Shrnutí
Během první poloviny dne se Ferrari soustředilo na zajetí rychlejších kol, což se jim docela dařilo. Fernando Alonso dopoledne v Barceloně dominoval, svůj nejlepší čas (1:22,250) zajel na super měkké směsi pneumatik. Odpoledne se italská stáj soustředila na testování pneumatik, takže v Alonsově podání byly vidět spíše delší jízdy.
Dnes ráno Red Bull opět přišel s novými prvky na svém autě. Tentokrát se jednalo především o zadní křídlo, které během dopoledne stáj přísně střežila před zvědavými pohledy konkurence.
Během celého dne toho stáj ale moc nenatestovala. Dopoledne Vettel poškodil přední přítlačné křídlo a před obědem byla navíc zjištěna závada na převodovce, jejíž oprava mechanikům dala pořádně zabrat. Na trať Němec vyjel až pár minut před ukončením testů a celkem si tak dnes na svůj účet připsal jen 23 kol. S ohledem na nedostatek jízd Vettel nehodlá úpravy monopostu komentovat, Webber se však včera netvářil příliš nadšeně.
Celý den byl na trati vidět mclaren Lewise Hamiltona, který se tak snažil dohnat čas, který včera jeho tým ztratil kvůli problému s hydraulikou. Pilot neměl v úmyslu zajíždět rychlá kola, spíše se soustředil na delší jízdy.
Včerejšek si dnes snažil vynahradit i Lotus. Kimi Räikkönen odjel celkem 121 kol, čímž si v neděli zajistil titul nejpilnějšího jezdce. Zároveň si Fin na své konto připsal i nejrychlejší čas během celých posledních barcelonských testů, a to 1:22,030. Tohoto času dosáhl na měkké směsi pneumatik.
K přerušení dnešních testů došlo jen dvakrát. Poprvé to bylo na patnáct minut, když sauber Kamuje Kobajašiho zastavil na výjezdu ze zatáčky číslo 4. Na vině byla porucha motoru, kvůli níž tým musel své dnešní testy ukončit o devadesát minut dříve. Kobajaši nicméně tvrdí, že je jeho tým na první závod připraven. Podruhé pak měl ve stejné zatáčce problém Vitalij Petrov z Caterhamu.
Testy - Barcelona, 4. 3. 2012
P |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Räikkönen |
Lotus |
1:22,030 |
|
121 |
2 |
Alonso |
Ferrari |
1:22,250 |
0,22 |
115 |
3 |
Senna |
Williams |
1:22,296 |
0,266 |
53 |
4 |
Hülkenberg |
Force India |
1:22,312 |
0,282 |
101 |
5 |
Kobajaši |
Sauber |
1:22,386 |
0,356 |
72 |
6 |
Hamilton |
McLaren |
1:22,430 |
0,4 |
115 |
7 |
Petrov |
Caterham |
1:22,795 |
0,765 |
101 |
8 |
Schumacher |
Mercedes |
1:22,939 |
0,909 |
100 |
9 |
Maldonado |
Williams |
1:23,347 |
1,317 |
48 |
10 |
Ricciardo |
Toro Rosso |
1:23,393 |
1,363 |
100 |
11 |
Vettel |
Red Bull |
1:23,608 |
1,578 |
23 |
17:00 - konec
Druhá polovina odpoledne probíhala v celkem poklidné atmosféře. První narušení přišlo krátce před půl čtvrtou, kdy nad okruhem zavlály červené vlajky. Na vině byl sauber Kamuje Kobajašiho, jenž najednou zastavil na výjezdu ze zatáčky číslo 4. Důvodem byla porucha motoru. Podruhé se pak vlajky objevily těsně před ukončením dnešních testů, kdy (rovněž v zatáčce číslo 4) zůstal stát Vitalij Petrov.
Většina týmů se odpoledne soustředila na testování delších jízd, nejlepší časy se v tabulce neměnily. Na čele se až do konce udržel Kimi Räikkönen s časem 1:22,030.
Red Bull se odpoledne ukázal na trati až osm minut před ukončením testů, kdy nad okruhem začalo drobně poprchávat. Na své konto si tak Vettel dnes připsal jen 23 kol.
15:00
Během odpoledních jízd došlo k malé změně u Williamsu, jenž vystřídal své jezdce. Zatímco dopoledne jezdil Bruno Senna, odpoledne se do vozu posadil Pastor Maldonado.
Krátce po poledni teplota na trati začala překračovat očekávanou hranici. V Barceloně si užívají sluníčko a 31°C.
Těsně před třináctou hodinou zajel nejrychlejší kolo Kimi Räikkönen (měkká směs) a na čele tak vystřídal Fernanda Alonsa. Svým časem 1:22,030 překonal nejrychlejší časy z předchozích dní.
Během dneška většina jezdců používá pro rychlá kola spíše měkkou směs než super měkkou. Vysvětlení je prosté. Katalánský okruh má poměrně drsný povrch, avšak super měkká směs dosahuje nejlepších výkonů spíše na površích s nízkou přilnavostí. Proto je pro týmy výhodnější tuto směs nepoužívat.
