Cunoda boural v polovině kvalifikací. Chce změnit přístup, inspiruje se Gaslym

Júki Cunoda připouští, že je v kvalifikacích trochu zbrklý. Místo postupného budování důvěry a poznávání vozu na to šlápne hned od prvního kola. A nevyplácí se to...
Foto: Getty Images / Lars Baron
Cunoda boural v polovině kvalifikací. Chce změnit přístup, inspiruje se Gaslym | Foto: Getty Images / Lars Baron

Júki Cunoda boural v téměř polovině všech letošních kvalifikací – konkrétně v Imole, Baku a naposledy na okruhu Paula Ricarda. Jeho týmový kolega naopak poměrně stabilně postupuje do třetí části kvalifikace.

„Obvykle mám tendenci od začátku Q1 hodně tlačit na pilu, což nemusím,“ řekl Cunoda. „Není to nutné, protože naše auto má pořád dobré tempo. Vždy má potenciál dostat se do Q3, ale já mám tendenci vždy od začátku tlačit.“

Cunoda si pochvaluje přesun do Itálie

Cunoda si pochvaluje přesun do Itálie

„V posledních třech víkendech jsem udělal dvě chyby ze stejného důvodu – příliš jsem na to tlačil už od prvního kola. Celá kvalifikace tím pro mě skončí předčasně. Řekl bych, že musím být trochu klidnější. Zaujmout jiný přístup, být uvolněnější. Postupně od prvního tréninku budu budovat svou rychlost a sbírat sebedůvěru.“

„Uvidíme, jak bude tento přístup fungovat. Určitě musím změnit přístup, nechci znovu dělat chyby, ale přesto musím v kvalifikaci tlačit, abych měl co nejlepší výsledek.“

Japonec hledá inspiraci u svého francouzského kolegy. „Přistupuje velmi chytře ke každé části víkendu. Ve Francii to bylo vidět. Mezi posledním tréninkem a kvalifikací jsme udělali velké kroky v nastavení, velké změny v nastavení. Nebudu říkat, jakým směrem jsme to měnili, ale v první části kvalifikace byl chytřejší v tom, že se v prvních kolech snažil poznat vyvážení vozu a zjistit, co je na autě jinak.“

„Od té chvíle začal zvyšovat tempo. Má zkušenosti z dlouhého působení ve formuli 1, ale pořád to bere zlehka, získává pocit z auta, poznává vyvážení a pak to dá všechno dohromady, což je jiný přístup než u mě.“

„Mně bylo jedno, že jsme změnili nastavení, prostě jsem na to zatlačil od prvního kola a skončil v bariéře.“

Další článek: Další krok proti Red Bullu? FIA si od Maďarská posvítí na zastávky v boxech a zavede reakční časy

12:52 | Verstappenův bouraný motor nakonec zřejmě není v pořádku. Po sobotě byly odhaleny poškození a Verstappen tak mění motor, turbo, MGU-H, MGU-K a výfuk. Řídicí jednotka a baterie zůstávají.
10:51 | Závod F3 se jede na mokré trati.
21:46 | Roman Staněk zdraví české fanoušky po prvním pódiu ve formuli 3! Video: Tomáš Enge odkaz
18:00 | Podle Mercedesu bylo Hamiltonovo kontroverzní výjezdové kolo rychlejší než to předchozí.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink Hamilton (1:16.826)
Kvalifikace Hamilton (1:15.419)
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00