Čtvrtek v Monaku: Jezdci se učili s novými vozy na pomalém okruhu

Nejrychlejší byl král volných tréninků Nico Rosberg.

Závodní víkend v Monaku začal volnými tréninky tradičně již ve čtvrtek a z hlediska časů na kolo se vedlo nejlépe Nicu Rosbergovi. Vysoko se jako vždy drželi jezdci Brawnu GP a blízko špičky byly tentokrát také týmy McLaren a Ferrari.

V posledních letech si týmy oblíbily pro přípravy na GP Monaka okruh ve francouzském Le Castellet, který nabízí několik konfigurací, z nichž se nejméně jedna dá využít pro simulaci vlastností městského okruhu v Monte Carlu. Letos ovšem panuje zákaz testování, takže jezdci v obou volných trénincích pospíchali, aby se naučili se svými vozy co nejlépe zacházet ve specifických podmínkách pomalého a točivého okruhu.

Vozy formule 1 letos sice významně ztratily na aerodynamickém přítlaku, ale v Monaku jim hodně pomáhají hladké pneumatiky, které zvyšují mechanickou přilnavost. Nejlepší čtvrteční čas byl proto horší jen o 0,103 sekundy než loni.

Cesta Nica Rosberga za nejrychlejším časem vedla přes velké změny v nastavení vozu, protože mu jeho chování zpočátku nevyhovovalo. Patrick Head ovšem nedávno přiznal, že Williams jezdí ve volných trénincích s malým množstvím paliva, aby se připravil na první dvě části kvalifikace. Proto se týmu nedaří držet tak vysoko celý víkend. Rosberg ale dodal: "Myslím, že se tento víkend propadneme méně než jindy." V dlouhých jízdách měl vůz FW31 problémy s opotřebením zadních pneumatik.

Vedoucí tým šampionátu Brawn GP obsadil první místo v dopoledním tréninku díky Rubensi Barrichellovi, odpoledne mu patřila místa v první pětce. Brazilec měl drobné problémy s přetáčivostí, ale jinak byl s vyvážením vozu spokojený. Buttonovi se dopoledne blokovala při brzdění do pomalých zatáček zadní kola a v rychlých pasážích naopak trpěl nedotáčivostí. Odpoledně však většinu svých problémů vyřešil změnami v nastavení, ale kontaktem s bariérami přidělal svým mechanikům trochu práce.

Red Bull Racing si do Monaka přivezl dvojitý difuzor, který stihl na poslední chvíli připravit Adrian Newey. Víkend ale pro tým nezačal dobře, dopoledne Vettela zradil motor a Webber měl problémy s převodovkou. Australan navíc nemohl odpoledne zajet rychlé kolo v závěru tréninku, protože na trati byly vyvěšené žluté vlajky. "Jsme ve slušné formě, ale samozřejmě chceme být vždy na špičce," dodal Vettel.

Renault se celý čtvrtek pohyboval na přelomu první a druhé desítky, nejlépe skončil Alonso devátý. Španěl byl s vozem spokojen. "Myslím, že jsme celkem konkurenceschopní, ale klíčem k závodu bude kvalifikace a naše přípravy by nám měly pomoci v tom, abychom z vozu dostali v sobotu maximum," dodal.

Do první desítky se ve čtvrtek nepodíval ani jeden z jezdců Toyoty. Jarno Trulli si odpoledne stěžoval na opotřebení pneumatik, což se bude snažit vyřešit s týmem na základě analýzy získaných dat. Timo Glock měl také těžký den a netroufal si hodnotit, jak si Toyota stojí. "Celkově nejsou časy na kolo moc dobré, ale po trénincích se to vždy těžko hodnotí. Potřebujeme zapracovat na lepší trakci a lepším využití pneumatik," řekl.

U Toro Rosso zažívá svůj první víkend v Monaku za volantem vozu F1 Sébastien Buemi. Švýcarský nováček se dokázal vyvarovat chyb a tým i díky tomu dokončil plánovaný program. "Vůz má potenciál, takže jestli se nám v sobotu podaří dát vše dohromady, mělo by to být dobré," uvedl Buemi.

Na konci výsledkových listin se i v Monaku pohybuje BMW Sauber, navíc hned na začátku druhého tréninku shořel Kubicovi motor, který měl ale dnes sloužit naposledy. Oba jezdci se potýkali s nastavením vozu, dopoledne měli problémy hlavně s brzdami. "Ztratil jsem čas za jinými vozy, ale i tak to nevypadá, že tento okruh našim vozům vyhovuje," komentoval čtvrteční dění Heidfeld. Technický ředitel týmu Willy Rampf přiznal, že je vůz mnohem pomalejší, než očekával.

Doporučujeme

Články odjinud