Největší obavy měly týmy při příjezdu do Monte Carla z hustoty provozu na trati. A po skončení tréninků nemají důvod měnit názor. Prostoru bylo skutečně málo a jezdci museli být velmi ohleduplní. Radost neměl Felipe Massa, když v druhém tréninku zpomalil v Rascasse a snažil se vytvořit si před sebou prostor, přičemž toho ´zneužil´ Heikki Kovalainen a proklouzl před něj. "Viděli jsme, že rychlostní rozdíly mezi vozy - někdy až pětisekundové - udělají z kvalifikace loterii," posteskl si majitel Force Indie Vidžaj Mallya. Hamilton prozradil, že přístup ke kvalifikaci bude předmětem společného jednání všech jezdců.
Ferrari
V obou trénincích byl nejrychlejší Fernando Alonso, ale přiznal, že to nemusí nic znamenat. "Od Barcelony jsme se trochu zlepšili," řekl. "Doufejme, že na Red Bull neztrácíme sekundu, ale musíme si počkat na sobotu. Už se stalo, že se nám nebo McLarenu v pátek dařilo a pak v sobotu získal pole position velmi snadno Red Bull." Malé rozestupy mezi vozy podle Španěla znamenají, že rozdíl v kvalifikaci můžou udělat drobnosti v nastavení a výkon jezdce.
"Situace je určitě jiná než v Barceloně. Z týdne na týden mám mnohem stabilnější vůz, který se snadno řídí a má větší přilnavost," dodal Felipe Massa.
Mercedes GP
Oba jezdci týmu Mercedes jsou výsledky tréninků povzbuzeni, i když Nica Rosberga na chvíli zdržely problémy se zavěšením. "Týmy, které mají na ostatních tratích výhodu v maximální rychlosti, ji tady nemají, takže je celé pole vyrovnanější. Díky tomu bude podle mě kvalifikace velmi zajímává. Těším se na ní," řekl Michael Schumacher. Ross Brawn ovšem dodal, že tým musí zapracovat na výkonnosti s větším množstvím paliva.
Red Bull
Sebastian Vettel a Mark Webber potvrdili, že v Monaku nebudou mít takový náskok před konkurencí, jako před týdnem ve Španělsku. "Vůz se chová dobře, ale když se podíváte na časy, těžko soudit, jak na tom jsme. Jedno je jasné, tento víkend to bude velmi, velmi vyrovnané. První čtyři týmy dělí pár desetin sekundy a množství paliva tu nehraje takovou roli, takže je to vyrovnané," řekl německý pilot. Podle Webbera si Red Bull potvrdil, že se zlepšil v pomalých zatáčkách.
Renault
Robert Kubica se jako obvykle držel nedaleko čela výsledkové listiny, ale stejně jako jeho týmový kolega Vitalij Petrov není úplně spokojený s nastavením vozu. "Stále musíme dořešit pár věcí s vyvážením auta, takže je dobře, že zítra máme den volna, abychom si prostudovali data. Doufejme, že vůz dokážeme před kvalifikací trochu vylepšit," uvedl Kubica.
Majitel francouzské stáje Gérard Lopez dnes oznámil, že Renault F1 má nového partnera. Stal se jím saúdskoarabský podnikatel Tarek E. Obaid, jenž působí v roli ředitele ropné společnosti PetroSaudi International.
McLaren
Tým z Wokingu byl ve volných trénincích trochu pozadu, ale to může být způsobeno odlišným programem. "Všichni jsou konkurenceschopní a v sobotu to bude těžké," řekl Lewis Hamilton. "Nikdy nevíte, co dělá Red Bull, a v třetí části kvalifikace vždy hodně zrychlí. Nevím, jak se jim bude dařit, ale vím, že jsme konkurenceschopní. Myslím, že můžeme soutěžit s předními vozy. Vypadá to, že jsme celkem blízko, je to pár desetin, a doufám, že to tak zůstane, protože to by znamenalo, že kvalifikace bude velká výzva."
Force India
Indický tým udělal výjimku a do volného tréninku nevyslal testovacího jezdce Paula di Restu, dnes měla službu jen závodní dvojice Adrian Sutil a Vitantonio Liuzzi. Německý pilot trefil hned na začátku nastavení vozu a nic moc na něm nemusel měnit. "Auto je velmi konzistentní a mohl jsem zajíždět dobré časy, takže konečná klasifikace vypadá slibně. Ale spokojení můžeme být také s rychlostí v dlouhých jízdách," dodal. Liuzzi potřebuje vylepšit nastavení tak, aby měl lepší přilnavost vzadu s malým množstvím paliva.
Toro Rosso
Druhý trénink zkrátila Jaimemu Alguersuarimu technická závada, ale přesto odjel dostatečný počet kol, aby zjistil, jakým směrem se s nastavením vydat. Spolu s Buemim byl trochu překvapen rychlostí opotřebení měkčí směsi pneumatik, ale oba očekávají, že se situace v průběhu víkendu zlepší.
Williams
"Tým přivezl do Monaka nové díly. Dopoledne jsem měl nové zadní křídlo, Nico ho měl odpoledne," vysvětloval Rubens Barrichello. "Vypadá to slibně a doufám, že budeme o trochu konkurenceschopnější než během některých minulých víkendů." Druhé nové zadní křídlo dorazí z Grove do Monaka před třetím tréninkem, po zbytek víkendu ho budou mít oba jezdci.
BMW Sauber
Vozy z Hinwilu byly dnes znovu nejpomalejší mezi etablovanými týmy. Pedro de la Rosa a Kamuj Kobajaši se shodli, že potřebují nastavení vylepšit tak, aby byl vůz rychlejší v pomalých zatáčkách.
Lotus
Technické problémy měl také Lotus, motor omezil čtvrteční jízdy Jarna Trulliho. Ital lituje ztraceného času, protože v Monaku je podle něj každá minuta na trati důležitá pro vyladění nastavení. Naopak Heikkimu Kovalainenovi se potíže vyhnuly. "Skončili jsme celkem blízko vozu před námi a stát se tu může cokoliv, takže se těším na kvalifikaci a závod," dodal Fin.
Virgin Racing
Tima Glocka pozlobila převodovka, ale chování vozu mu v Monaku vyhovuje. Stejný názor má Lucas di Grassi. "Myslím, že jsme ostatním týmům blíž než v Barceloně. V prvním tréninku jsem skončil před jedním vozem Lotusu a odjel hodně kol. Je to velmi důležitý závod, takže je důležité se dobře kvalifikovat a dojet do cíle," uvedl brazilský pilot.
HRT
Výsledkovou listinu uzavřeli jako obvykle jezdci španělské stáje. "Tady v Monaku je ještě více než na normálních okruzích vidět, v kterých oblastech potřebujeme vyvíjet. Tým musí pracovat více než kdy jindy, aby z vozu dostal maximum," konstatoval Bruno Senna.