Děláme si vše sami a to je DNA formule 1, říká Williamsová

Zákaznické týmy sice ve F1 v té podobě, o jaké se kdysi mluvilo, nemáme. Přesto dochází ke stále těsnější spolupráce mezi továrními a menšími týmy.
Děláme si vše sami a to je DNA formule 1, říká Williamsová

Haas odebírá od Ferrari všechny díly, které umožňují pravidla. Po přechodu Red Bullu k Hondě čeká něco podobného také Toro Rosso a nelze vyloučit, že podobnou cestou půjde také Racing Point s Mercedesem. Rovněž Alfa Romeo má blízko k Ferrari.

Williams je v tomto ohledu výjimkou. Vloni zvažoval, že bude odebírat od Mercedesu alespoň převodovky, ale nakonec nedojde ani k tomu.

„Pro skutečně nezávislého výrobce je těžké soutěžit se současnou podobou pravidel,“ uvedla Williamsová pro Motorsport.com.

Jaké díly vlastně Haas odebírá a co ostatní?

Jaké díly vlastně Haas odebírá a co ostatní?

„Je to zřejmě i důvod, proč jsme loni klesli až na desáté místo. Bylo to kvůli spolupráci mezi některými týmy. Je to však v souladu se stávajícími pravidly.“

„Jedním z důvodů, kvůli kterým podporujeme práci FIA a FOM, je, že přepracují seznam povolených dílů. Jsme toho velcí zastánci. Víme, že to v roce 2021 změní podobu F1 a umožní to fungovat týmům, jako jsme my.“

„Jsme neuvěřitelně hrdí, že jsme skutečnými konstruktéry v tom smyslu, že si vše na našem voze vyrábíme v naší továrně. Toto je DNA Formule 1. Nemělo by to vyblednout kvůli nějakému seznamu povolených součástek.“

Williams se skutečně upírá na změny, které by měly přijít v roce 2021 v oblasti technických pravidel, ale také na zavedení rozpočtového stropu.

„Velmi se na tu změnu těšíme. Máme úžasné zdroje, disponujeme dvěma skvělými aerodynamickými tunely. Ve Williamsu máme skvělé kapacity. Musíme se ujistit, že je využíváme správným způsobem.“

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Kávovar a jezdci na testech budou. A auto? Renault vyvíjí do poslední minuty

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen