Da Costa se omlouvá, Vergne se považuje za idiota

Včerejší závod formule E v Marrákeši nabídl několik dramatických momentů, které v konečném účtování ovlivnily výsledky E-Prix. Jejich aktéry byli také Antonio Felix da Costa a Jean-Éric Vergne.
Da Costa se omlouvá, Vergne se považuje za idiota

Antonio Felix da Costa strávil s monopostem BMW ve vedení závodu velkou část z pětačtyřicetiminutového limitu, z druhého triumfu v sezóně se však nakonec radovat nemohl.

Deset minut před koncem závodu se k útoku na da Costu odhodlal v nájezdu do sedmé zatáčky druhý pilot BMW Alexander Sims, který byl v té době na trati rychlejší než jeho týmový kolega jedoucí na první příčce.

Sims se rozhodl zaútočit vnější stopou, bránící se da Costa ale při brždění zablokoval kola a nedokázal do zatáčky zatočit. Mezi oběma piloty BMW tak došlo ke kontaktu, Sims se však na rozdíl od da Costy dokázal vrátit na trať a propadl se „jen“ na čtvrté místo.

Do té doby vedoucí da Costa dopadl hůře, jeho vůz skončil v bariéře a závod nedokončil. S odstupem si poté dal celý incident za vinu.

„Je mi to líto, byla to chyba a jen já jsem za ni zodpovědný. Je to neskutečně frustrující příběh, protože jsme neztratili jen vítězství, ale i double. I kdybych nedojel jen já, tak zvítězit mohl pořád Alex (Sims),“ kál se po závodě Portugalec.

„Jen kvůli mně přišel Alex o vítězství a tým o double v cíli. Cítím se hrozně špatně.“

„Byl dnes rychlejší (Sims), hlavně v závěru závodu. V posledních patnácti kolech měl lepší tempo, dotahoval mě.“

„Měl jsem akceptovat jeho tempo a nechat ho jet, ale nenechal jsem. Potom, co se to stalo, jsem chtěl najít tu nejhlubší díru v Marrákeši a schovat se do ní,“ popsal své pocity po nehodě s týmovým kolegou Antonio Felix da Costa.

Vergne se nazval idiotem

Jean-Éric Vergne startoval do včerejšího závodu ze druhého místa, na roštu stál v první řadě po boku vítěze kvalifikace Sama Birda z týmu Virgin.

Bird odstartoval dobře a chránil si v nájezdu do první zatáčky svoji vedoucí pozici. Vergne se zlatým monopostem týmu DS Techeetah se však příliš ambiciózně snažil útočit na svého britského soupeře vnitřní stopou.

Francouzův zbrklý útok skončil kontaktem obou vozů, Vergne se navíc v první zatáčce roztočil a způsobil chaos mezi ostatními piloty.

„Byl jsem idiot. Vždy se snažím útočit na soupeře, tak jsem se zachoval i loni v New Yorku, když jsem stíhal Sebastiena (Buemiho), letos jsou ale auta trochu odlišná,“ řekl Vergne pro motorsport.com

„Nezpomalil jsem a pochopitelně jsem nechtěl do Sama nabourat. Nechtěl jsem mu zničit závod, nechtěl jsem ho zničit ani sobě a získat penalizaci pro příští závod.“

„Proto jsem zajel úplně na vnitřek a roztočil jsem se, protože už jsem neměl kam jet. Mohl jsem se roztočit, nebo nás oba sundat. Takže jsem radši zvolil první variantu.“

„Bylo to úplně zbytečné, protože jsem měl dostatečnou rychlost na to, abych vyhrál. Dotahoval jsem se až na BMW, předjel jsem patnáct vozů a zbývalo mi stejné množství energie, jako jim.

Jean-Éric Vergne nakonec dokončil závod na pátém místě a v celkovém pořadí má na druhém místě tabulky osmadvacet bodů, stejně jako Antonio Felix da Costa.

Foto: Formula E

Další článek: Zasedání Komise F1 bylo zrušeno. Může to ohrozit přijetí nových pravidel

18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz
18. října | V nejbližších dnech by mělo být oznámeno předčasné ukončení spolupráce mezi McLarenem a Petrobrasem.
18. října | Mladík Red Bullu Patricio O’Ward, který v japonské super formuli nahradil Ticktuma, bude nahrazen Jurim Vipsem. #helmutovagelotinaa
17. října | Týmy zatím neschválily zavedení tří zkušebních kvalifikačních závodů v příštím roce. Je nutný jednomyslný souhlas.

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10