Čtyři monoposty Lotus nejsou problém, říká spolumajitel týmu Renault

Skupina Lotus, jež majetkově vstoupila do týmu Renault a do jeho názvu přinesla své jméno, se nedomnívá, že by do začátku sezóny bylo nutné vyřešit spor o značku Lotus ve formuli 1.
Čtyři monoposty Lotus nejsou problém, říká spolumajitel týmu Renault

Od středy existují ve formuli 1 Lotus Renault GP a Team Lotus, což slibuje nemalé zmatky, ale výkonný ředitel skupiny Lotus Dany Bahar v tom problém nevidí. "Vůbec ne, čtyři jsou lepší než dvě (auta)," řekl pro BBC Radio Norfolk.

"Řekl bych, že kontroverzi vytvářejí média. Naši akcionáři v Malajsii a majitelé týmu 1Malaysia Racing to vyřešili a nás se to netýká. Ale můj osobní názor je, že čtyřnásobné zastoupení značky Lotus je lepší než dvojnásobné. Nic proti tomu nemám."

Lotus Renault GP se ani neobává, že by docházelo ke zmatkům na trati, když se budou potkávat čtyři černozlaté vozy Lotus. Majitel týmu Gérard Lopez odmítl, že by nápad vrátit se ke klasickému zbarvení přišel první od Tonyho Fernandese. "Chtěli jsme to tak udělat od začátku a pak to uniklo do tisku," řekl Lopez pro Telegraph. "O tři dny později oznámili (Fernandesův Lotus), že použijí černou a zlatou barvu. Nemyslím si, že bude na trati docházet ke zmatkům, co se týče pozic jednotlivých vozů."

Vstup automobilky Lotus do formule 1 souvisí s její novou strategií propagace v motorsportu. Začínat s novým týmem nechtěla, proto si koupila podíl v Renaultu. "Motoristických závodů se chceme účastnit nejen proto, abychom tu byli, ale abychom vyhrávali. A proto jsme se rozhodli spojit s jedním z pěti top týmů, protože věříme, že má potenciál se vrátit do formy, kterou měl, když vyhrával šampionáty," vysvětloval Bahar.

"Nemyslím, že bych já, můj tým manažerů a akcionáři souhlasili s takovým krokem, kdybychom nebyli přesvědčení, že to bude znamenat přínosy pro naši značku, jaká je teď a jakou bychom ji chtěli mít za dva roky."

Diskuze (61) Další článek: Webber: Zlomenina neměla vliv na můj výkon, proto jsem mlčel
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10