De la Rosa: Přechod k Pirelli nejlépe poslouží těm nejsilnějším

Přechod formule 1 na pneumatiky Pirelli by měl být hladký. Výkonnostní nůžky mezi těmi nejlepšími a zbytkem se ale přesto o něco víc rozevřou. Podle Pedra de la Rosy, testovacího jezdce Pirelli, je to přirozené.
De la Rosa: Přechod k Pirelli nejlépe poslouží těm nejsilnějším

„Změny vždycky nejvíc poslouží těm nejlepším,“ řekl de la Rosa pro španělský deník Marca. „Pro mě jsou nejlepší Lewis Hamilton a Fernando Alonso, nejrychleji si zvyknou. Zároveň si ale nemyslím, že by měli ostatní s přechodem na novou značku pneumatik problémy. Tak moc jako při posezonních testech v Abú Zabí svůj jezdecký styl už nebudou muset měnit,“ vysvětlil.

Co se týče týmů, výhodu získají ti nejsilnější. „Nepochybně. Pneumatiky jsou nejdůležitější, protože je to na autě jediná věc, která se dotýká asfaltu. Design zavěšení nebo aerodynamika se vždycky odvíjí od toho, jaké jsou pneumatiky. Velké týmy z pneumatik vždycky dostanou víc, protože jim dřív porozumí a postaví kolem nich celé auto. Menší týmy musí novým pneumatikám přizpůsobovat loňské díly,“ popsal.

Zároveň však španělský veterán odmítá, že by z příchodu italského výrobce pneumatik zvlášť těžilo stejně italské Ferrari. „To je nesmysl! Třeba Toyota byla japonská, a přesto ze spojení s japonským Bridgestonem neměla víc než ostatní.“

Pirelli tento týden v Abú Zabí ukončilo fázi testování s Pedrem de la Rosou. Dalších zkoušek už se budou účastnit samotné týmy. Podle Španěla jsou nové Pirelli připravené. „Za pět měsíců jsme udělali tolik práce, která normálně trvá dva roky. Přál bych si mít ještě o šest měsíců víc, abych mohl testovat i v létě, ale i tak jsem odvedl dobrou práci. Jsme připraveni.“

Diskuze (19) Další článek: Schumacher jako Alonsův největší soupeř? Legrační, říká Rosberg
18. ledna | Vůz Ferrari prošel crash testy.
16. ledna | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.