De la Rosa: Zákaz testování bude pro rezervní jezdce nebezpečný

Podle Španěla je testování nejlevnější způsob vývoje auta.

Testovací jezdec McLarenu Španěl Pedro de la Rosa se obává, že zákaz testování v probíhající sezóně bude nebezpečný pro rezervní piloty, kteří budou muset zasáhnout do závodů.

Díky zákazu testů se náhradníci během sezóny nedostanou za volant a méně se svezou i v zimě, protože závodní jezdci budou potřebovat najet více kilometrů. Podle de la Rosy se tak rezervní jezdci mohou dostat do obtížné situace.

Sám Španěl, který v letošním kalendářním roce testoval zatím jen dva dny, doufá, že se ještě před sezónou sveze. "Je pro mě důležité, abych přijel do Melbourne a měl najeto co nejvíce kilometrů," řekl při nedělním testování v Jerezu reportérům Autosportu.

"Situace rezervního jezdce je absurdní. Přijede do Melbourne s velmi malou najetou vzdáleností a během sezóny ho nečeká jediný testovací den. V případě, že bude muset sednout do auta, bude pěkně prorezlý," upozornil s trochu černým humorem Španěl. "Pokud nemáte dost najeto, mohlo by to být i nebezpečné."

De la Rosa, který pro McLaren testuje od roku 2003, odjel v letech 1999 až 2006 s vozy Arrows, Jaguar a McLaren 71 velkých cen a získal 29 bodů. Naposledy závodil v roce 2006, když na závěrečných osm závodů nahradil Juana Pabla Montoyu. Předtím se svezl v roce 2005 v Bahrajnu, kde zajel nejrychlejší kolo. Podle něho byla tenkrát situace úplně jiná.

"Když jsem závodil v Bahrajnu (po dvouleté závodní pauze - pozn. aut.), měl jsem najeto spoustu kilometrů. Nebyl jsem zvyklý akorát na starty, ale kdybych letos musel během sezóny zaskakovat, bylo by to úplně jiné, protože bych předtím čtyři nebo pět měsíců neřídil vůz F1."

De la Rosa, který navíc zastává funkci prezidenta Asociace jezdců velkých cen (GPDA), připomíná, že bez testů nebude jednoduché sednout do auta a být hned konkurenceschopný. Navíc si myslí, že zákaz testování nepomůže snížit náklady.

"Pro mě by bylo fantastické, kdybychom mohli více testovat. Myslím, že testování je nejlevnější způsob, jak vyvíjet auto. To je můj názor. Ale nemyslím si, že je to možné."

Další článek: Renault bude v lepší formě než loni, tvrdí Piquet