Čtvrtek v Monte Carlu: Zatím největší naděje soupeřů Red Bullu

První dva volné tréninky před GP Monaka naznačily, že v ulicích Monte Carla by Red Bull nemusel dominovat tak jako na běžných okruzích. A jezdci si ověřili, že všechny jejich obavy byly zbytečné.
Čtvrtek v Monte Carlu: Zatím největší naděje soupeřů Red Bullu

Ve čtvrtek odpoledne se zdá, že je startovní pole vyrovnané víc, než kdy v letošní sezóně bylo. Red Bull možná zakrývá karty, ale v kvalifikaci by měl čelit tvrdší konkurenci. Zejména proto, že se jeho výborná aerodynamika nedostává tolik ke slovu, na trati nejsou rychlé zatáčky.

Čtvrtek také vyvrátil obavy, které měli někteří jezdci před začátkem závodního víkendu. Používání systému na rekuperaci kinetické energie a zadního křídla nikomu nečiní problémy, alespoň je nikdo nehlásil. Není problém při řízení mačkat potřebná tlačítka. Ve velmi dobrém světle se také ukázaly pneumatiky. Obě směsi nabízejí dobrou přilnavost, je mezi nimi rozdíl asi 1,5 sekundy na kolo a netrpí takovým opotřebením, jak se předpokládalo. A konečně samotná trať, která dostala nový povrch, nepůsobí žádné potíže, ani v první zatáčce, kde byla narychlo opravována v úterý.

Ferrari
Svůj nejlepší čas dne bral Fernando Alonso s potřebnou dávkou opatrnosti. "Zdá se, že jsme tu trochu konkurenceschopnější než jinde, i když je třeba obvyklé obezřetnosti, protože nevíme, kdo jezdil s jakým množstvím paliva," připomněl. "Nicméně, důvod je prostý, aerodynamika je tu méně důležitá, takže méně trpíme. Na trati s nejnižší průměrnou rychlostí jsou některé slabiny zakryty jinými faktory, jako jsou mechanika a motor."

Se svým týmovým kolegou souhlasil Felipe Massa. "Uznávám, že ve srovnání s Barcelonou jsme lépe vybaveni do boje," potvrdil. "Není to jako jindy, kdy bylo zřejmé, že nám pneumatiky nebudou fungovat."

McLaren
"Ve voze se cítím lépe než loni, ale je tu ještě pár oblastí, které potřebujeme vyladit," řekl po trénincích Jenson Button. "Naše auto vypadá celkem rychle, ale konkurence je velmi tvrdá." Hamilton žádné dojmy z výkonnosti McLarenu nesdělil, jen řekl, že chce Grand Prix Monaka vyhrát.

"I když je povzbudivé vidět oba vozy poblíž čela výsledkových listin, nepochybujeme o tom, že to bude extrémně vyrovnaný víkend," řekl šéf týmu Martin Whitmarsh. "Je zřejmé, že Red Bull Racing, Ferrari a Mercedes vypadají velmi silně. A to věstí velmi vyrovnanou kvalifikační bitvu a velmi zábavný závod v neděli."

Mercedes GP
Nico Rosberg zaznamenal ve čtvrtek v Monaku dvě slibná třetí umístění. "Od začátku jsem se cítil dobře a s nastavením jsme odvedli dobrou práci," pochvaloval si. "Může být těžké tu najít správné nastavení, protože je třeba zkombinovat mnoho věcí, jako je vyvážení brzd a opotřebení pneumatik, ale my jsme měli slušný den a já jsem se začátkem našeho víkendu spokojený."

Že by Mercedes mohl bojovat o vyšší příčky, potvrdil Michael Schumacher. "Zdá se, že naše ztráta na čelo je tu menší než v Barceloně," řekl. "Co se týče mé dopolední nehody, udělali jsme pro tu jízdu změnu v nastavení a zasekl jsem kola při brzdění do první zatáčky. Poté jsem se rozhodl vyjet do únikové zóny, ale bylo už pozdě, proto jsem narazil do bariéry."

Red Bull
Úřadující mistři světa byli v druhém tréninku nezvykle vzadu. Obavy ale nemají. "Ve voze jsem měl okamžitě dobrý pocit, je zábavné tu jezdit," řekl Sebastian Vettel. "Je to jiná trať a je dost hrubá a hrbolatá. O zeď jsem se otřel po třech kolech, tak snad je to pro tento víkend všechno! Auto vypadá konkurenceschopně, ale všichni jsou si blízko, takže se to zdá být vyrovnané."

Mark Webber nezajel ani jedno měřené kolo v prvním tréninku, protože mu stávkovalo řazení. "Odpoledne to tedy muselo být o dohánění, ale i tak jsem získal hodně dobrých informací," uvedl. "Je snadné vyjet, snažit se vše dohnat a dělat chyby, ale my máme potřebné informace, čeká nás hodně dat. V sobotu by to mělo být v pořádku. V pátek se vrátíme do zajetých kolejí a všechno bude tak, jak má."

