Staněk sbíral body po startu ze sedmnáctého místa
Formule 2 zamířila tento víkend na úplně nejbližší okruh pro české fanoušky, a to na rakouský Red Bull Ring. V sobotu dopoledne sice na okruhu hustě pršelo, před závodem formule 2 se však přehnal už jen mírný déšť, proto před piloty stála zásadní otázka, jaké pneumatiky zvolit. Nakonec na pneumatiky do mokra vsadila asi půlka pole.
Na pole position se postavil Jak Crawford, který včera skončil v kvalifikaci desátý. V první startovní řadě ho doplnil Daruvala. Za ně se postavil Leclerc a Cordeel, dále pak Fittipaldi, Doohan, Maini a Pourchaire.
Mezi piloty, kteří se rozhodli startovat na pneumatikách do mokra patřil Leclerc, Pourchaire, Vesti, Verschoor, Hauger, Nissany, Maloney, Iwasa, Nissany, Bearman a Boschung. A jelikož situace na začátku závodu nebyla stále příznivá, odjelo se několik zaváděcích kol za safety carem. Samotný start závodu ale probíhal již standartně.
Po zhasnutí červených světel si Crawford udržel vedení. Leclerc ale využil své výhody pneumatik do mokra a ve čtvrté zatáčce Crawforda předjel. Ze čtvrtého místa na startu se tak ujal vedení v závodě. Doohan a Daruvala se navíc na pneumatikách do sucha ocitli v hodinách a na trať tak musel vyrazit safety car. Pořadí v tu chvíli na trati bylo Leclerc, Pourchaire, Vesti, Verschoor, Hauger, Crawford.
I přes trápení svých soupeřů se řada pilotů rozhodla, že je čas zamířit pro pneumatiky do sucha. Ke svým mechaniků tak při této safety car fázi zamířil Pourchaire, Vesti, Hauger, Benavides a Bearman
Když se začalo znovu závodit, Leclerc si udržel vedení. Ovšem následně se roztočil Verschoor a safety car musel na trať ihned zpátky.
Tentokrát zamířil pro suché pneumatiky z vedení Leclerc. Crawford se tak vrátil znovu do čela. Pořadí na trati bylo Crawford, Correa, Maloney, Maini, Fittipaldi, a Martins.
Když se znovu mohlo začít závodit, Martinsovi se povedl skvělý restart. V třetí zatáčce dokázal získat hned tři pozice a propracoval se tak ze šestého místa na příčku třetí.
Ve čtrnáctém kole Martins překonal Correu a posunul se na druhé místo. Zatímco se Crawford snažil držet dvouvteřinový náskok, na Correovu třetí pozici začal útočit Novalak, který do závodu startoval z dvacátého místa.
V osmnáctém kole se Novalakovi podařilo Correu skutečně předjet. Následně Correu zdolal i Hadjar.
S trápením pilotů toho dne ale stále nebyl konec, do hodin se dostal Fittipaldi, což znamenalo další safetycar, tentokrát jen virtuální.
Po restartu se již nic zásadního nestalo a Jak Crawford si tak mohl dojet pro své první vítězství ve formuli 2. Jako druhý skončil Victor Martins a po startu z dvacátého místa zvládl třetí příčku vybojovat Clement Novalak. Jednalo se tak o první stupně vítězů Tridentu v letošní sezóně. A porci bodů přivezl italskému týmu i Staněk, po startu ze 17. pozice skončil v závodě jako šestý.
Poznámka: Clément Novalak diskvalifikován kvůli podhuštěným pneumatikám
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Ztráta |
Kol |
1 |
Jak Crawford |
Hitech Pulse-Eight |
|
27 |
2 |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
2.286 |
27 |
3 |
Isack Hadjar |
Hitech Pulse-Eight |
4.366 |
27 |
4 |
J.M.Correa |
Van Amersfoort Racing |
9.524 |
27 |
5 |
Roman Staněk |
Trident |
10.175 |
27 |
6 |
Dennis Hauger |
MP Motorsport |
10.628 |
27 |
7 |
Jack Doohan |
Invicta Virtuosi Racing |
11.401 |
27 |
8 |
Ollie Bearman |
Prema Racing |
12.458 |
27 |
9 |
Frederik Vesti |
Prema Racing |
12.923 |
27 |
10 |
Roy Nissany |
PHM Racing by Charouz |
13.538 |
27 |
11 |
Kush Maini |
Campos Racing |
16.487 |
27 |
12 |
Ajumu Iwasa |
DAMS |
17.758 |
27 |
13 |
Brad Benavides |
PHM Racing by Charouz |
19.090 |
27 |
14 |
Arthur Leclerc |
DAMS |
20.607 |
27 |
15 |
Théo Pourchaire |
ART Grand Prix |
22.030 |
27 |
16 |
Amaury Cordeel |
Invicta Virtuosi Racing |
22.205 |
27 |
17 |
Ralph Boschung |
Campos Racing |
26.896 |
27 |
18 |
Zane Maloney |
Rodin Carlin |
1:01.478 |
27 |
- |
Enzo Fittipaldi |
Rodin Carlin |
|
17 |
- |
R.Verschoor |
Van Amersfoort Racing |
|
4 |
- |
Jehan Daruvala |
MP Motorsport |
|
0 |
DSQ |
Clément Novalak |
Trident |
3.910 |
27 |