Codemasters rozšiřují své portfolio F1, chtějí zaujmout i ty nejmenší

Codemasters rozšiřují své portfolio F1, chtějí zaujmout i ty nejmenší

Birminghamské studio, které stojí i za hrami F1 2010, F1 2011 a připravovanou F1 2012, svou novou arkádu hodlá vydat v průběhu listopadu.

Maldonado, Räikkönen či Hamilton ještě nikdy nebyli tak roztomilí. Známé herní vývojové studio Codemasters je vlastníkem licence na vydávání her tematicky spojených s formulí 1. Fanouškům je v posledních letech známé jako společnost stojící za vznikem závodních her věnovaných vždy té konkrétní sezoně, F1 2012 bude již třetí v pořadí. Dalším produktem Codemasters je F1 Online, ve kterém se zhostíte role šéfa jednoho z týmů a svými manažerskými schopnostmi se pokoušíte dostat až na vrchol. 

V pátek britští vývojáři oznámili, že portfolio formulových her doplní arkáda zvaná F1 Race Stars. Půjde o závodní hru na první pohled ne nepodobnou sérii Mario Kart či Trackmania. Měli by se v ní objevit všichni jezdci současného jezdeckého pole. Každá z postaviček by navíc měla mít implementován vzorec chování, který by měl odpovídat počínání konkrétního jezdce v reálu (zřejmě tak můžeme čekat Icemana Räikkönena či zarputilého Alonsa...). Fanoušci se dočkají i licencovaných tratí, které ovšem na rozdíl od jejich předloh ponesou řadu zvláštností. Nouze nebude o různé skokánky, zrychlovací pruhy, smyčky či jízdu vzhůru nohama. Budou tak vypadat jako okruhy přetavené do horské dráhy. V Monaku si kupříkladu hráči nebudou muset lámat hlavu s projížděním sekce u Bazénu, jelikož ho budou moci jednoduše přeskočit. 

Při pohledu na stylové grafické ztvárnění F1 Race Stars asi hardcore fanouškům závodních simulací budou vlasy vstávat hrůzou na hlavě. Jezdci vypadají jako vystřižení z animovaných pohádek, čemuž odpovídají i jejich tělesné (dis)proporce, zejména pak hlavičky. Také monoposty se dočkaly výrazné stylizace a ze všeho nejvíce připomínají motokáry vyvedené v barvách jednotlivých týmů.

Při zhlédnutí traileru (zde) či obrázků ze hry je očividné, že o realismus zde tak úplně nejde. Hlavní je zábava, což potvrzují slova hlavního producenta Chrise Graye:

"Naší hlavní vizí bylo od počátku vytvořit něco, co by mohlo zabavit každého, ať už se jedná o děti, rodiny či přátele před i po návštěvě restauračního zařízení. Důraz ve vývoji klademe na hru pro více hráčů. Už při pohledu na trailer můžete vidět, že tato hra bude zcela odlišná od všeho, co jsme dosud vydali.

Formule 1 je s obrovským náskokem největším motoristickým sportem. Z počtu diváků se vám zatočí hlava. Naše dosavadní hry věnované formuli 1 byly úspěšné po komerční i kritické stránce, ale víme, že stále existuje velké množství lidí, kteří preferují zábavu před simulací. Bylo opravdu zábavné využít příležitosti vzít takto seriózní sport, postavit ho na hlavu a udělat z něj hříčku, která má za úkol hlavně lidi pobavit, a to po herní i vizuální stránce."

Doporučujeme

Články odjinud