Čtvrtý závod, čtvrtý vítěz - v Bahrajnu vítězí Vettel!

Úřadující mistr světa využil pole position nejlepším možným způsobem a rázem se ocitl ve vedení šampionátu jezdců.
Čtvrtý závod, čtvrtý vítěz - v Bahrajnu vítězí Vettel!

Sezona 2012 se zatím jeví velice různorodě. V prvních třech závodech se na nejvyšší stupeň postavili tři různí jezdci. Ve čtvrtém měl nejlepší výchozí pozici Sebastian Vettel, který dosud jezdil poněkud ve stínu loňských fenomenálních výkonů. Společně s ním se do první řady postavil lídr šampionátu Lewis Hamilton. Druhá řada měla složení Webber, Button. Pátý startoval Nico Rosberg, vítěz Velké ceny Číny.

Naprostá většina jezdců startovala na měkké směsi pneumatik. Výjimkou byl Kamuj Kobajaši ze Sauberu, který sáhl po střední směsi Pirelli PZero Bílá (tato směs byla pro Bahrajn zvolena jako primární).

Vettel si na startu pohlídal vedení, Hamilton odrazil dotírání Webbera. Dobře odstartovali piloti Lotusu i Felipe Massa. První kolo se obešlo bez větších dramat, jen Heikki Kovalainen musel s defektem pneumatiky do boxů. Vettelovi se postupně dařilo vybudovat si mírný náskok. V sedmém kole se Romain Grosjean chopil příležitosti a v první zatáčce se propracoval před Hamiltona na druhé místo. Pořadím stoupal také Räikkönen, který pro změnu předjel Massu a posléze také Buttona.

Již v devátém kole začal humbuk v boxové uličce, první vlnu zastávek započali Button, Massa a Rosberg. Hamilton se zdržel v boxech, což se negativně promítlo na jeho pozici na trati. V drsném souboji s Rosbergem se celou šířkou monopostu ocitl mimo trať. O manévr Rosberga se začalo zajímat ředitelství závodu, výsledný verdikt ovšem padl až po jeho dojetí. Výborná forma Lotusu se záhy odrážela i v jejich pozicích na trati – V patnáctém kole byl Grosjean druhý a Räikkönen čtvrtý! Vettel si mezitím jel vlastní závod.

Netrvalo to dlouho a již se schylovalo k bratrovražednému souboji mezi jezdci Lotusu. Grosjean ovšem Räikkönenovi v předjíždění příliš nebránil a Fin se vcelku v poklidu mohl vydat na stíhání do té doby neohroženého Sebastiana Vettela. Hamilton se ani při druhé návštěvě boxů nevyhnul problémům. Pastor Maldonado se pohyboval na bodovaných pozicích, ovšem pro technické potíže byl nucen ze závodu odstoupit. O případném penalizování Rosberga se jednalo i kvůli tvrdému bránění před Fernandem Alonsem.

Fernando Alonso se na tvrdší sadě pneumatik trápil a potácel se na chvostu první desítky. Nedaleko za ním se Lewis Hamilton pokoušel napravit pochybení v boxech. Na čele se mezi tím schylovalo k bitvě dvou kamarádů, Kimi Räikkönen kousek po kousku eliminoval náskok Sebastiana Vettela. První regulerní pokus o předjetí přišel ve 36. kole, tehdy si Vettel ještě svou pozici uhlídal. Na oba mistry světa se ovšem dotahoval také spolehlivě jedoucí Grosjean.

Souboj Vettela s Räikkönenem pokračoval i v boxech. Duel mechaniků dopadl lépe pro Red Bull, který Vettela přezul o sedm desetin sekundy rychleji. Oba piloti zvolili střední směs pneumatik. Vettel po návratu na trať jel naplno a jeho náskok se opět rozrostl na více než tři sekundy. Kontakt s první dvojicí ztratil taktéž Grosjean. Další piloti již na vítězství nemohli reálně pomýšlet. Räikkönenovi ovšem očividně bylo druhé místo málo a opět se jal Vettela prohánět. Michael Schumacher, který kvůli technickým problémům startoval ze zadní části pole, se mezitím propracoval na dostřel bodovaným pozicím, konkrétně za bývalého parťáka Felipeho Massu.

Smůla McLarenu nebrala konce, s defektem pneumatiky musel Jenson Button tři kola před koncem do boxů pro nové obutí a rázem se ocitl mimo bodované pozice. Aby toho nebylo málo, o pár minut později byl Button v boxech znovu, tentokrát už permanentně. Na vině byl dle všeho porouchaný motor.

Vettel již nehodlal nechat nic náhodě a triumfálně projel cílem. Hned po projetí přes cílovou čáru svůj vůz odstavil poblíž výjezdu z boxů. Své první stupně vítězů po návratu z exilu si připsal Kimi Räikkönen. Na pódiu se ocitl i druhý lotus s Grosjeanem za volantem, povedlo se mu to vůbec poprvé v kariéře. Navíc to bylo poprvé od časů Jeana Alesiho, co se na pódium dostal jezdec z Francie.

P. Jezdec Tým Kola Ztráta
1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 57 vítěz
2 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 57 +3.3 s
3 Romain Grosjean Lotus-Renault 57 +10.1 s
4 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 57 +38.7 s
5 Nico Rosberg Mercedes 57 +55.4 s
6 Paul di Resta Force India-Mercedes 57 +57.5 s
7 Fernando Alonso Ferrari 57 +57.8 s
8 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 57 +58.9 s
9 Felipe Massa Ferrari 57 +64.9 s
10 Michael Schumacher Mercedes 57 +71.4 s
11 Sergio Pérez Sauber-Ferrari 57 +72.7 s
12 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 57 +76.5 s
13 Kamuj Kobajaši Sauber-Ferrari 57 +90.3 s
14 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 57 +93.7 s
15 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 56 +1 kolo
16 Vitalij Petrov Caterham-Renault 56 +1 kolo
17 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 56 +1 kolo
18 Jenson Button McLaren-Mercedes 55 +2 kola
19 Timo Glock Marussia-Cosworth 55 +2 kola
20 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 55 +2 kola
21 Narajn Kartykejan HRT-Cosworth 55 +2 kola
22 Bruno Senna Williams-Renault 54 +3 kola
- Pastor Maldonado Williams-Renault 25 +32 kol
- Charles Pic Marussia-Cosworth 24 +33 kol


Další článek: Schumacher se na startovním roštu VC Bahrajnu propadne o pět míst

18:05 | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
17:44 | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
17:07 | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.
11:50 | Pirelli bude sponzorem závodu v Imole. Celý název závodu tak bude: Formula 1 Pirelli Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia Romagna