Děláme si vše sami a to je DNA formule 1, říká Williamsová

Zákaznické týmy sice ve F1 v té podobě, o jaké se kdysi mluvilo, nemáme. Přesto dochází ke stále těsnější spolupráce mezi továrními a menšími týmy.
Děláme si vše sami a to je DNA formule 1, říká Williamsová

Haas odebírá od Ferrari všechny díly, které umožňují pravidla. Po přechodu Red Bullu k Hondě čeká něco podobného také Toro Rosso a nelze vyloučit, že podobnou cestou půjde také Racing Point s Mercedesem. Rovněž Alfa Romeo má blízko k Ferrari.

Williams je v tomto ohledu výjimkou. Vloni zvažoval, že bude odebírat od Mercedesu alespoň převodovky, ale nakonec nedojde ani k tomu.

„Pro skutečně nezávislého výrobce je těžké soutěžit se současnou podobou pravidel,“ uvedla Williamsová pro Motorsport.com.

Jaké díly vlastně Haas odebírá a co ostatní?

Jaké díly vlastně Haas odebírá a co ostatní?

„Je to zřejmě i důvod, proč jsme loni klesli až na desáté místo. Bylo to kvůli spolupráci mezi některými týmy. Je to však v souladu se stávajícími pravidly.“

„Jedním z důvodů, kvůli kterým podporujeme práci FIA a FOM, je, že přepracují seznam povolených dílů. Jsme toho velcí zastánci. Víme, že to v roce 2021 změní podobu F1 a umožní to fungovat týmům, jako jsme my.“

„Jsme neuvěřitelně hrdí, že jsme skutečnými konstruktéry v tom smyslu, že si vše na našem voze vyrábíme v naší továrně. Toto je DNA Formule 1. Nemělo by to vyblednout kvůli nějakému seznamu povolených součástek.“

Williams se skutečně upírá na změny, které by měly přijít v roce 2021 v oblasti technických pravidel, ale také na zavedení rozpočtového stropu.

„Velmi se na tu změnu těšíme. Máme úžasné zdroje, disponujeme dvěma skvělými aerodynamickými tunely. Ve Williamsu máme skvělé kapacity. Musíme se ujistit, že je využíváme správným způsobem.“

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Kávovar a jezdci na testech budou. A auto? Renault vyvíjí do poslední minuty

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.