Defekty byly ve skutečnosti čtyři. Silverstone upraví obrubník

V průběhu prvního závodu v Silverstonu došlo k mnoha problémům s pneumatikami.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Defekty byly ve skutečnosti čtyři. Silverstone upraví obrubník  | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pirelli včera uveřejnilo tiskovou zprávu, v níž uvedlo, že za defekty Sainze a obou jezdců Mercedesu stojí kombinace několika faktorů. Silverstone je na pneumatiky náročný (zejména na levou přední). Kvůli výjezdu safety caru stavěli téměř všichni jezdci. Druhý stint na tvrdých pneumatikách byl velmi dlouhý – skoro 40 kol.

Problémů s pneumatikami bylo ale více. Jezdci si stěžovali na zářezy v pneumatikách. Po kvalifikaci proto došlo k výměně pneumatik na vozech Bottase, Ocona, Verstappena a Vettela. První desítka sice musí startovat na sadě, na které zajela v Q2 nejrychlejší čas, ale v případě poškození pneumatik je na doporučení Pirelli a pod dohledem FIA možná výměna.

V kvalifikaci jezdci odjeli jen jedno rychlé kolo, takže pneumatiky toho na kontě opravdu mnoho neměly. Podle Pirelli je pravděpodobné, že pneumatiky poškodil štěrk, který dostal na trať Hamilton po svých hodinách. Když je pneumatika horká, je měkká a snadno se poškodí štěrkem... i když je pravdou, že štěrk v kačírku musí splňovat určité parametry a neměl by být ostrý.

Zářezy jsme ale viděli také po závodě. V Silverstonu proto dojde k úpravě obrubníku mezi zatáčkami 13 a 14. Existuje možnosti, že právě tento obrubník způsobil poškození pneumatik v situaci, kdy byli jezdci moc širocí. Bude proto prodloužen a vrácen více méně do stavu, v jakém byl vloni.

Defekt na voze Kvjata

Kromě tří spektakulárních defektů na konci závodu jsme viděli ještě jeden s mnohem většími důsledky. Na voze Kvjata, který boural, byl také defekt, i když pomalý.

„Kvjatova pneumatika je evidentně úplně odlišná situace,“ řekl Mario Isola, kterého cituje Motorsportweek. „Šlo zřejmě o pomalý defekt. Chceme pneumatiku prozkoumat hlouběji.“

Kvjatova pneumatika proto byla odeslána do sídla Pirelli v Miláně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

„Jak si asi dokážete představit, pneumatika není v dobrém stavu,“ vysvětluje Isola. „Je poměrně dost zničená, ale díky naší laboratoři můžeme provádět mikroskopickou analýzu a jít dovnitř prvků pneumatiky a provádět pečlivější analýzu, takže jsem přesvědčen, že může najít důvod.“

„Ale nejsem si stoprocentně jistý, že se jednalo o selhání pneumatiky. Pneumatika je určitě rozbitá. Někdy, a nebereme to jako předpoklad, máte například rozbitý ráfek, což vede k okamžité ztrátě vzduchu. Pak to vypadá jako selhání pneumatiky, ale nejde o selhání pneumatiky.“

Pirelli o tomto víkendu nasadí měkčí pneumatiky. Zvýší ale také minimální požadované tlaky. 

Další článek: Bottas se nechce vzdávat myšlenek na titul

20. září | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
20. září | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.
19. září | F1 má tento víkend volno, ale večer ve 21:00 se jede závod IndyCar na slavném okruhu Laguna Seca. Sledovat ho můžete prostřednictvím služby DAZN (stojí 39 Kč měsíčně).

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00