Coanda výfuky jsme dřív nasadit nemohli, říká Lotus

Coanda výfuky jsme dřív nasadit nemohli, říká Lotus

Jeden z letošních klíčových prvků výkonnosti nasadil Lotus jako poslední z předních týmů. Dřív to podle technického šéfa Jamese Allisona udělat nemohl.

Coanda výfuky zajišťují větší přítlak, což vešlo ve známost už na začátku sezóny. Jako první je úspěšně implementoval McLaren, následovaly ho Red Bull a Ferrari. Po letní přestávce se přidal Mercedes, Lotus je měl připravené až v Koreji. Než je nasadil, ztráta na konkurenci se zvětšovala, čímž ztratil elán z doby před letní přestávkou.

"Coanda výfuky jsou určitě lepší než to, s čím jsme jezdili předtím," uznal Allison. "Ale nebyli jsme v situaci, kdy bychom je mohli nasadit dřív, než jsme to udělali."

"Nasadili jsme je tak brzy, jak jsme byli připravení, a to v řešení, které nám funguje. Bývalo by bylo příjemné, kdybychom se do tohoto bodu dostali dříve, ale v každém případě se nám nedařilo špatně."

Lotus tedy své řešení dlouho ladil, než ho dostal do formy, ve které s ním mohl závodit. Na druhé straně ho může těšit, že mu funguje dobře od začátku, zatímco Mercedes si tím svým stále není jistý.

Navíc Enstonští úspěšně závodili v Austinu už s druhou evolucí svých výfuků, která se bude v Interlagosu hodit. "Je to trať, která klade důraz na výkon motoru," vysvětloval Allison. "Auto musí být vytaženo nahoru do kopce na cílovou rovinku motorem, který už tak lapá po dechu kvůli vysoké nadmořské výšce, ve které se Interlagos nachází."

"Jsme potěšeni, že jsme naší výkonnější inkarnaci systému Coanda výfuků použili v Austinu, protože nám dobře poslouží v Brazílii."

Doporučujeme

Články odjinud