První volný trénink předčasně ukončil Kovalainenův motor, zatímco ten druhý výrazně ovlivnil déšť. Forma jednotlivých týmů se proto těžko odhaduje, přesto se vyprofiloval jeden favorit. Jezdci ale neměli dost času na suché trati, aby si vyzkoušeli dlouhé jízdy s větším množstvím paliva a většina vůbec nenasadila měkčí směs, takže menší otazník visí u obutí. Ovšem městská trať není na pneumatiky náročná, takže by se žádné velké překvapení konat nemělo.
McLaren (Button 8./1. místo - Hamilton 4./11.)
Jenson Button sice zajel nejlepší čas dne, ale domnívá se, že byl na trati lepší tým. "Auta, která mi přišla velmi rychlá, jsou lotusy," řekl. "Při každé jízdě vypadaly velmi konkurenceschopně, takže bych řekl, že měřítkem bude tento víkend Lotus." Podobný hodnocení vyřkl Lewis Hamilton. "Lotus je hrozně rychlý. Nejsem si jistý, jak je na tom Red Bull, ale nepochybuji, že bude rychlý. A Ferrari je velmi rychlé. Tento víkend jsou rychlé stejné týmy. Bojovat vpředu mají podle mě šanci všichni."
Co se týče jeho vlastního auta, Button zklamaný není. "Jsem spokojený s tím, jak se chová, ale ještě to není úplně ono. Byli jsme nejrychlejší, ale byli jsme jedním z mála vozů, které zajely měřené kolo na super měkké směsi. Nemyslím, že je nějak extra rychlá, ale auto je OK a máme hodně prostoru pro zlepšení. Víme, jakým směrem se vydat."
Lotus (Räikkönen 24./19. - Grosjean 2./2.)
Räikkönen vynechal celý první trénink, protože se mu nelíbilo řízení, které Lotus připravil pro Monako. "Je to něco, co měníte pro Monako, a nemůžete předem vědět, jaké to bude," vysvětloval. "V druhém tréninku se auto chovalo dobře, i když to samozřejmě klouzalo, když byla trať mokrá. Býval bych rád strávil ve voze víc času, ale Monako je trať, kterou dobře znám, a za ty roky se moc nezměnila."
Na druhé straně Grosjean neustále patřil mezi nejrychlejší. "Myslím, že autu trať celkem sedí," radoval se. "Auto se chovalo dobře dopoledne i odpoledne, jdeme správným směrem." Slušné vyhlídky Lotusu potvrdil technický ředitel James Allison: "Rychlost, kterou ukázal Romain v obou trénincích, je určitě povzbuzující. Zdá se, že všechna vylepšení určená pro Monako fungují dobře a E20 se na této unikátní trati celkem líbí."
Ferrari (Alonso 1./4. - Massa 6./3.)
"Co se týče vozu, první dojmy jsou pozitivní," komentoval čtvrtek Alonso. "Zdá se, že vše reaguje podle očekávání. V nastavení jsme udělali jen pár menších změn, abychom ho vylepšili, ale na závěry je samozřejmě příliš brzy. Řekněme, že jsme do tohoto víkendu vykročili pravou nohou, teď se musíme snažit touto cestou pokračovat." Felipe Massa měl stejné dojmy: "Auto se mi hned od začátku zdálo OK, dobře vyvážené ve všech podmínkách, mělo o trochu lepší trakci, než jsme očekávali. Dokonce i na konci tréninku se chovalo dobře na přechodných pneumatikách."
Williams (Maldonado 5./5. - Senna 17./13.)
Vítěz posledního závodu Pastor Maldonado je po prvních dvou volných trénincích přesvědčený, že bude mít šanci na zisk dalšího dobrého výsledku. "Auto se tu letos chová velmi dobře a v dnešních jízdách vypadalo konkurenceschopně, takže jsme spokojení. Tento okruh miluji a myslím, že se v této Grand Prix bude hodně bojovat."
Mercedes (Schumacher 11./9. - Rosberg 10./6.)
Němci si před příjezdem do Monaka mysleli, že jim bude městský okruh vyhovovat, a zatím nemají důvod názor měnit. "Máme pocit, že s nastavením jdeme na této náročné trati správným směrem," řekl Rosberg. "Chvíli trvalo, než jsme našli rytmus pro tento okruh, ale fungovalo to dobře, i když jsme odpoledne moc nejezdili kvůli počasí." Dobře naladěný je i Schumacher. "Počasí dnes bylo proměnlivé, takže dělat jasné závěry je těžké, ale moje pocity byly v autě na okruhu pozitivní."
