DAS je legální, říká Bauer. Mercedes ho vyvíjel dlouho

Podle technického delegáta FIA Jo Bauera je systém DAS legální. Mercedes s tímto systémem rozhodně nepřišel přes zimu.
DAS je legální, říká Bauer. Mercedes ho vyvíjel dlouho

Blick mluvil dnes ráno s technickým delegátem FIA Jo Bauerem o hlavním tématu těchto dní. 

„Protože za tím není žádná počítačová technologie, je vše legální,“ řekl Bauer o DAS. Narážel tím patrně na to, že se systém ovládá přímo volantem (mechanicky), i když podle některých konkurentů není tohle dostačující, aby byl systém legální. 

„Mercedes se nás zeptal už před lety. V roce 2021 však nová pravidla tento vývoj už neumožní. Konkurenti budou velmi obtížně tento nápad kopírovat.“

To, že příští rok podle již platných pravidel pro sezónu 2021, nebude systém legální, potvrdil i ředitel závodu Michael Masi.

O teplotu pneumatik v případě DAS nejde, shodují se Newey a Isola

O teplotu pneumatik v případě DAS nejde, shodují se Newey a Isola

Valtteri Bottas zase potvrdil, že systém není úplnou novinkou, kterou by stříbrné šípy vymyslely přes zimu.

„Myslím, že jsem o tom poprvé slyšel někdy asi před rokem.“ 

„Je velmi pěkné být jediným týmem provozujícím takový systém. Myslím, že to říká něco o chytrých hlavách, které náš tým má,“ řekl Bottas.

Podle Bottase není snadné systém navrhnout tak, aby řádně fungoval

„Stále se učíme o systému a potenciálu, ale myslím si, že za určitých okolností to může být opravdu dobré. Projeví se to později v roce v různých podmínkách a na různých tratích. Ale je to docela působivé.“

Ferrari už potvrdilo, že DAS nelze okopírovat dříve než v polovině sezóny.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: McLaren nikoho kopírovat nebude, říká Norris

23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.
11. června | Otec Antonia Giovinazziho Vito řekl pro La Gazzetta dello Sport, že jeho syn v minulosti dostal nabídku od Mercedesu. Měl se stát třetím jezdcem Mercedesu ve F1 a jezdit v DTM. „Ale má rudé srdce a udělal volbu, kterou považoval za správnou.“

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00