Dejte týmům ultimátum, vyzývá Horner

Některé týmy nejsou spokojeny s návrhy pravidel od FIA a Liberty Media na nové pohonné jednotky pro období po roce 2020. Šéf týmu Red Bull Christian Horner vyzývá k urychlenému definitivnímu rozhodnutí o nových pravidlech.
Dejte týmům ultimátum, vyzývá Horner

Liberty ve spolupráci s FIA pracuje na nových pravidlech pro pohonné jednotky monopostů formule 1, která by po roce 2020 nahradila současné technické úpravy. K předběžným návrhům má však řadu výtek především Ferrari, které dokonce pohrozilo odchodem z „královny motorsportu“.

V jistých ohledech podporuje kritiku ze strany Ferrari i Mercedes. Tato situace se ale nelíbí Christianu Hornerovi. Podle šéfa rakouského týmu by mělo být zamezeno přílišným diskuzím a mělo by se zároveň co nejrychleji definitivně rozhodnout o finální podobě nových pravidel.

„Řekl bych, že zástupci Liberty Media a FIA by měli přijít s jasným návrhem a předložit ho před týmy jako hotovou věc. Pak by bylo jen na týmech, zda – li by návrh akceptovaly, nebo ne. Je na každém týmu, jestli chce zůstat ve hře, či ne,“ řekl Horner pro webové stránky magazínu Racer.

Sám Horner by uvítal odklon od současných přeplňovaných šestiválců, nicméně je otevřený kompromisům.

„Lhal bych, kdybych řekl, že jsem byl z nového návrhu šťastný. Nejradši bych ve formuli 1 viděl řvoucí V10 nebo V12, chápu ale důvody pro preferování současné podoby pohonných jednotek a její další evoluce. Jedná se o vyváženou kombinaci ceny, výkonu a vyprodukovaného hluku.“

„Již nyní je patrný zájem dalších automobilek, příkladem může být Aston Martin (partner Red Bullu; pozn. red.), které by uvažovaly o vstupu do F1, kdyby to bylo za rozumnou cenu.“ 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (18) Další článek: Sezóna se blíží: jezdci trénují fyzičku, mechanici zastávky v boxech
19:59 | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
26. května | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod Ricciardo