Dělat výběrové řízení teď v září by bylo směšné, říká Hembery

Šéf Pirelli si myslí, že je příliš pozdě na to, aby FIA měnila v této fázi sezony dodavatele pneumatik pro příští rok, a doufá, že všechny platné smlouvy budou dodrženy.
Dělat výběrové řízení teď v září by bylo směšné, říká Hembery

Během dnešního dne prosákly na povrch informace, podle kterých došlo k zintenzivnění jednání o návratu Michelinu do formule 1, a to již v nadcházející sezoně. Takováto zpráva pochopitelně okamžitě vyvolala značný rozruch po celém paddocku. Doposud se totiž zdálo, že návrat francouzského výrobce pneumatik do královny motorsportu v příštím roce je vzhledem k velké časové tísni poněkud nereálný.  Michelin nicméně ujistil, že připravit zbrusu nové pneumatiky pro ročník 2014, by pro něj žádný problém nepředstavovalo.

Nastalá situace samozřejmě přidělala hezkých pár vrásek na čele Paulu Hemberymu, šéfovi Pirelli, které má na příští sezonu již uzavřené kontrakty s Berniem Ecclestonem a také s desítkou z celkových jedenácti týmů startovního pole. To nejdůležitější, tedy smlouva s Mezinárodní automobilovou federací, ovšem Italům stále chybí.

Na přímý dotaz ohledně návratu Michelinu do formule 1 a vlastního postupu v jednání s FIA pak Hembery odpověděl následovně: “Na to byste se museli zeptat Michelinu. My máme platné kontrakty a doufáme, že je lidé budou respektovat.“

“Bude to muset jít ke Světové radě (motorsportu), a já hádám, že se tak stane v září při dalším zasedání.“

Šéf Pirelli si nicméně nedokáže představit, jak to chce federace s případným tendrem na nového dodavatele pneumatik udělat, času totiž rozhodně není nazbyt.   

“Upřímně řečeno, dělat výběrové řízení v září, když už v lednu se bude jezdit, by bylo směšné. To mělo proběhnout v září loňského roku. Všichni by pak vypadali směšně,“ dodal Hembery.

Další článek: Střed pole: Řadu jezdců nachytaly proměnlivé povětrnostní podmínky

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)