Cosworth nabídne motory s omezenými otáčkami a kratší životností

Agregáty by však měly být konkurenceschopné.
Červnová dohoda mezi FOTA a FIA o budoucnosti formule 1 znamenala mimo jiné i konec výhod pro Cosworth, který se v příštím roce vrátí do formule 1 a bude dodávat své motory týmům USF1, Manor GP a Campos Racing.

Cosworth souhlasil se změnami výjimek v pravidlech, své motory omezí na 18 tisíc otáček za minutu, ale nebyl schopen prodloužit jejich životnost tak, aby si jezdec vystačil s pěti agregáty za sezónu.

"Navrhli jsme omezení otáček na 18 tis./min., abychom odstranili potenciální napětí a bod střetu při dohodě o podmínkách. Věřili jsme, že motor bude ve své konečné verzi zcela konkurenceschopný, pokud s vývojem začneme včas," uvedl ředitel Cosworthu Tim Routsis pro Autosport.

Podle simulací by nový motor Cosworth CA2010 měl mít výkon srovnatelný s jednotkami ostatních výrobců. Původně měl Cosworth mít možnost nechat točit své motory až 20 tis. ot./min., což byla výhoda, která měla být vykoupena vyšší spotřebou a větším odporem vzduchu kvůli větším chladičům.

"Naše pozice je taková, že nenamítáme nic proti konceptu snížení otáček na 18 tisíc za minutu, ale máme omezený čas na výrobu motorů. Nemáme dost času na přeladění motoru při současném prodloužení životnosti. Takže se musíme držet odsouhlaseného počtu osmi motorů na sezónu," dodal Routsis.
Diskuze (28) Další článek: Rozhovor: Sam Michael z Williamsu v Praze
17. července | Antonio Giovinazzi nahradí v prvním tréninku Ericssona.
17. července | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
17. července | odkaz
17. července | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10