Rok 2013 je posledním pro současnou koncepci formule 1, přesto pravidla doznala menších změn, než přijdou zcela nová pro sezónu 2014.
Změny v regulích nejsou zásadní, a proto jsou na startovním roštu očekávány evoluce loňských monopostů.
TECHNICKÁ PRAVIDLA
Zákaz dvojitého DRS
V roce 2013 týmy nesmějí používat žádné systémy, které snižují odpor vzduchu s využitím efektů DRS. Jedná se o dvojité DRS, se kterým přišel Mercedes, a které později nasadil také Red Bull. Při otevření zadního křídla se odkryly otvory, do kterých byl nasáván vzduch a využíván na předním či zadním křídle. To už letos nebude možné.
Naopak řešení, která pracují zcela nezávisle na DRS, zůstávají povolená. Jde o systém, který jako první zkoušel Lotus. Vzduch nasávaný na krytu motoru se automaticky vypouští ve spodní či horní části zadního křídla zcela nezávisle na aktivaci DRS.
Hmotnost vozů
Pirelli upravilo své pneumatiky, což mimo jiné vedlo ke zvýšení jejich hmotnosti. FIA tento nárůst kompenzovala navýšením povinné minimální hmotnosti monopostů z 640 na 642 kilogramů.
Rozložení hmotnosti vozu mezi přední a zadní nápravu zůstává zafixováno, vpředu je minimum 292 kg, vzadu je minimum 343 kg.
Ohebná křídla
FIA opět zpřísnila testy ohebnosti předních přítlačných křídel. Místo jednoho místa na každé straně bude křídla testovat na místech dvou, což by mělo odhalit mimo jiné otočná křídla. Testovací zátěž zůstává stejná, tedy 102 kg v každém bodě.
Krytí schodů na nose vozů
Týmy se dohodly a FIA jim schválila možnost zakrýt schody na nose monopostů. Krycí deska má přesně definované parametry, aby se ji nikdo nesnažil zneužít pro aerodynamické účely.
Nárazové testy
V roce 2013 dochází k dalšímu zpřísnění nárazových testů, kterými musí všechny vozy projít, než vyjedou na trať.
SPORTOVNÍ PRAVIDLA
Letošní změny se netýkají jen techniky. Upraveny byly také sportovní regule.
Omezené používání DRS
V sezóně 2013 již nebude možné používat DRS bez omezení v trénincích a kvalifikacích. Jezdci budou smět po celý víkend aktivovat tento systém jen na předem určených rovinkách, jako tomu bylo doposud jen v závodech.
Úseků DRS by pak celkově mělo být více, na každém okruhu vždy alespoň dva.
Vyšší moc v kvalifikacích
Aby došlo ke zjednodušení v oblasti povinného minimálního množství paliva v kvalifikacích, zmizela z pravidel možnost odvolat se na vyšší moc (technickou závadu), pokud jezdec nedojel zpět do boxů.
Nově bude v podstatě téměř jedno, jestli jezdec zastaví po svém rychlém kole na trati, protože FIA spočítá, kolik paliva by potřeboval na návrat do boxů, to odečte od množství paliva v nádrži, a z toho zjistí, jestli měl benzínu dostatek (i pro kontrolní vzorek) či nikoliv. Pokud neměl, dostane penalizaci.
Zákaz noční práce členů týmů
Tento zákaz bude pro čtvrteční noc rozšířen z šesti na osm hodin. Za sezónu bude každý tým smět porušit pravidlo zákazu noční práce beztrestně už jen dvakrát, loni byly výjimky čtyři.
Vyřazovací boje v kvalifikacích
V tomto bodě se nejedná o změnu pravidel, ale o aplikaci jiného znění v důsledku změny počtu týmů. Jelikož bude po zániku HRT jen 11 stájí, bude z prvních dvou částí kvalifikace vyřazeno vždy jen šest vozů místo dosavadních sedmi.
Ovšem vzhledem k tomu, že nové týmy zůstávají jen dva - Caterham a Marussia - tak v případě nezměněného rozložení sil budou po Q1 vypadávat hned dva vozy etablovaných stájí místo dosavadního jednoho.
O pole position si to pak jako vždy rozdá 10 vozů.