FIA se od Velké ceny Maďarska zaměří na zastávky v boxech a zavede povinné tolerance.
Red Bull má v posledních letech nejrychlejší zastávky v boxech. Pokud máte rádi statistiky, tak z deseti nejrychlejších zastávek letošní sezóny mají na kontě prvních šest mechanici rakouské stáje.
Helmut Marko před pár dny prozradil, že si Mercedes stěžuje na vybavení Red Bullu při zastávkách v boxech. Po zadních křídlech a ohřevu pneumatik je to další věc, na kterou Mercedes ukazuje prstem.
Ukazuje se, že se FIA skutečně zabývala stížnosti na to, že zastávky některých týmů jsou rychlejší, než je možné dosáhnout dodržováním stávajících pravidel. Podle FIA některé postupy mohou zahrnovat vyšší míru automatizace, než se očekává.
Technická pravidla F1 obsahují zmínku o zastávkách v boxech, která říká, že senzory musí působit pasivně.
Článek 12.8.4 jasně uvádí, že: „Zařízení, která se používají k montáži nebo demontáži upevňovacích prvků kola, mohou být poháněna pouze stlačeným vzduchem nebo dusíkem. Veškeré senzorové systémy mohou působit pouze pasivně.“
FIA se chce nyní zaměřit na dodržování poslední věty citovaného článku.
V technické směrnici TD22A uvedla, že od srpnového závodu v Budapešti musí mít postupy týmů při zastávkách v boxech zabudovanou toleranci, která umožňuje lidskou reakci při signalizaci.
Tyto hodnoty jsou 0,15 sekundy od zjištění, že jsou matice kol utaženy, do pokynu mechanikovi se zvedákem, aby vůz spustil, a 0,2 sekundy od spuštění zvedáku do okamžiku, kdy jezdec obdrží pokyn k opuštění stání.
Očekává se, že tyto změny zpomalí časy zastávek v boxech o dvě až tři desetiny sekundy.
Ve F1 není reakční čas novinkou. Už delší dobu se uplatňuje na startu. Pokud jezdec odstartuje příliš brzy na to, aby zareagoval po zhasnutí světel, může být vyšetřován pro ulitý start.
Na rozdíl od novinky v případě pit stopů však FIA v případě startovních procedur nezveřejňuje, jaká je přesná tolerance pro start, protože se obává, že kdyby byla zveřejněna, týmy a jezdci by se snažili toto číslo využít.