Týmy si během testů vyzkoušely závodní simulace. Co nám napověděly v podání dvou favoritů?
Ani závodní simulace samozřejmě neřeknou, jaké je aktuální rozložení sil. Vše závisí na nastavení i na tom, do jaké míry na to jezdec tlačil. Navíc analyzovat průměry ze zajetých kol také není vždy ideální.
Sky Sports se přesto pokusil o drobnější analýzu závodních simulací Mercedesu a Ferrari.
V prvním stintu na měkké sadě byl nejrychlejší Rosberg a to o 0,5 respektive 0,7 sekund ve srovnání s jezdci Ferrari. Na druhou stranu byl ale Rosberg v průměru také o sekundu rychlejší než Hamilton.
Ve druhém stintu na středně tvrdých pneumatikách byl nejrychlejší Räikkönen. Jeho stint byl ale poměrně krátký – jen 16 kol. Hamilton byl v průměru jen o desetinu pomalejší ale odjel 24 kol.
Třetí stint patřil Ferrari, které bylo nejen nejrychlejší, ale zajelo v tomto stintu také nejvíce kol.
Čtvrtý stint ovládl Hamilton. Räikkönen jako jediný nasadil tvrdé pneumatiky.
Jednotliví jezdci zvolili také pro simulaci různé počty kol. Hamilton 66, Rosberg 65, Vettel 69 a Räikkönen 65.
Stint |
Hamilton |
Rosberg |
Vettel |
Räikkönen |
Start |
M, 1:30.5 (8 kol) |
M, 1:29.5 (8 kol) |
M, 1:30.0 (7 kol) |
M, 1:30.2 (7 kol) |
2 |
S, 1:29.7 (24 kol) |
S, 1:30.3 (18 kol) |
S, 1:30.6 (22 kol) |
S, 1:29.6 (16 kol) |
3 |
S, 1:29.3 (15 kol) |
S, 1:29.3 (20 kol) |
S, 1:29.2 (21 kol) |
S, 1:29.2 (25 kol) |
4 |
S, 1:27.2 (19 kol) |
S, 1:28.0 (19 kol) |
S, 1:28.3 (19 kol) |
T, 1:28.9 (17 kol) |
M: měkká, S: střední, T: tvrdá
Foto: Getty Images / Mark Thompson