Force India
Indická stáj pokračovala v testování nových aerodynamických dílů, které měla už v Barceloně. Podle Adriana Sutila se osvědčily, takže na voze zůstanou po zbytek víkendu. Paul di Resta jel v Monaku poprvé s formulí 1. "Vyvážení auta bylo okamžitě dobré, hlavně v rychlejších pasážích," hodnotil Skot. "Odpoledne jsme měli problémy s vozem, ztratil jsem pohon a musel jsem zaparkovat. Takže jsem ztratil hodinu jízd a nevyzkoušel jsem super měkké pneumatiky."

Renault
Jezdci Renaultu se odpoledne umístili na přelomu první a druhé desítky. Nick Heidfeld uvedl, že potřebuje zapracovat na nastavení vozu pro super měkkou směs pneumatik. O moc sdílnější nebyl Vitalij Petrov. "Celkově vzato si myslím, že jsme spokojeni s tím, co jsme dnes dokázali. Těšíme se na zbytek víkendu," dodal ruský pilot.

Sauber
Švýcarský tým si přivezl do Monte Carla nové díly zavěšení a s jejich fungováním byl spokojený. Kamuj Kobajaši měl ale problémy s nastavením. "Moje auto moc poskakovalo, takže ani vyvážení nebylo dobré a neměl jsem dost přilnavosti," vysvětloval. "Musíme na něco přijít, abychom se zbavili toho poskakování. Bylo to tak špatné, že ani nedokážu porovnat pneumatiky."

Williams
"Rubens a já jsme si v druhém tréninku rozdělili nové díly, abychom je porovnali v podobných podmínkách. Já měl novou podlahu a standardní zadní křídlo, Rubens měl standardní podlahu a nové zadní křídlo," prozradil Pastor Maldonado. "Nová podlaha na mém voze funguje dobře, ale musíme se podívat na data z Rubensova vozu, abychom se správně rozhodli pro kvalifikaci a závod."

Toro Rosso
Jezdci stáje z Faenzy patřili v druhém tréninku do druhé desítky, ale zklamaní nejsou. "Technicky to byl pozitivní první den," hodnotil Sébastien Buemi. "A na analýzu dat máme den navíc, což je užitečné. Na konci druhého tréninku jsem v Tabacu narazil zadní částí auta do bariér, přičemž jsem poškodil zadní zavěšení, takže jsem musel do boxů." Jaime Alguersuari potřebuje získat větší důvěru ve voze. "Od Španělska nemám dobrý pocit s brzdami a hodně ztrácím zadek auta, takže na tom musíme zapracovat. Jsem si jistý, že to dokážeme vyřešit, protože víme, co potřebujeme a jak to udělat."

Lotus
Malajsijský tým se znovu pohyboval relativně vysoko, navíc neměl žádné problémy se spolehlivostí. Proto nemohl čtvrtek hodnotit jinak než pozitivně. "Dokončili jsme celý program, trochu jsme doladili vyvážení a díky práci přes noc budeme ještě lepší," řekl Heikki Kovalainen. Ve zlepšení věří také Jarno Trulli.

Virgin Racing
"Celkově to byl dobrý den," hodnotil Timo Glock. "S vozem jsme neměli ani v jednom tréninku problémy. Na měkkých pneumatikách jsme jezdili podobně rychle jako přední vozy, takže myslím, že celkově to šlo dobře. Byl to dobrý čtvrtek." D´Ambrosio jel s formulí 1 v Monaku poprvé, debut proběhl bez problémů.

HRT
Hispanii se v Monaku zatím nedaří. "Odpolední trénink byl trochu těžký, vyvážení auta bylo myslím lepší dopoledne, nebo jsme prostě jen odjeli dobrou jízdu," řekl Narajn Kartykejan. "Chvíli mi trvalo, než jsem si na okruh zvykl, takže celkově to nebyl moc dobrý den." Vitantonio Liuzzi jezdil jen málo, dopoledne boural a tým mu auto nestihl opravit včas pro druhý trénink.

Další článek: V druhém tréninku byl v Monaku nejrychlejší Fernando Alonso

12:46 | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
11:48 | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.
19. září | F1 má tento víkend volno, ale večer ve 21:00 se jede závod IndyCar na slavném okruhu Laguna Seca. Sledovat ho můžete prostřednictvím služby DAZN (stojí 39 Kč měsíčně).
17. září | Vůz Alfy Romeo z roku 2018 se přesouvá. Nyní je k vidění v Brně u čerpací stanice Benzina Bystrcká 1276/36b. Bude tam do 23. září. Pak zamíří do Ostravy.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00