Týmy se blíží k období, kdy se už budou muset rozhodovat, zda pokračovat ve vývoji letošních vozů, a pokud ano, tak jaké zdroje jim věnovat.
Týmy stojí před rozhodnutím, které může ovlivnit hned několik sezón. Příští rok přijdou do F1 širší pneumatiky, což je samo o sobě velká změna s dopady na aerodynamiku vozu. Ale dramaticky se změní také samotná aerodynamická pravidla.
Pokud tým začne pracovat na voze pro příští rok dříve, může to přinést výhodu a to zejména, když se mění pravidla. Dobrým příkladem je Honda v roce 2008. Japonci odpískali sezónu skoro hned po jejím začátku, skončili 9. a nakonec dokonce odešli z F1. Tým převzal Brawn, a jak to dopadlo, to asi není třeba připomínat.
Red Bull v roce 2013 vyvíjel téměř do konce sezóny a o rok později… samozřejmě na výsledcích se odrazila forma Renaultu a prvotřídní motor Mercedesu, ale ani vůz RB10 nebyl nejlepší.
Rozhodnutí není jen o kapacitách. Týmy musí čelit omezením. V aerodynamickém tunelu mohou strávit 25 hodin týdně a ani počítačové simulace nemohou běžet bez omezení.
Ferrari chystá další upgrade pohonné jednotky
Podle Auto Motor und Sport Mercedes před pár dny schválil větší upgrade, který bude nasazen zřejmě v Silverstone. Pak se už soustředí více na příští rok. Mercedes sice vyhrál šest ze sedmi závodů, ale Ferrari nemusí být daleko a zlepšovat se bude také Red Bull. Helmut Marko prohlásil, že tým bude jako vždy vyvíjet až do konce sezony. Podle něj přece aerodynamické zákony příští rok nebudou vzhůru nohama.
Mercedes nejspíše přijde ještě také nejméně s jedním upgrade své pohonné jednotky a to tak, aby z něj mohl těžit ve Spa a na Monze. Renault s takovým krokem už příliš nepočítá, u Hondy neví asi ani oni sami a Ferrari? Maranello prý pracuje na spalování. Další žetony utratí nejspíše už v Silverstone.
Foto: Getty Images / Mark Thompson