Zatímco stáje ze středu pole hodlají poslední chvíle letošních zimních testů využít k simulaci delších, tedy závodních jízd, Red Bull se na trati moc neobjevuje. Vettel má dnes na svém kontě jen 15 měřených kol a momentálně se jeho mechanici snaží vyřešit problém s rozbitým předním křídlem a s převodovkou.
P |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Räikkönen |
Lotus |
1:22,030 |
|
69 |
2 |
Alonso |
Ferrari |
1:22,250 |
0,22 |
73 |
3 |
Senna |
Williams |
1:22,296 |
0,266 |
53 |
4 |
Hülkenberg |
Force India |
1:22,312 |
0,282 |
79 |
5 |
Kobajaši |
Sauber |
1:22,386 |
0,356 |
58 |
6 |
Hamilton |
McLaren |
1:22,430 |
0,4 |
80 |
7 |
Petrov |
Caterham |
1:22,795 |
0,765 |
57 |
8 |
Schumacher |
Mercedes |
1:22,939 |
0,909 |
66 |
9 |
Ricciardo |
Toro Rosso |
1:23,393 |
1,363 |
65 |
10 |
Maldonado |
Williams |
1:23,430 |
1,4 |
15 |
11 |
Vettel |
Red Bull |
1:23,608 |
1,578 |
15 |
12:00
Krátce po desáté hodině došlo na čele k drobné změně, když se tam na chvilku objevil Fernando Alonso se svým ferrari (měkká sada). Svoje místo si ale vzápětí vzal zpátky Bruno Senna (střední směs), který byl o necelou desetinu sekundy rychlejší. Třetím nejrychlejším byl pak Hamilton (tvrdá směs), o půl sekundy pomalejší než Alonso.
Kolem půl jedenácté se ale Alonso (neoznačené pneumatiky) na čelo vrátil a Sennu překonal téměř o dvě desetiny sekundy. Svůj čas pak ještě vylepšil na super měkké sadě, a to na 1:22,250.
Nejvíce toho zatím najezdil Lewis Hamilton s mclarenem, který se zjevně snaží dohnat včerejší čas ztracený kvůli problému s hydraulikou. Shodný počet kol, tedy 45, odjel i Bruno Senna s williamsem.
Sebastian Vettel naopak zajel své první měřené kolo až chvilku před dvanáctou hodinou. Na jeho voze si konkurence povšimla zvláštního natočení předního křídla, které tak na první pohled vypadá jako poškozené. Red Bull se i nadále tváří velice tajemně.
P |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Alonso |
Ferrari |
1:22,250 |
|
43 |
2 |
Senna |
Williams |
1:22,296 |
0,046 |
45 |
3 |
Räikkönen |
Lotus |
1:22,301 |
0,051 |
36 |
4 |
Hülkenberg |
Force India |
1:22,649 |
0,399 |
34 |
5 |
Hamilton |
McLaren |
1:22,737 |
0,487 |
45 |
6 |
Schumacher |
Mercedes |
1:23,310 |
1,06 |
37 |
7 |
Ricciardo |
Toro Rosso |
1:23,393 |
1,143 |
39 |
8 |
Vettel |
Red Bull |
1:23,608 |
1,358 |
13 |
9 |
Petrov |
Caterham |
1:24,093 |
1,843 |
33 |
10 |
Kobajaši |
Sauber |
1:24,549 |
2,299 |
39 |
10:00
Poslední den letošních testů přivítal jezdce příjemným počasím, tady v Barceloně zatím nejteplejším. Na trati dnes uvidíme pouze deset týmů. Marussia neprošla nárazovými testy, HRT nestihlo svůj vůz dodělat.
Zajímavou podívanou hned po ránu opět přinesl pohled do garáží Red Bullu, jenž pro dnešek nasadil nové zadní křídlo. Ihned po návratu Vettela do boxů byla zakryta zadní část auta a u zadních kol se okamžitě objevili mechanici s deštníky. Před deštěm svůj nový vůz ale rozhodně chránit nechtěli.
Během prvních deseti minut všechny týmy zajely své zaváděcí kolo, k prvním měřeným se ale odhodlaly až o dobrých dvacet minut později.
Aktuálně je na čele Bruno Senna se svým williamsem, který však jezdí na neoznačené sadě pneumatik. Druhý je Räikkönen (střední směs), třetí Hamilton (tvrdá směs).
P |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Senna |
Williams |
1:23,425 |
|
13 |
2 |
Räikkönen |
Lotus |
1:23,775 |
0,35 |
11 |
3 |
Hamilton |
McLaren |
1:24,082 |
0,657 |
12 |
4 |
Ricciardo |
Toro Rosso |
1:24,492 |
1,067 |
8 |
5 |
Kobajaši |
Sauber |
1:24,922 |
1,497 |
12 |
6 |
Alonso |
Ferrari |
1:25,197 |
1,772 |
13 |
7 |
Hülkenberg |
Force India |
1:25,293 |
1,868 |
12 |
8 |
Schumacher |
Mercedes |
1:25,718 |
2,293 |
7 |
9 |
Petrov |
Caterham |
1:27,080 |
3,655 |
5 |