De la Rosa: HRT plní své cíle, ale potřebuje další zlepšení

Pedro de la Rosa je spokojený s pokrokem, kterého HRT dosáhlo v první polovině sezóny. Některé své cíle dokonce překonalo.
De la Rosa: HRT plní své cíle, ale potřebuje další zlepšení

HRT je nejpomalejší tým a v šampionátu mu patří poslední místo. To ovšem neznamená, že by neměl žádné ambice. Na začátku sezóny si stanovil cíle, kterých chce dosahovat.

"Plníme je a někdy i překonáváme," hodnotil Pedro de la Rosa. "Začali jsme nad 107 procenty (nejlepšího času první části kvalifikace) v Austrálii a kvalifikační vrcholy jsme zažili v Monaku se 103,6 % a ve Valencii se 103,4 %, což byl náš nejlepší výsledek."

"Byl to pro nás ambiciózní cíl, protože pro nás je reálné být kolem 104 %. To jsme překonali a máme potenciál být ještě lepší. Pro nás bude zlepšení snazší než pro velký tým, který hledá dokonalost, protože my máme mnohem větší prostor pro zlepšování. Zatím si své cíle plníme, ale stále zbývá hodně závodů, abychom měli ještě ambicióznější cíle. Musíme se ještě zlepšit a máme dalších devět závodů na to, abychom to dokázali."

A co konkrétně by v druhé polovině sezóny považoval Španěl za dobrý výsledek? "Pokud se nám podaří kvalifikace pod 103 %, bude to naprostý úspěch," řekl. "Zvlášť protože bychom to dokázali bez KERS a s mnohem méně efektivním DRS, než mají ostatní týmy. Ale to bude těžké, protože rozdíl v posledních Grand Prix byl trochu větší."

"Pokud se nám podaří být pod 104 % s balíkem aerodynamiky, který budeme mít v Singapuru, bude to skvělý závěr sezóny a potřebný základ pro dobrý začátek příští sezóny."

Klíčové v případě HRT budou finanční prostředky na vývoj, protože tým přesně ví, kde ztrácí. "Hlavní silnou stránkou vozu je dobrá mechanická platforma šasi a zavěšení, prokázalo se to na okruzích, kde je to důležité. Také je spolehlivý. Jeho slabinou je nedostatek přítlaku ve srovnání s ostatními vozy. Víme přesně, kde ztrácíme čas a proč, takže na tom musíme pracovat," dodal De la Rosa.

Další článek: Enge dostal osmnáctiměsíční distanc, plánuje odvolání

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10