V sobotu byl na programu třetí ze šesti finálových závodů formule E v Berlíně a letiště Tempelhof v tomto roce poprvé poznalo jiného vítěze než Antónia Félixe da Costu.
Monoposty čínské stáje DS Techeetah v Berlíně opět ukázaly kvalifikační rychlost, pole position však v sobotu nezískal lídr šampionátu António Félix da Costa, ale jeho týmový kolega a úřadující šampion formule E Jean-Éric Vergne.
Spolu s Vergnem startoval do závodu z první řady Maximilian Günther za volantem BMW a druhá řada na startovním roštu patřila Jeromu d'Ambrosiovi z Mahindry a Stoffelu Vandoornovi z Mercedesu.
Vergne zvádl start z pole position a do první zatáčky najížděl z prvního místa, druhý Günther musel naopak odolávat tlaku ze strany obou monopostů Mahindra Jeroma d'Ambrosia a Alexe Lynna a taky Mercedesu Stoffela Vandoorna.
Tlak však v prvním kole ustál a začal kroužit na druhém místě za vedoucím Jeanem-Éricem Vergnem, který si v úvodu vybudoval mírný náskok.
Jakékoliv rozdíly ve startovním poli však byly vymazány výjezdem safety caru. Ten musel na trať po hromadné kolizi, do které byli zapleteni James Calado (Jaguar), Sergio Sette Camara (Dragon) a Neel Jani (Porsche). Ani jeden z nich závod pro poškození monopostů nemohl dokončit.
Po restartu závodu Vergne stále vedl, výraznější náskok před druhým Güntherem si už ale vybudovat nedokázal. S německým pilotem BMW svedl několik soubojů po vyjetí z ideální stopy do aktivační zóny útočného módu, až do samotného závěru závodu však dokázal první pozici hájit.
Maximilian Günther byl však nakonec přeci jen se svým útokem úspěšný a dokázal se vnější stopou před Jeana-Érica Vergneho dostat. Francouzův propad na druhé místo nebyl konečný, v posledních minutách se před něj dostal ještě Robin Frijns s Virginem.
Günther se díky vítězství v dnešním závodě poprvé v sezoně 2019/2020 dostal na stupně vítězů, to samé platí pro v cíli druhého Frijnse.
Jean-Éric Vergne v posledním kole uhájil třetí místo před lídrem šampionátu a stájovým kolegou Antóniem Félixem da Costou. Čtvrtý ze šesti závodů je v Berlíně na programu v neděli, stejně jako dnes se pojede na klasické variantě okruhu. Pro první dva závody byla využita jeho protisměrná orientace.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Max Guenther |
BMW |
46:15.512 |
35 |
2 |
Robin Frijns |
Virgin |
0.128 |
35 |
3 |
Jean-Éric Vergne |
DS Techeetah |
2.569 |
35 |
4 |
A.F.da Costa |
DS Techeetah |
2.743 |
35 |
5 |
André Lotterer |
Porsche |
3.136 |
35 |
6 |
Oliver Rowland |
Nissan |
5.547 |
35 |
7 |
J.d'Ambrosio |
Mahindra |
7.893 |
35 |
8 |
Lucas di Grassi |
Audi |
12.672 |
35 |
9 |
Mitch Evans |
Jaguar |
13.511 |
35 |
10 |
Alexander Sims |
BMW |
19.248 |
35 |
11 |
Sébastien Buemi |
Nissan |
20.240 |
35 |
12 |
Nico Müller |
Dragon |
20.486 |
35 |
13 |
Sam Bird |
Virgin |
20.733 |
35 |
14 |
Edoardo Mortara |
Venturi |
20.944 |
35 |
15 |
Daniel Abt |
NIO |
21.948 |
35 |
16 |
Nyck de Vries |
Mercedes |
22.520 |
35 |
17 |
Oliver Turvey |
NIO |
22.774 |
35 |
18 |
Alex Lynn |
Mahindra |
23.181 |
35 |
19 |
Felipe Massa |
Venturi |
36.549 |
35 |
- |
René Rast |
Audi |
|
30 |
- |
S.Vandoorne |
Mercedes |
|
17 |
- |
James Calado |
Jaguar |
|
13 |
- |
S.Sette Câmara |
Dragon |
|
10 |
- |
Neel Jani |
Porsche |
|
10 |