Další výzva pro Alonsa? Australská legenda Bathurst 1000

Další výzva pro Alonsa? Australská legenda Bathurst 1000

Pozornost Fernanda Alonsa se v současnosti ubírá směrem ke dvěma posledním závodům sezóny světového vytrvalostního šampionátu FIA WEC a také ke květnové pětistovce v Indianapolis, kde se Španěl pokusí završit „trojkorunu motorsportu“. Rodák z Ovieda však bude zjevně i poté hledat nové výzvy, mezi které by mohl patřit i neslavnější australský závod Bathurst 1000.

Závod na 1000 km v Bathurstu je bezesporu vrcholem sezóny australského šampionátu cestovních vozů Supercars Championship (dříve V8 Supercars) a na trati Mount Panorama v Novém Jižním Walesu se koná pravidelně již od roku 1963 (až do roku 1972 se však jezdilo „pouze“ na 500 mil).

Jelikož se jedná o vytrvalostní podnik, tak se ve vozech, na rozdíl od „běžných“ závodů sezóny, střídají dvoučlenné posádky. Ty se musí vypořádat s ikonickou a velmi náročnou tratí Mount Panorama jižně od městečka Bathurst, která se svým profilem a netradiční charakteristikou proslavila po celém světě.

Žádný supermoderní areál nebo velkorysé únikové zóny na „hoře“, jak se místní trati přezdívá, nenajdete. Dlouhá rovinka mezi první a druhou zatáčkou zavede piloty do stoupání na náhorní planinu, kde se vozy sérií úzkých zatáček proplétají ke klesání zpět do cílového prostoru jako horským průsmykem. Betonové bariéry jsou zde velmi blízko a sebemenší chyba v rychlosti přes 200 km/h znamená přinejmenším těžkou nehodu a odstoupení ze závodu…

Série Supercars sem zavítá vždy v říjnu a ve startovním poli australského šampionátu tu nechybí ani tým Walkinshaw Andretti United s vozy Holden ZB Commodore, jehož spolumajitelem je šéf McLarenu Zak Brown. Díky této provázanosti s týmem formule 1 by se do Bathurstu mohl v budoucnu podívat i Fernando Alonso.

„Mluvil jsem ze Zakem (Brownem; pozn. red.), který má v Supercars tým, a probírali jsem tyto ikonické závody, o které bych se mohl v budoucnosti zajímat,“ řekl o svém možném startu v Bathurstu Alonso webu motorsport.com během společného závodního víkendu WEC a IMSA na Sebringu.

„V krátkodobém časovém horizontu k tomu asi nedojde, ale nezavírám oči před žádnou možností,“ dodal Španěl.

Alonsa v nejbližší době čeká testování monopostu IndyCar na oválu v Texasu začátkem dubna, květnový šestihodinový závod FIA WEC ve Spa, druhý pokus o ovládnutí Indy 500 v sobotu 26. května a velké finále „supersezóny“ světového vytrvalostního šampionátu na trati La Sarthe v Le Mans v polovině června.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud