, zda by bodování prvních patnácti jezdců nezmírnilo obavy fanoušků, že od 10. místa se už nebojuje.“ 

Brawn se chce podívat na změnu formátu kvalifikace. Poslední změna proběhla v roce 2016. Eliminační formát ale dlouho nevydržel. 

Jednou z variant může být omezení počtu výjezdů auta. Kvalifikaci Brawn chápe jako událost, při které se bojuje o to, kdo je nejrychlejší. Na druhou stranu chcete mít trochu přeházené startovní pole, aby byl závod zajímavější. 

Brawn ale dodává, že budou u změn velmi opatrní, protože současný formát je úspěšný a populární. 

Nové pohonné jednotky

V roce 2021 měly být zavedeny nové pohonné jednotky. Čas běží a přesné znění pravidel stále není k dispozici.

Existovalo několik důvodů pro zavedení nových pohonných jednotek a to včetně úspor a přilákání nových výrobců. Zatím se ale neobjevil nikdo nový, kdo by jednoznačně řekl, že chce vstoupit do F1.

Současní výrobci argumentují tím, že nové pohonné jednotky přinesou další náklady, mohou opět změnit rozložení sil a vlastně nejsou vůbec potřeba. 

„To, co se F1 snaží udělat pro rok 2021, je nesmírně ambiciózní,“ řekl v pátek na tiskové konferenci Christian Horner. „Může to být nutné, ale je to velmi ambiciózní.“

„Mám na mysli to, že to bude poprvé v historii F1, kdy bychom současně změnili pravidla o šasi, motorech, Concordskou dohodu, strukturu řízení a rozpočtové věci.“ 

Zatím to vypadá tak, že nová motorová pravidla budou ve F1 zavedena nejdříve v roce 2023. 

Už v příštím roce by ale mohl začít platit rozpočtový strop. V prvních dvou letech v měkké a spíše monitorovací formě.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud