Coulthard: Nevím, zda má Räikkönen co nabídnout

David Coulthard se ve svém sloupku pro BBC vrátil k uplynulé Velké ceně Rakouska.
Coulthard: Nevím, zda má Räikkönen co nabídnout

Na paškál si vzal Coulthard samozřejmě souboj jezdců Mercedesu, kde je nyní velmi zvědavý, zda bude Rosbergův atak pokračovat také v Silverstone. V takovém případě by to mohla být zajímavá sezóna a souboj jezdců Mercedesu o titul.

„Mám pocit, že u Hamiltona pochází ve srovnání s Rosbergem větší část výkonu z čistého talentu, ale stejně tak je Rosberg větším dříčem,“ píše Coulthard.

Toho také překvapila forma Ferrari. Ještě v pátek to vypadalo, že budou rudé vozy stříbrným šípům v závodě blíže, ale nakonec se tak nestalo.

Fotogalerie: GP Rakouska 2015 – nehoda v úvodu i kořist Rosberga

Fotogalerie: GP Rakouska 2015 – nehoda v úvodu i kořist Rosberga

„Možná to souviselo s jinou teplotou trati, kdy Ferrari nebylo schopné pracovat se svými pneumatikami, možná Mercedes nastavil své motory na nižší úroveň než v kvalifikaci a závodě. Ať už to bylo jakkoliv, Ferrari ještě musí na svém voze zapracovat, aby bylo možné bojovat s Mercedesem o vítězství v závodech.“

Pochybnosti o Räikkönenovi

Coulthard nemohl opomenout ani nehodu v prvním kole a kritizuje Kimiho Räikkönena. „Na začátku této sezóny jsme si mysleli, že by mohl mít Kimi Räikkönen lepší rok, než jaký měl v roce 2014,“ píše Coulthard. Räikkönen vloni nedokázal konkurovat Fernandu Alonsovi. Letos začal Räikkönen lépe, ale v posledních závodech se trápí.

„Momentálně ztratil všechnu svou rychlost a narazil na nové dno, když už v prvním kole ztratil kontrolu nad svým autem a vletěl do Alonsova McLarenu, což způsobilo hodně ošklivou nehodu.“

„Je velmi zvláštní vidět takovou nehodu – Räikkönen byl již na docela vysokém převodovém stupni, když ztratil kontrolu.“

Coulthard připomíná, že se svezl ve Williamsu a pocítil, že současné vozy poskytují díky novým pohonným jednotkám více točivého momentu.

V dobách, kdy jezdil on, se plynový pedál pohyboval o 3, 4 cm, zatímco dnes je to o 6 cm právě proto, aby jezdci mohli točivý moment kontrolovat.

„Nevím, zda tam měl Räikkönen trochu zkrat a točivý moment se dostavil příliš rychle, ale dva týdny po smyku v Kanadě to nevypadalo dobře přijít s dalším smykem, který souvisí s výkonem od motoru, i když tenkrát to nemělo tak závažné důsledky.“

Podle Coultharda může být na vině nejen motor ale také pneumatiky Pirelli. Na druhou stranu je nezvyklé vidět podobné chyby u tak zkušeného Räikkönena.

„Existují zde nevyhnutelné otázky okolo budoucnosti Räikkönena u Ferrari v důsledku jeho výkonů na trati. Nemohu posoudit marketingovou stránku věci – je možné, že něco z jeho vzpurné osobnosti pro ně opravdu funguje. Ale pokud v tom není marketingový aspekt, tak je těžké najít něco, co může Räikkönen nabídnout ve srovnáním s někým, jako je třeba Nico Hülkenberg. Ten pro Force Indii získává skvělé výsledky, je levnější a v F1 má před sebou ještě více času.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Začíná druhá sezóna Virtual GP

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10