Defekty byly ve skutečnosti čtyři. Silverstone upraví obrubník

V průběhu prvního závodu v Silverstonu došlo k mnoha problémům s pneumatikami.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Defekty byly ve skutečnosti čtyři. Silverstone upraví obrubník  | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pirelli včera uveřejnilo tiskovou zprávu, v níž uvedlo, že za defekty Sainze a obou jezdců Mercedesu stojí kombinace několika faktorů. Silverstone je na pneumatiky náročný (zejména na levou přední). Kvůli výjezdu safety caru stavěli téměř všichni jezdci. Druhý stint na tvrdých pneumatikách byl velmi dlouhý – skoro 40 kol.

Problémů s pneumatikami bylo ale více. Jezdci si stěžovali na zářezy v pneumatikách. Po kvalifikaci proto došlo k výměně pneumatik na vozech Bottase, Ocona, Verstappena a Vettela. První desítka sice musí startovat na sadě, na které zajela v Q2 nejrychlejší čas, ale v případě poškození pneumatik je na doporučení Pirelli a pod dohledem FIA možná výměna.

V kvalifikaci jezdci odjeli jen jedno rychlé kolo, takže pneumatiky toho na kontě opravdu mnoho neměly. Podle Pirelli je pravděpodobné, že pneumatiky poškodil štěrk, který dostal na trať Hamilton po svých hodinách. Když je pneumatika horká, je měkká a snadno se poškodí štěrkem... i když je pravdou, že štěrk v kačírku musí splňovat určité parametry a neměl by být ostrý.

Zářezy jsme ale viděli také po závodě. V Silverstonu proto dojde k úpravě obrubníku mezi zatáčkami 13 a 14. Existuje možnosti, že právě tento obrubník způsobil poškození pneumatik v situaci, kdy byli jezdci moc širocí. Bude proto prodloužen a vrácen více méně do stavu, v jakém byl vloni.

Defekt na voze Kvjata

Kromě tří spektakulárních defektů na konci závodu jsme viděli ještě jeden s mnohem většími důsledky. Na voze Kvjata, který boural, byl také defekt, i když pomalý.

„Kvjatova pneumatika je evidentně úplně odlišná situace,“ řekl Mario Isola, kterého cituje Motorsportweek. „Šlo zřejmě o pomalý defekt. Chceme pneumatiku prozkoumat hlouběji.“

Kvjatova pneumatika proto byla odeslána do sídla Pirelli v Miláně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

„Jak si asi dokážete představit, pneumatika není v dobrém stavu,“ vysvětluje Isola. „Je poměrně dost zničená, ale díky naší laboratoři můžeme provádět mikroskopickou analýzu a jít dovnitř prvků pneumatiky a provádět pečlivější analýzu, takže jsem přesvědčen, že může najít důvod.“

„Ale nejsem si stoprocentně jistý, že se jednalo o selhání pneumatiky. Pneumatika je určitě rozbitá. Někdy, a nebereme to jako předpoklad, máte například rozbitý ráfek, což vede k okamžité ztrátě vzduchu. Pak to vypadá jako selhání pneumatiky, ale nejde o selhání pneumatiky.“

Pirelli o tomto víkendu nasadí měkčí pneumatiky. Zvýší ale také minimální požadované tlaky. 

Další článek: Bottas se nechce vzdávat myšlenek na titul

15:59 | Haas přestaví své jezdce pro rok 2021 před koncem sezóny. Podle Steinera maximálně za 2 týdny.
14:51 | Kvalifikace F2: Pole position (za které jsou v F2 body) získal Callum Illot. Schumacher 10., Cunoda 22., Lundgaard 9., Shwartzman 14.
14:09 | Binotto potvrdil, že Sainze nejspíše v lednu posadí do dva roky starého vozu. Racing Point podobný test s Vettelem nechystá. Szafnauer uvedl, že nemají možnost jezdit s dva roky starým vozem.
13:52 | Zatím stále oficiálně nevíme, kdy a kde proběhnou předsezónní testy. Vypadá to ale na na Bahrajn a to 5. až 7. března 2021.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10