Red Bull (Vettel 9./10. - Webber 13./7.)
Mark Webber po trénincích přiznal, že Red Bull zřejmě nemá vůz na pole position. "Bude to velmi těžké, čeká nás práce," řekl. "Nebylo to pro nás snadné, v příštích 24 hodinách nás čeká práce. Evidentně je tu několik velmi rychlých vozů a my musíme ten náš vylepšit." Sebastian Vettel byl méně sdílný. "Dnes jsme toho moc nezjistili kvůli podmínkám," zhodnotil krátce.
Sauber (Kobajaši 7./8. - Pérez 3./15.)
Jezdci švýcarské stáje si dnes potvrdili, že si jejich vůz rozumí i s pomalými zatáčkami. "Podmínky nebyly pro práci ideální, ale na mokru jsme vypadali dobře, a to je pozitivní," uvedl Pérez. "Na suchu nás ještě čeká práce, kterou jsme nestihli dopoledne. Ale protože jsme dopoledne byli velmi rychlí, věřím, že je na tom auto dobře a v kvalifikaci bychom mohli být konkurenceschopní." Na sobotní a nedělní pokračování se těší také Kobajaši. "Vyvážení auta je dobré a pro tento víkend si celkem věřím. Akorát nedokážu předpovědět, jak se budou chovat obě směsi pneumatiky v závodě, protože nám počasí zabránilo uskutečnit delší jízdy."
Force India (Di Resta 16./12. - Hülkenberg 12./14.)
"Co se týče nastavení, dopoledne se nám podařilo ho vylepšit a zpětná vazba od obou jezdců byla pozitivní," shrnul čtvrteční dění šéfinženýr týmu Jakob Andreasen. Paul di Resta sice stihl nasadit super měkkou směs, ale už neměl úplně suchou trať.
Caterham (Kovalainen 18./21. - Petrov 19./16.)
Kovalainenův motor Renault se postaral od předčasný konec prvního tréninku, když dramatickým způsobem vypověděl službu v tunelu. Odpoledne Fin skončil také předčasně, když v Mirabeau nedobrzdil a už se nedokázal vrátit z únikové zóny zpět na trať. Technický ředitel týmu Mark Smith prozradil, že Kovalainenův agregát měl za sebou více než 2000 kilometrů, takže s jeho výměnou tým počítal v každém případě. Vitalij Petrov měl bezproblémový den. "V druhém tréninku se auto chovalo dobře, a i když byla trať při našem výjezdu na přechodné směsi mokrá, cítil jsem, že máme dobře vyvážený základ," dodal ruský pilot.
Toro Rosso (Ricciardo 15./18. - Vergne 14./17.)
Vergne měl v Monaku premiéru ve formuli 1, i když okruh zná z nižších sérií. Byl proto rád, že dokázal držet tempo s Ricciardem, který se zúčastnil už loňského prvního tréninku. "S vyvážením vozu jsem relativně spokojený, můžeme ho ještě vylepšit, ale potřebuji více času na adaptaci tomuto okruhu, i když se mi líbilo tu jezdit na mokru," dodal Francouz. Zlepšit nastavení potřebuje také Ricciardo.
Marussia (Glock 22./20. - Pic 21./22.)
Glock měl v prvním tréninku menší potíže s přední částí vozu. Odpoledne byla situace lepší, ale kvůli počasí nemohl pokračovat podle plánu. Pic jel v Monaku poprvé s formulí 1, a i když mu chvíli trvalo, než se dostal do tempa, nakonec byl spokojený, žádných větších chyb se nedopustil.
HRT (De la Rosa 23./23. - Kartykejan 20./24.)
De la Rosovi nejvíce vadilo, že nemohl odjet více kol, dvě ze tří dlouhých jízd mu narušily okolnosti. "Co se týče soboty, naším cílem bude auto zlepšit a pokusit se kvalifikovat trochu víc vpředu. Tady je to těžký úkol, ale ne nemožný," uzavřel. Kartykejan nechtěl v odpoledním dešti riskovat poškození vozu, a tak zůstal v garáži.