Daniel Ricciardo byl v roce 2011 třetím jezdcem týmu Toro Rosso. Na snímku se závodními jezdci (Jaime Alguersuari a Sébastien Buemi) Foto: Getty Images / Peter Fox

Daniel Ricciardo byl v roce 2011 třetím jezdcem týmu Toro Rosso. Na snímku se závodními jezdci (Jaime Alguersuari a Sébastien Buemi) Foto: Getty Images / Peter Fox

Ricciardo během zimních testů v roce 2011 Foto: Getty Images / Paul Gilham

Ricciardo během zimních testů v roce 2011 Foto: Getty Images / Paul Gilham

Ricciardo během zimních testů v roce 2011 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Ricciardo během zimních testů v roce 2011 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Ve víkendu F1 debutoval Ricciardo v Austrálii, kde se zúčastnil prvního tréninku a byl jen o dvě desetiny pomalejší než Buemi. Ricciardo se poté zúčastnil ještě dalších sedmi tréninků s STR. Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Ve víkendu F1 debutoval Ricciardo v Austrálii, kde se zúčastnil prvního tréninku a byl jen o dvě desetiny pomalejší než Buemi. Ricciardo se poté zúčastnil ještě dalších sedmi tréninků s STR. Foto: Getty Images / Robert Cianflone

V závodě ale debutoval jinde. Ve Velké Británii odjel první závod za HRT.  Foto: Getty Images / Mark Thompson

V závodě ale debutoval jinde. Ve Velké Británii odjel první závod za HRT.  Foto: Getty Images / Mark Thompson

HRT samozřejmě neměl úplně nejlepší vůz. Nejlepším umístěním byla pro Ricciarda 18. místa. Foto: Getty Images / Mark Thompson

HRT samozřejmě neměl úplně nejlepší vůz. Nejlepším umístěním byla pro Ricciarda 18. místa. Foto: Getty Images / Mark Thompson

V roce 2012 už byl Ricciardo u Toro Rosso.  Foto: Getty Images / Paul Gilham

V roce 2012 už byl Ricciardo u Toro Rosso.  Foto: Getty Images / Paul Gilham

A zažil úspěšný debut. Hned v prvním závodě v domácí Austrálii skončil 9. a získal tak první body.  Foto: Getty Images / Peter Fox

A zažil úspěšný debut. Hned v prvním závodě v domácí Austrálii skončil 9. a získal tak první body.  Foto: Getty Images / Peter Fox

V obou letech u STR byl jeho týmovým kolegou Jean-Eric Vergne. V kvalifikacích ho Ricciardo porazil 31:8. Foto: Getty Images / Mark Thompson

V obou letech u STR byl jeho týmovým kolegou Jean-Eric Vergne. V kvalifikacích ho Ricciardo porazil 31:8. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Daniel Ricciardo u Toro Rosso.  Foto: Getty Images / Clive Mason

Daniel Ricciardo u Toro Rosso.  Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

První skutečné pódium tak přišlo ve Španělsku...  Foto: Getty Images / Clive Mason

První skutečné pódium tak přišlo ve Španělsku...  Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Tom Pennington

Foto: Getty Images / Tom Pennington

 Foto: Getty Images / Drew Gibson

Foto: Getty Images / Drew Gibson

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

V roce 2016 se Ricciardo dostal v Monaku na stupně vítězů. Úsměv ale nechal v boxech. Australan mohl vyhrát, ale v boxech pro něj neměli připravené pneumatiky.  Foto: Getty Images / Lars Baron

V roce 2016 se Ricciardo dostal v Monaku na stupně vítězů. Úsměv ale nechal v boxech. Australan mohl vyhrát, ale v boxech pro něj neměli připravené pneumatiky.  Foto: Getty Images / Lars Baron

Ve Velké ceně Německa 2016 se poprvé objevilo pití z boty. Do motorsportu tuto tradici přivedl jezdec V8 Ute Series Ryal Harris.  Foto: Getty Images / Mark Thompson

Ve Velké ceně Německa 2016 se poprvé objevilo pití z boty. Do motorsportu tuto tradici přivedl jezdec V8 Ute Series Ryal Harris.  Foto: Getty Images / Mark Thompson

V Malajsii Ricciardo vyhrál.  Foto: Getty Images / Clive Mason

V Malajsii Ricciardo vyhrál.  Foto: Getty Images / Clive Mason

V roce 2017 vyhrál Ricciardo jen jednou a to v Baku. Foto: Getty Images / Mark Thompson

