Další premiéra Pirelli: De la Rosa testuje v noci na mokré Yas Marině

Poprvé v historii jezdí formule 1 v noci na mokré trati. Děje se tak v Abú Zabí za účelem testování mokrých pneumatik Pirelli.
Další premiéra Pirelli: De la Rosa testuje v noci na mokré Yas Marině

Italský výrobce pneumatik potřebuje pracovat na mokrých a přechodných pneumatikách, ale v Evropě panuje chladné počasí, které neodpovídá běžným závodním podmínkám. Pirelli proto zůstal v Abú Zabí, kde uplynulý víkend dokončil specifikace suchých pneumatik, a testuje v noci na mokré trati pod umělým osvětlením. Trať musí být uměle zavlažována a v noci se voda tak rychle nevypařuje.

"Rozhodli jsme se to udělat tímto způsobem, protože chceme vystavit naše mokré pneumatiky těm nejnáročnějším podmínkám," vysvětloval sportovní šéf Pirelli Paul Hembery. "A kdo ví, možná by to mohl být nápad pro budoucí Grand Prix?"

K umělému zavlažování tratě během závodů snad formule 1 nikdy nedospěje, ale Pirelli si tak může s vozem Toyota TF109, za jehož volantem sedí Pedro de la Rosa, ověřit, jaké problémy by mohly nastat v noční Grand Prix Singapuru nebo večerní Grand Prix Abú Zabí, kdyby během závodu pršelo.

Španělský jezdec si mokrou trať vyzkoušel pod umělým osvětlením krátce už včera a řekl, že viditelnost byla lepší, než když prší ve dne. Osvětlení ale svítilo jen na poloviční výkon. Hlavní testy se uskuteční dnes a zítra v noci. Pirelli tak přidá další tisíc kilometrů k již najetým třinácti tisícům během předchozích testů. Další kontakt italských pneumatik s tratí přijde až během oficiálních testů všech týmů ve Valencii 1. února.

Diskuze (46) Další článek: Tým Lotus si chce na konci roku na trati troufnout na Lotus Renault
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10