DAS je nelegální, má jasno Marko

Podle Helmuta Marka je řešení Mercedesu v rozporu s pravidly.
DAS je nelegální, má jasno Marko

Dočkáme se v Austrálii protestů ze strany týmů? Je to docela možné. Podle Helmuta Marka je systém DAS (Dual Axis Steering) proti pravidlům. Zatím není jasné, jak systém funguje – existuje teorie, že snižuje ochlazování pneumatik na rovince nebo mění světlou výšku vozu. 

„Pokud během jízdy měníte aktivně odklon nebo rozchod kol, mění se kontaktní plocha pneumatik,“ řekl Marko pro Auto Bild. „A s tím, i když je to velmi, velmi malá oblast, světlá výška. To je však zakázáno, protože to odpovídá funkci zakázaného aktivního zavěšení.“

Systém DAS budí pozornost. Máme štěstí, že jsou k dispozici onboard záběry, říká Vettel

Systém DAS budí pozornost. Máme štěstí, že jsou k dispozici onboard záběry, říká Vettel

Mercedes si ale jistý v kramflecích. „Pro FIA to není nic nového, bylo to něco, o čem jsme nějakou dobu diskutovali,“ řekl James Allison na tiskové konferenci. „Pravidla týkající se systému řízení jsou zcela jasná, jsme si jistí, že to splňuje požadavky.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Systém DAS budí pozornost. Máme štěstí, že jsou k dispozici onboard záběry, říká Vettel

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
3. srpna | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.