Čtvrtek v Abú Zabí: Red Bull zůstal nepřekonán i v posledních testech

Čtvrtek v Abú Zabí: Red Bull zůstal nepřekonán i v posledních testech

Mladí talenti ukončili poslední testy letošního roku a nejrychlejší byl znovu Vergne s mistrovským RB7. Poslední den proběhl opět s českou účastí.

Red Bull Racing
Vergne získal testovací hattrick, když byl nejrychlejší i poslední den testů. Ale stejně jako ve středu měl technické problémy, tým je tentokrát blíže nespecifikoval. "Byl to frustrující den kvůli několika problémům se spolehlivostí, které nám zkazily odpoledne. Ale dopoledne bylo dobré," řekl šéfinženýr Ian Morgan.

Mercedes GP
Sam Bird jezdil dopoledne s výfuky, které odpovídají pravidlům pro rok 2012, odpoledne se vrátil ke standardní konfiguraci a zaměřil se na nastavení vozu na měkkých pneumatikách. "Tento test nám umožnil dobře začít přípravy na rok 2012 a poskytl hodně dat inženýrům na studování," komentoval šéf týmu Ross Brawn. "Sam podával tento týden velmi dobré výkony, byl konzistentní a přesný při svém řízení i zpětné vazbě, na naše inženýry v Abú Zabí zapůsobil."

Ferrari
Jules Bianchi najel během tří dnů nejvíc kilometrů ze všech jezdců, celkem 282 kol. Poslední den se soustředil na experimenty s nastavením. "Ano, dnes dopoledne jsme odjeli několik jízd s nezvyklým nastavením vozu," potvrdil. "Je třeba využít tyto vzácné příležitosti testovat na objevování nových oblastí vývoje, protože během pátků závodních víkendů není na takovou práci moc času."

McLaren
Testy ve voze z Wokingu uzavřel Oliver Turvey. Britský jezdec pracoval na aerodynamických a mechanických systémech pro rok 2012.

Force India
Max Chilton se dopoledne věnoval nastavení vozu, odpoledne převážně testoval pneumatiky Pirelli 2012. Force Indii se nevyhnuly menší technické problémy, ale celkově tým hodnotí den velmi pozitivně. "Zvládli jsme toho celkem hodně, mimo jiné práci na nastavení a pár dlouhých jízd po obědě. Na konci dne jsem měl čerstvé pneumatiky, ale bohužel přišla červená vlajka uprostřed mé poslední jízdy. I tak jsem spokojený s prací, kterou jsem tento týden udělal, a opravdu doufám, že znovu dostanu příležitost," dodal Chilton.

Sauber
Esteban Gutierrez začal dopoledne testováním vlivu pneumatik 2012 na aerodynamiku vozu, poté pracoval na nastavení pro nové pneumatiky, odpoledne se pak už věnoval přípravám na poslední závod v Brazílii. "Mohl jsem jezdit na hraně za různých okolností, s malým až velkým množstvím paliva a na různých směsích pneumatik. To bylo skvělé pro lepší poznání vozu," hodnotil Gutierrez. "V posledním kole jsem to trochu přehnal a dostal smyk na super měkkých pneumatikách."

Williams
Mirko Bortolotti usedl do FW33 a většinu času pracoval na nových dílech pro FW34. Když tento program dokončil, mohl se chvíli věnovat vylepšování výkonnosti současného monopostu.

Toro Rosso
U stáje z Faenzy se ve čtvrtek vystřídali dva jezdci, Stefano Coletti jezdil dopoledne, Kevin Ceccon odpoledne. Tým se soustředil na spolehlivost dílů určených pro příští sezónu a na přípravy na poslední Grand Prix letošní sezóny.

Lotus
Když si Alexander Rossi zvykl na vůz, navázal na včerejší program vývoje zadních tlumičů, přičemž tým získal zajímavá data o zadním zavěšení obecně. V závěru pak Američan pracoval na nových pneumatikách Pirelli. "Byl jsem překvapen, kolik se toho během jednoho dne testů naučíte," uvedl Rossi. "Je třeba toho tolik vstřebat, například brífinky před a po jízdách. Je to velký krok nahoru ve srovnání s GP2, byl to velmi cenný den."

Renault
Jan Charouz dnes přesedl do monopostu týmu Renault. Pro svůj tým testoval nové díly a pneumatiky. Poprvé si vyzkoušel KERS. "Opravdu jsem si dnešní den užil. Hlavní prioritou dnešního dne bylo vyzkoušet některé nové díly a pneumatiky, což se nám podařilo. Dnes jsem odkroužil hodně kol, což je pro mě jenom dobře. Jsem rád, že jsem dostal důvěru ve vývoji nových komponentů, které jsme testovali dopoledne. V odpoledních hodinách jsme zkusili zajet pár rychlých kol, ale nepodařilo se mi dosáhnout takových časů, jaké bych si představoval. Musím se ještě zlepšit, ale v dlouhých jízdách jsem zajížděl konzistentní časy, což je dobré. Chtěl bych moc poděkovat týmu Lotus Renault GP za tuto příležitost. Jsem rád, že jsem si mohl vyzkoušet také DRS a KERS. Jsem z dnešního testu opravdu potěšený."

HRT
Testy s HRT uzavřel Nathanael Berthon. Francouz se po včerejší krátké zkušenosti učil pracovat s vozem. Kvůli svému vzrůstu ale měl potíže se do vozu vejít, takže jezdil spíše kratší jízdy. Přesto zvládl otestovat několik dílů určených pro monopost 2012.

Virgin
Charles Pic pokračoval v přípravách na roli závodního pilota, než odpoledne předal vůz Robertovi Wickensovi. Pic si vyzkoušel simulaci startu do závodu následovanou delší jízdou o 18 kolech.

Doporučujeme

Články odjinud