V roce 2017 vyhrál Ricciardo jen jednou a to v Baku. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sezóna 2017 byla první, ve které byl po celý rok týmovým kolegou Maxe Verstappena. Ricciardo získal 205 bodů, Verstappen 168. V kvalifikacích to bylo 13:7 ve prospěch Verstappena. Foto: Getty Images / Dan Istitene

Sezóna 2017 byla první, ve které byl po celý rok týmovým kolegou Maxe Verstappena. Ricciardo získal 205 bodů, Verstappen 168. V kvalifikacích to bylo 13:7 ve prospěch Verstappena. Foto: Getty Images / Dan Istitene

V roce 2018 se Ricciardo dočkal. V Monaku měl sice technické problémy, ale přesto si zde dojel pro vítězství.  Foto: Getty Images / Mark Thompson

V roce 2018 se Ricciardo dočkal. V Monaku měl sice technické problémy, ale přesto si zde dojel pro vítězství.  Foto: Getty Images / Mark Thompson

Daniel Ricciardo slaví vítězství ve Velké ceně Monaka 2018. Jednalo se o jeho poslední vítězství a stupně vítězů u Red Bullu. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Daniel Ricciardo slaví vítězství ve Velké ceně Monaka 2018. Jednalo se o jeho poslední vítězství a stupně vítězů u Red Bullu. Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Ricciardo překvapil a v roce 2019 přestoupil k Renaultu. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Ricciardo překvapil a v roce 2019 přestoupil k Renaultu. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Nebyl to lehký přestup.  V první sezóně byl Ricciardo nejlépe čtvrtý v Monze. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Nebyl to lehký přestup.  V první sezóně byl Ricciardo nejlépe čtvrtý v Monze. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Ve druhé sezóně u Renaultu přišla i pódia. První ve Velké ceně Eifelu na Nürburgringu. Foto: Getty Images / Peter Fox

Ve druhé sezóně u Renaultu přišla i pódia. První ve Velké ceně Eifelu na Nürburgringu. Foto: Getty Images / Peter Fox

Druhé pódium získal Ricciardo v Imole.  Foto: Getty Images / Mark Thompson

Druhé pódium získal Ricciardo v Imole.  Foto: Getty Images / Mark Thompson

Renault chtěl na Ricciardovi stavět svou budoucnost, ale Australan po dvou letech odešel k McLarenu.  Foto: Getty Images / Mark Thompson

Renault chtěl na Ricciardovi stavět svou budoucnost, ale Australan po dvou letech odešel k McLarenu.  Foto: Getty Images / Mark Thompson

Ve Velké ceně Itálie v roce 2021 Ricciardo vyhrál.  Foto: Getty Images / Peter Fox

Ve Velké ceně Itálie v roce 2021 Ricciardo vyhrál.  Foto: Getty Images / Peter Fox

Pro Ricciarda byla Velká cena Itálie 2021 posledním vítězstvím i posledním pódiem ve F1. Foto: Getty Images / Lars Baron

Pro Ricciarda byla Velká cena Itálie 2021 posledním vítězstvím i posledním pódiem ve F1. Foto: Getty Images / Lars Baron

V roce 2022 se Ricciardovi nedařilo. Nejlépe dojel na 5. místě. Norris získal 122 bodů, Ricciardo jen 37. V kvalifikacích porazil Norris Ricciarda v poměru 20:2. Foto: Getty Images / Mark Thompson

V roce 2022 se Ricciardovi nedařilo. Nejlépe dojel na 5. místě. Norris získal 122 bodů, Ricciardo jen 37. V kvalifikacích porazil Norris Ricciarda v poměru 20:2. Foto: Getty Images / Mark Thompson

V roce 2023 se Ricciardo vrátil k Red Bullu jako rezervní jezdec. Foto: Getty Images / Mark Thompson

V roce 2023 se Ricciardo vrátil k Red Bullu jako rezervní jezdec. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Od Maďarska nahradil ve voze AlphaTauri Nycka de Vriese. Foto: Getty Images / Peter Fox

Od Maďarska nahradil ve voze AlphaTauri Nycka de Vriese. Foto: Getty Images / Peter Fox

V Zandvoortu se ale zranil a vynechal pět závodů-  Foto: Getty Images / Dean Mouhtaropoulos

V Zandvoortu se ale zranil a vynechal pět závodů-  Foto: Getty Images / Dean Mouhtaropoulos

V Mexiku získal Ricciardo sedmé místo, což byl jeho nejlepší výsledek od návratu k Red Bullu. Foto: Getty Images / Jared C. Tilton

V Mexiku získal Ricciardo sedmé místo, což byl jeho nejlepší výsledek od návratu k Red Bullu. Foto: Getty Images / Jared C. Tilton

