Děláme si vše sami a to je DNA formule 1, říká Williamsová

Zákaznické týmy sice ve F1 v té podobě, o jaké se kdysi mluvilo, nemáme. Přesto dochází ke stále těsnější spolupráce mezi továrními a menšími týmy.
Děláme si vše sami a to je DNA formule 1, říká Williamsová

Haas odebírá od Ferrari všechny díly, které umožňují pravidla. Po přechodu Red Bullu k Hondě čeká něco podobného také Toro Rosso a nelze vyloučit, že podobnou cestou půjde také Racing Point s Mercedesem. Rovněž Alfa Romeo má blízko k Ferrari.

Williams je v tomto ohledu výjimkou. Vloni zvažoval, že bude odebírat od Mercedesu alespoň převodovky, ale nakonec nedojde ani k tomu.

„Pro skutečně nezávislého výrobce je těžké soutěžit se současnou podobou pravidel,“ uvedla Williamsová pro Motorsport.com.

Jaké díly vlastně Haas odebírá a co ostatní?

Jaké díly vlastně Haas odebírá a co ostatní?

„Je to zřejmě i důvod, proč jsme loni klesli až na desáté místo. Bylo to kvůli spolupráci mezi některými týmy. Je to však v souladu se stávajícími pravidly.“

„Jedním z důvodů, kvůli kterým podporujeme práci FIA a FOM, je, že přepracují seznam povolených dílů. Jsme toho velcí zastánci. Víme, že to v roce 2021 změní podobu F1 a umožní to fungovat týmům, jako jsme my.“

„Jsme neuvěřitelně hrdí, že jsme skutečnými konstruktéry v tom smyslu, že si vše na našem voze vyrábíme v naší továrně. Toto je DNA Formule 1. Nemělo by to vyblednout kvůli nějakému seznamu povolených součástek.“

Williams se skutečně upírá na změny, které by měly přijít v roce 2021 v oblasti technických pravidel, ale také na zavedení rozpočtového stropu.

„Velmi se na tu změnu těšíme. Máme úžasné zdroje, disponujeme dvěma skvělými aerodynamickými tunely. Ve Williamsu máme skvělé kapacity. Musíme se ujistit, že je využíváme správným způsobem.“

Foto: Getty Images / Lars Baron

Diskuze (38) Další článek: Kávovar a jezdci na testech budou. A auto? Renault vyvíjí do poslední minuty
16:32 | Russellovi není dobře. Zrušil rozhovory pro média, ale zítra by měl v prvním tréninku sedět ve voze.
11:04 | Ferrari by mělo do testů ve Španělsku nasadit Fuoca a Leclerca.
10:22 | Oba vozy Alfy Romeo by měly nasadit novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Giovinazziho čeká penalizace 10 míst.
10:21 | Williams uzavřel partnerství s novinami Financial Times

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10