Da Costa se omlouvá, Vergne se považuje za idiota

Včerejší závod formule E v Marrákeši nabídl několik dramatických momentů, které v konečném účtování ovlivnily výsledky E-Prix. Jejich aktéry byli také Antonio Felix da Costa a Jean-Éric Vergne.
Da Costa se omlouvá, Vergne se považuje za idiota

Antonio Felix da Costa strávil s monopostem BMW ve vedení závodu velkou část z pětačtyřicetiminutového limitu, z druhého triumfu v sezóně se však nakonec radovat nemohl.

Deset minut před koncem závodu se k útoku na da Costu odhodlal v nájezdu do sedmé zatáčky druhý pilot BMW Alexander Sims, který byl v té době na trati rychlejší než jeho týmový kolega jedoucí na první příčce.

Sims se rozhodl zaútočit vnější stopou, bránící se da Costa ale při brždění zablokoval kola a nedokázal do zatáčky zatočit. Mezi oběma piloty BMW tak došlo ke kontaktu, Sims se však na rozdíl od da Costy dokázal vrátit na trať a propadl se „jen“ na čtvrté místo.

Do té doby vedoucí da Costa dopadl hůře, jeho vůz skončil v bariéře a závod nedokončil. S odstupem si poté dal celý incident za vinu.

„Je mi to líto, byla to chyba a jen já jsem za ni zodpovědný. Je to neskutečně frustrující příběh, protože jsme neztratili jen vítězství, ale i double. I kdybych nedojel jen já, tak zvítězit mohl pořád Alex (Sims),“ kál se po závodě Portugalec.

„Jen kvůli mně přišel Alex o vítězství a tým o double v cíli. Cítím se hrozně špatně.“

„Byl dnes rychlejší (Sims), hlavně v závěru závodu. V posledních patnácti kolech měl lepší tempo, dotahoval mě.“

„Měl jsem akceptovat jeho tempo a nechat ho jet, ale nenechal jsem. Potom, co se to stalo, jsem chtěl najít tu nejhlubší díru v Marrákeši a schovat se do ní,“ popsal své pocity po nehodě s týmovým kolegou Antonio Felix da Costa.

Vergne se nazval idiotem

Jean-Éric Vergne startoval do včerejšího závodu ze druhého místa, na roštu stál v první řadě po boku vítěze kvalifikace Sama Birda z týmu Virgin.

Bird odstartoval dobře a chránil si v nájezdu do první zatáčky svoji vedoucí pozici. Vergne se zlatým monopostem týmu DS Techeetah se však příliš ambiciózně snažil útočit na svého britského soupeře vnitřní stopou.

Francouzův zbrklý útok skončil kontaktem obou vozů, Vergne se navíc v první zatáčce roztočil a způsobil chaos mezi ostatními piloty.

„Byl jsem idiot. Vždy se snažím útočit na soupeře, tak jsem se zachoval i loni v New Yorku, když jsem stíhal Sebastiena (Buemiho), letos jsou ale auta trochu odlišná,“ řekl Vergne pro motorsport.com

„Nezpomalil jsem a pochopitelně jsem nechtěl do Sama nabourat. Nechtěl jsem mu zničit závod, nechtěl jsem ho zničit ani sobě a získat penalizaci pro příští závod.“

„Proto jsem zajel úplně na vnitřek a roztočil jsem se, protože už jsem neměl kam jet. Mohl jsem se roztočit, nebo nás oba sundat. Takže jsem radši zvolil první variantu.“

„Bylo to úplně zbytečné, protože jsem měl dostatečnou rychlost na to, abych vyhrál. Dotahoval jsem se až na BMW, předjel jsem patnáct vozů a zbývalo mi stejné množství energie, jako jim.

Jean-Éric Vergne nakonec dokončil závod na pátém místě a v celkovém pořadí má na druhém místě tabulky osmadvacet bodů, stejně jako Antonio Felix da Costa.

Foto: Formula E

Diskuze (8) Další článek: Zasedání Komise F1 bylo zrušeno. Může to ohrozit přijetí nových pravidel
16:32 | Russellovi není dobře. Zrušil rozhovory pro média, ale zítra by měl v prvním tréninku sedět ve voze.
11:04 | Ferrari by mělo do testů ve Španělsku nasadit Fuoca a Leclerca.
10:22 | Oba vozy Alfy Romeo by měly nasadit novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Giovinazziho čeká penalizace 10 míst.
10:21 | Williams uzavřel partnerství s novinami Financial Times

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10