Cílem Ricciarda byl návrat k Red Bullu, kde by nahradil Sergia Péreze. K tomu by ale musel podávat dobré výsledky a porážet Cunodu... a k tomu nedošlo. Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Cílem Ricciarda byl návrat k Red Bullu, kde by nahradil Sergia Péreze. K tomu by ale musel podávat dobré výsledky a porážet Cunodu... a k tomu nedošlo. Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Daniel Ricciardo (2011-2024): 257 startů, 32 pódií, 8 vítězství....  Foto: Daniel Ricciardo

Daniel Ricciardo (2011-2024): 257 startů, 32 pódií, 8 vítězství....  Foto: Daniel Ricciardo

Ricciardo během zimních testů v roce 2011 Foto: Getty Images / Paul Gilham
Ricciardo během zimních testů v roce 2011 Foto: Getty Images / Mark Thompson
Ve víkendu F1 debutoval Ricciardo v Austrálii, kde se zúčastnil prvního tréninku a byl jen o dvě desetiny pomalejší než Buemi. Ricciardo se poté zúčastnil ještě dalších sedmi tréninků s STR. Foto: Getty Images / Robert Cianflone
V závodě ale debutoval jinde. Ve Velké Británii odjel první závod za HRT.  Foto: Getty Images / Mark Thompson
43
Fotogalerie

Dali jsme mu druhou šanci, kterou by mu nikdo jiný nedal, říká Marko o Ricciardovi

Daniel Ricciardo se vloni vrátil do závodního vozu. V týmu AlphaTauri (Racing Bulls) měl podávat výkony, kterými by si mohl zasloužit návrat do Red Bullu. To se ale nestalo.

„Danielův odchod byl oznámen až po závodním víkendu v Singapuru, a to z pádných důvodů souvisejících s obchodními dohodami. Také si myslím, že nejrychlejší kolo závodu, které zajel, bylo důstojným výkonem na rozloučenou,“ napsal Helmut Marko ve svém sloupku pro magazín Speedweek.

„Byl včas informován a podle svých slov je sám se sebou smířen. Dali jsme mu druhou šanci, kterou by mu nikdo jiný nedal, a to za předpokladu, že návrat do Red Bullu by byl možný, pokud by jeho výkony byly na úrovni.“

„Tým Racing Bulls byl tedy vždy zamýšlen pouze jako přestupní stanice. Potřebný výkon se objevil jen dvakrát. Jednou v podobě čtvrtého místa v letošním sprintu v Miami a loni  v GP Mexika. Jinak tam nebyla rychlost a ani konzistence. Chyběly všechny výkony, které by ospravedlnily povýšení do Red Bullu, a o to přece šlo.“

„Kdybychom věděli, proč výkon nebyl na úrovni, udělali bychom vše pro to, abychom to změnili, ale ten instinkt zabijáka už nebyl zná. Byl známý svým nekompromisním předjížděním, brzděním na poslední chvíli, ale ani to už nebylo ono.“

Šance pro Lawsona

„Liam Lawson se nyní může zúčastnit posledních šesti kol mistrovství světa za tým Racing Bulls, zhodnotíme, jak na tom bude ve srovnání s Júkim Cunodou, a pak se uvidí. Musí předvést výkon hodný formule 1, což se mu již podařilo při jeho předchozích vystoupeních v grand prix.“

Marko také uvedl, že Red Bull má další juniorské jezdce. Ajumu Iwasu a Isacka Hadjara chtěl nasadit do sprintu po posledním závodě, ale Komise F1 se včera dohodla, že se sprint letos neuskuteční.

Mládí vpřed

„Vystoupení Olivera Bearmana a zejména Franca Colapinta ukázala, že mladíci jsou připraveni na přestup a že stará filozofie některých šéfů týmů, že do špičkového týmu mohou postoupit pouze jezdci s tříletou nebo čtyřletou zkušeností, je přežitá. Mercedes to nyní svým rozhodnutím o jezdcích dokázal, stejně jako to v minulosti několikrát udělal Red Bull Racing,“ pokračuje Marko.

„Je to určité riziko, ale dá se zvládnout a stojí za to. Musíte dát mladým šanci, aby se osvědčili ve voze GP poté, co vystoupají na juniorský žebříček. To je v podstatě v pořádku, ale bohužel příliš drahé. Začíná to motokárami a pokračuje všemi kategoriemi. FIA by měla začít právě tam a zjistit, jak může dostat náklady pod kontrolu.“

Doporučujeme

Články odjinud