Dar a prokletí Maranella. Allison popsal, co sráží Ferrari na kolena

James Allison nyní působí jako technický šéf Mercedesu, ale v nedávné minulosti pracoval pro Ferrari a popsal, v čem je základní problém italské stáje.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Dar a prokletí Maranella. Allison popsal, co sráží Ferrari na kolena  | Foto: Getty Images / Mark Thompson

James Allison pracoval pro Ferrari hned dvakrát. Poprvé během úspěšné éry Michaela Schumachera a podruhé během méně úspěšného období od roku 2013 do roku 2016. 

„Práce ve Ferrari je v mnoha ohledech čistá radost,“ řekl James Allison, kterého cituje Autosport. 

„Země stojí za týmem, je to velmi silná značka, historie a dědictví Ferrari jsou tak důležité, že máte skutečně pocit, že jste součástí něčeho velkého.“

Binotto přiznal, že Ferrari ztratilo výkon kvůli technickým směrnicím

Binotto přiznal, že Ferrari ztratilo výkon kvůli technickým směrnicím

„Ale je to pravděpodobně také jejich největší břemeno. Veškerá ta náklonnost a radost, které národ cítí z úspěchů Ferrari, znamenají také velký tlak, který přichází, když se nedaří. Tento tlak je z vnějšího prostředí, vyvíjen tiskem a to intenzivněji, než u kteréhokoliv jiného týmu.“

Šílený Leclerc a smějící se Wolff. Italský tisk Ferrari nešetří

Šílený Leclerc a smějící se Wolff. Italský tisk Ferrari nešetří

Podle Allisona pak každý u Ferrari „cítí povinnost žít podle skvělých výkonů, které tým předvedl v minulosti.“

„A myslím, že to vyjadřuje styl vedení shora dolů, který je ve Ferrari pravděpodobně přehnanější než v jiných týmech.“

„To má za následek, že tým přijímá krátkodobá rozhodnutí, která vás mohou vést na scestí, místo toho, abyste budovali základy silných stránek, které můžete přenášet z jedné sezóny do druhé.“

Další článek: Racing Point chystá důkazy pro svou obhajobu. FIA rozhodne do Silverstonu

11:25 | Roy Nissany nastoupí v pátek do prvního tréninku za Williams. Nahradí Russella.
9. srpna | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
9. srpna | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.

GP Španělska 2020

Pátek 14. srpna 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 15. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 16. srpna 2020
Závod 15.10